מנצ'סטר יונייטד הודיעה היום (שני) כי לאחר חקירה פנימית שערכה, הוחלט במועדון שלא להחזיר לקבוצה את מייסון גרינווד, שהואשם בתקיפה ואונס, וההאשמות נגדו בוטלו בעקבות החלטתה של עדת מפתח למשוך את עדותה.
כזכור, שחקן ההתקפה האנגלי בן ה-21 נעצר בינואר 2022 לאחר שזוגתו דאז, הארייט רובינסון, פרסמה בחשבון האינסטגרם שלה כי הוא הכה אותה, התעלל בה ואף כפה עליה לקיים עמו יחסי מין. רובינסון אף שיתפה תמונות וסרטון של החבלות הקשות. גרינווד הואשם בהתנהגות כופה ואלימה במשך ארבע שנים, כולל איומים והתנהגות משפילה ברשתות החברתיות. כמו כן, הוא נאשם כאמור בניסיון אונס ובתקיפה.
2 צפייה בגלריה
מייסון גרינווד
מייסון גרינווד
לא חוזר ליונייטד. גרינווד
(Cameron Smith/Getty Images)
בפברואר 2023, כמעט שנה מפרסום אירוע התקיפה, הודיעה המשטרה באנגליה על סגירת התיק, והסבירה כי עשתה זאת לאחר שעדת מפתח הפסיקה לשתף פעולה וכי עדויות חדשות באו לידיה. שילוב הגורמים הללו הביא לכך שלא היה סיכוי ממשי להרשיע את גרינווד ועל כן, התביעה החליטה לא להמשיך עם התיק.
"בהתבסס על הראיות העומדות לרשותנו, הגענו למסקנה כי החומר שפורסם באינטרנט לא סיפק תמונה מלאה וכי מייסון לא ביצע את העבירות שבגינן הוא הואשם במקור", נכתב בהודעת המועדון. "עם זאת, כפי שהיום מייסון מודה בפומבי, הוא עשה טעויות שהוא לוקח עליהן אחריות. כל המעורבים, כולל מייסון, מזהים את הקשיים בחזרתו למנצ'סטר יונייטד. לכן הגענו לסיכום הדדי שהדבר הנכון ביותר עבורו לעשות יהיה לחזור לשחק הרחק מהאולד טראפורד, ועכשיו נעבוד עם מייסון כדי להשיג את התוצאה הזו".
גרינווד עצמו כתב היום: "אני מבין שאנשים ישפטו אותי בגלל מה שהם ראו ושמעו ברשתות החברתיות, ואני יודע שאנשים יחשבו את הגרוע מכל. חונכתי לדעת שאלימות או התעללות בכל מערכת יחסים היא פסולה, לא עשיתי את הדברים שהאשימו אותי בהם, ובפברואר נוקותי מכל האשמות.
2 צפייה בגלריה
מייסון גרינווד
מייסון גרינווד
"תמיד יהיה חלק בי שהוא יונייטד". גרינווד במדי הקבוצה
(צילום: AP)
"עם זאת, אני מקבל לחלוטין שעשיתי טעויות במערכת היחסים שלי, ואני לוקח את חלקי באחריות למצבים שהובילו לפוסטים במדיה החברתית. אני לומד להבין את האחריות שלי לתת דוגמה טובה ככדורגלן מקצועני, ואני מתמקד באחריות הגדולה של להיות אבא.
"ההחלטה של ​​היום היא חלק מתהליך שיתוף פעולה בני לבין מנצ'סטר יונייטד ומשפחתי. ההחלטה הטובה ביותר עבור כולנו, היא שאמשיך את קריירת הכדורגל שלי הרחק מאולד טראפורד, שם הנוכחות שלי לא תהווה הסחת דעת למועדון. אני מודה למועדון על תמיכתם מאז שהצטרפתי בגיל שבע. תמיד יהיה חלק בי שהוא יונייטד".
ב'סאן' דווח החודש כי שחקני המועדון תומכים בהחזרתו של החלוץ, שבעוד חודש וחצי יהיה בן 22, כמו גם המאמן אריק טן האח. בעקבות כך, במשחק פתיחת העונה של הקבוצה - בו השיגה ניצחון ביתי 0:1 על וולבס - התקיימה מחאה לפני המשחק מצד אוהדי, ובעיקר אוהדות הקבוצה, שזעמו על האפשרות שהקבוצה תחזיר לשורותיה את גרינווד.