זה היה צפוי ואתמול (רביעי) הפך לרשמי: ברצלונה, אחת הקבוצות המעוטרות ביבשת, הודחה זו עונה שנייה ברציפות כבר בשלב הבתים של ליגת האלופות. היא אמנם נשרה לליגה האירופית, אבל זה לא מנחם אף אחד בקאמפ נואו. בטח לא מבחינה כלכלית.
בתקציב שהנהלת ברצלונה הציגה בתחילת השנה בפני חברי המועדון, התחשיב כלל לא רק העפלה משלב הבתים - אלא גם עלייה לרבע הגמר. המשמעות היא שברצלונה לא תוכל להכניס 20 מיליון אורו שחישבה לעצמה בצפי ההכנסות. וזה לא הכל. גם אם הייתה עולה לשמינית ומודחת שם, בארסה הייתה זוכה למענק של 84.88 מיליון אירו. כעת, בהנחה ותגיע עד לגמר הליגה האירופית - הכספים שתקבל מאופ"א יגיעו רק עד ל-79.56 מיליון אירו. המשמעות: מדובר בבור כלכלי לא פשוט.
3 צפייה בגלריה
טר שטגן ולבנדובסקי לא מצליחים לעכל את ההפסד וההדחה מהצ'מפיונס
טר שטגן ולבנדובסקי לא מצליחים לעכל את ההפסד וההדחה מהצ'מפיונס
טר שטגן ולבנדובסקי לא מצליחים לעכל את ההפסד וההדחה מהצ'מפיונס
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
בוסקטס
בוסקטס
הפנים של בוסקטס אומרות הכל
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי שחקן ברצלונה מול באיירן מינכן
רוברט לבנדובסקי שחקן ברצלונה מול באיירן מינכן
ישחק כעת בליגה האירופית. לבנדובסקי
(צילום: AP)
וזה עוד בקיץ בו הקטלאנים שפכו כספים בלי היכר. 150 מיליון אירו הוציא ז'ואן לאפורטה על רכש, 45 מתוכם על רוברט לבנדובסקי, שהגיע מבאיירן מינכן ואתמול ב-3:0 לפרוטוקול בלבד מול האקסית בקאמפ נואו נראה כמו הצל של עצמו. הביקורת על יכולת הקבוצה וכמובן ההדחה הגיעה מבית. "להתראות, הלך עליכם", קראה הכותרת ב"מונדו דפורטיבו". ב"ספורט" הלכו על "כישלון ממושך" ובמאמר המערכת ב"מארקה" קטלו עוד יותר את הקבוצה: "עוד קטסטרופה עבור ברצלונה בליגת האלופות. הטעויות בהגנה לא מתאימות לקבוצה שחולמת להמשיך הלאה".
ברצלונה אמנם פתחה את הבית עם 1:5 מול ויקטוריה פלזן החלשה, אך אז הפסידה 2:0 לבאיירן מינכן, נוצחה 1:0 על ידי אינטר וסיימה איתה ב-3:3. אתמול הגיעה ההשפלה הביתית. כל זה הותיר אותה עם ארבע נקודות בלבד מ-15 אפשריות.
"כישלון ממושך": שער ה"ספורט"
"להתראות, הלך עליכם": שער ה"מונדו דפורטיבו"
"לא היינו ברמה של באיירן", הודה המאמן המפסיד, צ'אבי. "הם היו טובים יותר. במינכן היינו ברצלונה שכולם מכירים, אבל הפעם הם היו ברמה מעל. חדים, אינטנסיביים. העובדה שהודחנו לפני המשחק השפיעה עלינו פסיכולוגית. נתאמן שוב מחר ונחשוב על הליגה".
"היו הרבה ציפיות, אבל קיבלנו בית קשה", המשיך צ'אבי. "קרו לנו כל מיני דברים בשלב הבתים. זה היה אכזרי. אמרתי גם בשבוע שעבר שאנחנו חייבים להיות מאוחדים, להתמודד עם המצב. הודחנו מליגת האלופות, אבל העונה לא מסתיימת באוקטובר. יש תחרויות נוספות ותארים להתחרות עליהם".
גם הנשיא לאפורטה הסכים עם מאמנו: "זה קשה מאוד, אבל נסתכל קדימה. נשארו לנו עוד תארים וגביעים. באיירן מינכן אחת הטובות באירופה, אנחנו חלק מבנייה מחדש. זה לא אומר הכל".
מי שהיה חריף יותר היה דווקא פדרי הצעיר. "זה כישלון, ללא ספק. "אנחנו קבוצה צעירה, אבל ברצלונה תמיד שואפת להגיע הכי רחוק, בכל מפעל", אמר. "אנחנו צריכים להשתפר עוד הרבה. אנחנו עדיין לא שם כדי להתחרות בליגת האלופות. זה ממש מאכזב מה שקרה מול באיירן. אנחנו עדיין לא מוכנים להתחרות ברמה הגבוהה".
העקיצה של אינטר
זה לא היה היום של ברצלונה מעוד שתי סיבות. הראשונה, הדיווחים בספרד כי חלק מאוהדי הקבוצה פשוט עזבו את הקאמפ נואו עוד במהלך המחצית הראשונה נגד באיירן מינכן. אחרים, לעומת זאת, קראו בשמו של מסי. השנייה, הקטילות ברשת. הגדילה לעשות אינטר, כשעקצה ופרסמה בחשבון הטוויטר הספרדי של המועדון: "רק מי שעלה לשמינית הגמר יכול לשתף את הציוץ הזה". אאוץ'.