רומלו לוקאקו הבקיע את השער הראשון של אינטר העונה, ב־1:2 על לצ'ה במחזור הפתיחה של הליגה האיטלקית. החלוץ כבש גם בשבת האחרונה, בניצחון 1:3 על אודינזה. חצי שנה עברה בין שני הכיבושים הללו, ובתקופה הזו הוא הוסיף שער אחד בלבד.
תחברו לכך את המונדיאל הקטסטרופלי של נבחרת בלגיה, במהלכו היה כשיר ל־54 דקות בלבד ולא תרם דבר כדי למנוע את ההדחה בשלב הבתים (ההחמצות מול קרואטיה עדיין מדהימות לצפייה) – ותקבלו שחקן שבמקום לשבור שיאים בגיל 29, נותר רדוף על ידי העונה הקודמת ונבגד על ידי הגוף שלו. אבל אולי השער האחרון הוא זה שיוציא את לוקאקו לדרך חדשה, והוא ינסה לבנות ממנו כבר הערב (22.00), כאשר אינטר תארח את פורטו בשמינית גמר ליגת האלופות.
2 צפייה בגלריה
רומלו לוקאקו
רומלו לוקאקו
חזר לכבוש. לוקאקו
(צילום: גטי אימג'ס)
קודם כל לעניין הפיזי: לוקאקו החמיץ את רוב משחקי העונה בגלל פציעות בשרירי הירך, לצד דלקת בברך שהשאירה אותו בחוץ במספר מקרים. יש לו בסך הכל 13 הופעות, ובשלב הבתים של הצ'מפיונס הוא הסתפק בשבע דקות. הפציעה המרכזית הייתה בחודשי הפתיחה, אבל הכאב האמיתי הגיע כאשר נפצע שוב כמעט מיידית אחרי שחזר למגרש – וזו הייתה הפגיעה שמנעה ממנו להגיע כשיר למונדיאל. מהפגרה הוא שב בריא יותר, אבל עד לשני המחזורים האחרונים נדחק לעמדת המחליף.

מאיגרא רמא לבירא עמיקתא

בעונת 2020/21, למי שכבר שכח, הוא כבש 24 שערי ליגה וסחף את אינטר לאליפות. ואז מגיע עניין 2021/22, הסיוט של לוקאקו. המספרים מראים שהבקיע 15 פעמים – מלך השערים של צ'לסי – אבל מהרגע בו הקבוצה רכשה אותו עבור 113 מיליון יורו, לא היה סיכוי שיעמוד בציפיות.
צ'לסי היא בית קברות לחלוצים, המנג'ר דאז תומאס טוכל לא דוגל בסגנון שמתאים ללוקאקו ומפעיל אותו באזור הרחבה כמו שהוא אוהב – והבלגי עצמו הרס את הקדנציה השנייה שלו במועדון כאשר איבד את הסבלנות כבר בדצמבר ויצא בראיון לוחמני (בסגנון כריסטיאנו רונאלדו בסוף התקופה במנצ'סטר יונייטד) בו אמר שהוא שואף לחזור לאינטר ותיאר כמה הוא לא מרוצה בצ'לסי.
2 צפייה בגלריה
תומאס טוכל רומלו לוקאקו
תומאס טוכל רומלו לוקאקו
לא הסתדרו מקצועית. טוכל ולוקאקו
(צילום: גטי אימג'ס )
האוהדים כבר לא סלחו לו, הוא שיחק בחודשים הבאים בלי חשק, וצ'לסי שלחה אותו בחזרה לאינטר בהשאלה בקיץ האחרון בלי לחשוב פעמיים. לבעלים החדש טוד בולי לא היה אכפת מההשקעה שנעשתה לפני שהגיע, הוא כבר היה להוט לקנות כוכבים חדשים.

"כבר לא אותו שחקן"

על הנייר, המצב נראה אידיאלי עבור לוקאקו ואינטר, אבל משהו בחדות שלו נפגע, גם בתדמית שלו. הוא שב לסן סירו כשחקן מתוסכל עם תחושת פספוס ואכזבה, ואז הגיעו גם הפציעות שמנעו ממנו לצבור מומנטום והצריבה מהמונדיאל שהוסיפה לנזק המנטלי. "הוא כבר לא אותו השחקן" – זו מוסכמה שעלתה באיטליה.
שלוש האופציות המסתמנות כרגע הן חזרה לצ'לסי (סיכוי אפסי), המשך ההשאלה לאינטר (המועדון מעוניין, אך לא ביוקר) ואיחוד עם המאמן האהוב עליו, אנטוניו קונטה, אם האחרון יישאר בטוטנהאם. זה לא מצב פשוט עבורו, חוסר הוודאות, אבל חשוב לזכור עד כמה מיוחד החלוץ הזה. 269 שערים בקריירה, 67 מהם בשנתיים וחצי באינטר. זה לא שהוא נדרש להסתגלות בליגת האלופות ובסרייה א' – הוא כבר הצטיין במפעלים הללו. השאלה היחידה היא אם המכשולים הפיזיים והמנטליים שעמדו בדרכו – והוא שחקן שרואים עליו כאשר הוא לא מרוצה או לא מרגיש בנוח – אפשריים להסרה. כי מוקדם מדי בשביל תחילת השקיעה שלו.
בינתיים האיתות מאיטליה חיובי לקראת הביקור של פורטו. על פי התקשורת המקומית, המאמן סימונה אינזאגי הרגיש במשחק ובאימונים האחרונים שלוקאקו מתחיל לחזור לעצמו, ומתכוון לתת לו את המקום בהרכב על חשבון אדין דז'קו לצד לאוטרו מרטינס – מישהו שמאז המונדיאל פשוט התפוצץ על המגרש. זו יכולה להיות ההתחלה של חצי עונה מושלמת עבור לוקאקו, שתבטיח את עתידו במועדון צמרת. או עוד צעד בדרך למטה.