יום סקנדל, יום פסטיבל. תשאלו את לורן ג'יימס. אחותו של כוכב צ'לסי ריס ג'יימס, אבל בימים האחרונים כוכבת על בפני עצמה בממלכה.
עוד על מונדיאל הנשים
לפני פחות משבוע ג'יימס בת ה-21 סחפה את נבחרת אנגליה, אלופת אירופה המכהנת ואחת המועמדות הראשיות לזכייה במונדיאל הנשים, לניצחון 1:6 ענק על סין עם צמד ושלושה בישולים. היא הפכה למוכרת בכל בית, בראש כל כותרות העיתונים. אחיה אף טען שהיא "טובה יותר מהרבה שחקני פרמייר-ליג".
4 צפייה בגלריה
לורן ג'יימס
לורן ג'יימס
הרגע שבעיקר יזכרו מהמשחק. ג'יימס דורכת בכוונה על ישבנה של אלוזי
(צילום: Matt Roberts/FIFA via Getty Images)
כולם חיכו להתפוצצות נוספת של ג'יימס במשחק שמינית הגמר היום (שני) מול ניגריה, אבל קיבלו משהו שונה לחלוטין. אנגליה אמנם שרדה מותחן גדול והעפילה לשלב הבא, הודות לניצחון 2:4 בדו-קרב פנדלים (אחרי 0:0 בתום 120 דקות), אבל ג'יימס כמעט וקלקלה לאלופת אירופה את החגיגה.
בדקה ה-87, כשהיא רואה לידה את מישל אלוזי הניגרית שוכבת על הדשא, ג'יימס פשוט נעמדה עליה. רגע לא ברור, הזוי לחלוטין. היא בתחילה ראתה רק כרטיס צהוב מהשופטת, אבל לאחר בדיקת ה-VAR - זה הוחלף לאדום ישיר. וכן, היא השאירה את נבחרתה ב-10 שחקנים עד לדו-קרב הפנדלים מורט העצבים. גם ג'יימס עצמה לא הייתה רוצה לדעת מה היה קורה עם האנגליות היו מודחות מהמונדיאל, אבל המעשה שלה דובר בהרחבה בכל מקום בממלכה - אפילו יותר מהניצחון על ניגריה.
4 צפייה בגלריה
ג'יימס
ג'יימס
"הישבן שלי בסדר, אבל זה ממש לא היה מעשה נחוץ". אלוזי בזמן המקרה המוזר
(צילום: EPA/DARREN ENGLAND)
כוכבת העבר של אנגליה, אלן ווייט, אמרה שזה "מעשה שלא יעשה". פרשנית ה-BBC, ויקי ספארקס, הוסיפה כי היא "לא מאמינה ששחקנית בכלל מסוגלת לדבר כזה".
מאמנת אנגליה, סרינה ויחמן, הגנה על השחקנית ואמרה כי ג'יימס "איבדה את שלוותה בשבריר שנייה. זה היה כבר לקראת סיום המשחק והשחקניות עייפות. היא עדיין חסרת ניסיון באירועים הללו, אבל נראית נהדר לאורך כל הטורניר עד כה". גארי ליניקר, כוכב העבר של נבחרת אנגליה וכמובן הפרשן הכי נחשב במדינה, צייץ כי זה היה "רגע בקהאמי של טירוף".
4 צפייה בגלריה
מקרה דומה? בקהאם אחרי האדום הזכור במונדיאל 1998
מקרה דומה? בקהאם אחרי האדום הזכור במונדיאל 1998
מקרה דומה? בקהאם אחרי האדום הזכור במונדיאל 1998
(צילום: gettyimages)
ליניקר כמובן נזכר ברגע שהפך לתקופה מסוימת את דייויד בקהאם לאויב האומה. בשמינית גמר מונדיאל 1998, מול ארגנטינה. בקהאם, כמו ג'יימס, עשה משהו מטופש במיוחד. בזמן שהוא שכב על הדשא, קינג דייויד הרים את הרגל ודייגו סימאונה (שעד אז עוד לא חשב כלל שיהיה מאמן כדורגל) נתקל בה. סימאונה הוסיף דרמה יפה שהובילה לכרטיס האדום של בקהאם והדחה לבסוף של אנגליה מגביע העולם.
אלוזי עצמה סיפרה, בדיוק כמו סימאונה בזמנו, שגם צהוב היה מספיק. "הישבן שלי בסדר, אבל זה ממש לא היה מעשה נחוץ", אמרה בסיום. "לא הבנתי מה קורה בהתחלה, אבל בסופו של יום מדובר רק במשחק כדורגל".
4 צפייה בגלריה
אחרי בדיקת ה-VAR הוחלט: ג'יימס תספוג אדום ישיר
אחרי בדיקת ה-VAR הוחלט: ג'יימס תספוג אדום ישיר
אחרי בדיקת ה-VAR הוחלט: ג'יימס תספוג אדום ישיר
(צילום: Justin Setterfield/Getty Images)
אגב, בקהאם עצמו אמר במרוצת השנים כי הוא "שמח שהרשתות החברתיות לא היו קיימות באותה תקופה" - בהקשר למשחק הזכור ההוא. חברתה של ג'יימס לנבחרת, ג'ס קרטר, הודתה כי "המדיה החברתית היא כיום השטן. מציעה ללורן לא לפתוח טלפון סלולארי".
ג'יימס תחמיץ את משחק רבע הגמר נגד קולומביה או ג'מייקה. פיפ"א עוד עשויה להאריך את השעייתה של השחקנית - ומי יודע - אולי הטורניר של הכוכבת הגדולה יסתיים בקרוב מאוד. בגלל מעשה אחד טיפשי.