סופה של תקופה. פרנק ריברי, אחד הכוכבים הגדולים והמוכרים בשני העשורים האחרונים, פרש היום (שישי) מכדורגל בגיל 39. הצרפתי, שחקנה של סלרניטנה האיטלקית, לא הצליח להשתקם מהפציעות החוזרות בברך - והחליט לתלות רשמית את הנעליים.
"הכדור נעצר, הרגשות בתוכי לא", כתב ריברי ברשתות החברתיות. "תודה לכולם על ההרפתקה הגדולה הזו". מאז הצטרף לסלרניטנה, ריברי סבל משורה של פציעות ושותף ב-23 משחקים בלבד בעונה שעברה. העונה, ריברי שותף פעם אחת בלבד במדי קבוצת התחתית מהסרייה א' - 36 דקות בהפסד 1:0 לרומא במחזור הפתיחה. מאז הוא לא מצליח להתאושש מפציעה בברך ונעדר מפעילות.
6 צפייה בגלריה
פרנק ריברי
פרנק ריברי
הפציעות הכריעו. ריברי
(צילום: getty images)
הודעת הפרישה של ריברי
ריברי נחשב לאחד הקשרים הגדולים במילניום הנוכחי, ובעיקר זכור מימיו הגדולים בבאיירן מינכן, בה הפך לסמל ענק. את הפריצה הגדולה שלו עשה אי שם בעונת 2004/05 - במץ. בתום תקופה קצרה בגלאטסראיי הטורקית, הקיצוני המצוין הפך מהר מאוד לכוכב הגדול של מארסיי ונבחרת צרפת וב-2007 עבר לבאיירן מינכן.
ריברי הפך לשחקן המעוטר ביותר בתולדות האימפריה הגרמנית. הוא זכה עם הקבוצה ב-24 תארים קבוצתיים, בין השאר בתשע אליפויות בבונדסליגה ובצ'מפיונס. בעונת 2012/2013, במשחק גמר ליגת האלופות מול בורוסיה דורטמונד, בישל את שער הניצחון לאריין רובן בדקה ה-89.
6 צפייה בגלריה
פרנק ריברי
פרנק ריברי
24 תארים קבוצתיים עם באיירן מינכן. ריברי
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
פרנק ריברי
פרנק ריברי
אחד הסמלים הגדולים של באיירן מינכן
(צילום: AFP)
במהלך הקריירה העשירה שלו, כבש ריברי 161 שערים ב-715 הופעות בליגה הצרפתית, הגרמנית והאיטלקית. הקשר ערך 81 הופעות במדי נבחרת צרפת, והגיע עמה לגמר מונדיאל 2006, בו הפסידו הטריקולור לאיטליה בדו-קרב מהנקודה הלבנה. בנוסף, ריברי השתתף גם ביורו 2008, מונדיאל 2010 ויורו 2012.

תאונת הדרכים והצלקת

ריברי מפורסם לא מעט בשל הצלקת בצידי פניו, אשר נגרמה לו כתוצאה מתאונה אותה עבר בגיל שנתיים. משפחתו היתה מעורבת בתאונה עם משאית ובשל הפצעים שספג הפעוט הוא נזקק לתפרים בפניו. ריברי, הנשוי לאלג'יראית (וואהיבה, אם שתי בנותיו), התאסלם ונוהג להתפלל לאללה לפני כל משחק.
6 צפייה בגלריה
פרנק ריברי
פרנק ריברי
צלקת אשר נגרמה לו כתוצאה מתאונה אותה עבר בגיל שנתיים
(צילום: gettyimages)
ריברי, שהכיר את אשתו בשכונת ילדותו ושינה את דתו הרבה לפני שהפך לכדורגלן מפורסם, סיפר: "כילד הסתובבתי הרבה עם מוסלמים וזו הייתה הבחירה שלי, אף אחד לא אמר לי מה לעשות. אני מעדיף לשמור את הסיבות לעצמי".
6 צפייה בגלריה
פרנק ריברי
פרנק ריברי
(צילום: gettyimages)
6 צפייה בגלריה
(צילום: gettyimages)