האם אברטון עומדת בפני עונש הפחתת 12 נקודות ליגה? ה'טופיס' שבעונות האחרונות הצליחו לשרוד בפרמייר-ליג בעור שיניהם, חשודים בהפרת חוקי ה"פייר-פליי" , כאשר העונש הצפוי עלול להפוך מבחינתם לסוג של "נוק-אאוט" במאבקי ההישרדות בליגה הבכירה.
במצב הטבלה הנוכחי, כאשר הקבוצה מדורגת במקום ה-16 עם 7 נקודות, הכחולים יכולים לצלול למקום האחרון ולהישאר עם מינוס 5 נקודות במאזנם.
1 צפייה בגלריה
אברטון שון דייץ
אברטון שון דייץ
מכה שיהיה קשה לקום ממנה. המנג'ר דייץ
(צילום: REUTERS/Carl Recine)
באברטון, טוענים להגנתם כי עצם החשד מצד התביעה של ההתאחדות האנגלית, הוא סוג של רדיפה וכי הם לא יתפלאו אם ישתמשו בהם כדוגמה מול שאר המועדונים. אם המועדון מליברפול אכן יימצא אשם, הוא יספוג את הפחחת הנקודות הגדולה ביותר בהיסטוריה של הכדורגל האנגלי.
יימצא אשם, העונש המקסימלי שאברטון תעמוד בפניו הוא ניכוי ענק של 12 נקודות. בהתבסס על הטבלה הנוכחית, זה ישאיר אותם בתחתית עם -5 נקודות. עונש כזה היה מספיק כדי להוריד ליגה בכל אחת משתי העונות האחרונות.
לפורטסמות' הפחיתו 9 נקודות לקראת סיום עונת 2009/10 בשל כינוס נכסים שהמועדון עבר, בעוד שמידלסבורו ספגה מינוס שלוש נקודות ב-1997 על כך שביטלה משחק בהתראה קצרה מאחר שלא היו לה מספיק שחקנים בסגל. שתי הקבוצות נפרדו בסופו של דבר מהפרמייר-ליג.
גם בלי עונש כל כך כבד חרב הירידה צמודה לצווארה של אברטון, שרשמה הפסדים כספיים בגובה 371.8 מיליון פאונד - 266.8 מיליון פאונד מעבר לתקציב. בנוסף, לידס ולסטר שנפרדו בעונה שעברה מהפרמייר-ליג, מאיימות לתבוע את אברטון, בהנחה שאכן תורשע בהפרת הפייר-פליי, ב-100 מיליאון פאונד (כל אחת) - סכום השווה למענק בו זוכות קבוצות שפותחות את העונה בליגה הבכירה.