סכומי ההעברות בכדורגל העולמי כבר מזמן נהיו מטורפים. ניימאר נקנה ב-222 מיליון אירו ב-2017 על-ידי פ.ס.ז', טד בולי הוציא קרוב ל-600 מיליון ליש"ט רק בשנה האחרונה כדי לחזק את צ'לסי והקבוצות בדרג השני כבר מאבדות בסיטונאות את כוכביהם הגדולים לכל המרבה במחיר. האם התופעה הזו בדרך לריסון?
כך לפחות טוען נשיא אופ"א, אלכסנדר צ'פרין, בסבב הראיונות שהוא ערך עם התקשורת האמריקאית. יממה לאחר שטען כי "גמר ליגת האלופות עשוי להתקיים בעתיד בארה"ב", צ'פרין הטיל פצצה נוספת כשהודיע כי הוא מעוניין ליישם תקרת שכר בכדורגל האירופי, כפי שנהוג ב-NBA.
2 צפייה בגלריה
אלכסנדר צ'פרין
אלכסנדר צ'פרין
ממשיך לספק כותרות. צ'פרין
(צילום: PATRICIA DE MELO MOREIRA / AFP)
"למרבה ההפתעה, כולם מסכימים", אמר צ'פרין באותו ראיון. "מועדונים גדולים, מועדונים קטנים, מועדונים בבעלות המדינה, מועדונים בבעלות מיליארדרים, כולם מכולם". כזכור, בחודש שעבר גם נשיא פיפ"א, ג'אני אינפנטינו, חשף כי הוא מעוניין בצעד שכזה. "בעתיד נצטרך לחשוב ברצינות על תקרת שכר", הוסיף צ'פרין. "אם התקציבים יגיעו לשמיים אז התחרותיות תהיה בבעיה".
"זה לא קשור לבעלים, זה קשור לערך התחרות", המשיך נשיא אופ"א. "כי אם חמישה מועדונים תמיד יזכו, אז זה כבר לא יהיה הגיוני. זה צריך להיות בהסכם קיבוצי - כל הליגות באירופה עם אופ"א. כי אם נעשה את זה והליגות האחרות לא, אז זה לא יקרה".
2 צפייה בגלריה
מסי, ניימאר ואמבאפה
מסי, ניימאר ואמבאפה
פ.ס.ז' בבעיה? מסי, ניימאר ואמבאפה
(צילום: Matthias Hangst / gettyimages)
"לעת עתה, יש לנו את הכלל החדש שאתה יכול לבזבז עד 70% מההכנסות שלך על משכורות ודמי העברה, אבל זה לא מספיק. כי אם ההכנסות שלך הן חמישה מיליארד אירו, 70% זה די הרבה", סיכם צ'פרין.