סערה גזענית חדשה בספרד? הקלאסיקו בין ריאל מדריד לברצלונה כבר מעבר לפינה, אבל שלושה ימים לפני שריקת הפתיחה שלו - העניינים בין שתי הקבוצות מתחילים להתחמם.
אתמול (שלישי), אחרי הניצחון של ריאל מדריד 1:2 בפורטוגל על בראגה בליגת האלופות, בו ויניסיוס ג'וניור היה אחד המצטיינים, העלה סגן דובר ברצלונה, מיקל קמפס, ציוץ שהסעיר את הכדורגל הספרדי. קמפס כתב: "זו לא גזענות, אבל מגיעה לו (ויניסיוס) סטירה כי הוא ליצן. מדוע כל הביסיקלטות (כדרורים מוגזמים) במרכז המגרש?". כמה דקות לאחר מכן, קמפס מחק את הציוץ - אבל צילומי המסך הופצו לכל עבר.
2 צפייה בגלריה
ויניסיוס ג'וניור
ויניסיוס ג'וניור
שוב לועגים לו. ויניסיוס ג'וניור
(צילום: Octavio Passos/Getty Images)
הציוץ של קמפס
ויניסיוס, כידוע, סובל לאורך כל תקופתו בספרד בגזענות בלתי פוסקת מצד אוהדי הקבוצות היריבות. לפני חמישה חודשים, למשל, נתלתה בובה בדמותו מעל גשר בוולנסיה, לפני המשחק מול ריאל במסטאיה. במהלך אותו הפסד של הבלאנקוס (1:0) - סבל הברזילאי שוב מקריאות גזעניות מצד הקהל ואף ספג כרטיס אדום ראשון בקריירה. "ההרחקה שלי היא פרס לגזענים", כתב בזמנו ויניסיוס ברשתות החברתיות. "זו לא הייתה הפעם הראשונה, או השנייה או השלישית. גזענות היא נורמלית בלה ליגה. הליגה חושבת שזה נורמלי, גם ההתאחדות והיריבות מעודדות את זה. הליגה שהייתה שייכת פעם לרונאלדיניו, רונאלדו, כריסטיאנו ומסי - שייכת היום לגזענים".
בריאל עוד לא הגיבו רשמית, בעיקר כי היו עסוקים בניצחון הקשה בצ'מפיונס, ששמר להם על 100 אחוזי הצלחה עד כה בשלב הבתים. "זה נורמלי לסבול קצת במשחקי חוץ", אמר ויניסיוס שבישל לג'וד בלינגהאם את שער הניצחון. "שיחקנו טוב וכבשנו שערים מההזדמנויות שיצרנו. יכולנו להבקיע אפילו יותר. אנחנו חייבים להמשיך במומנטום הזה".
עבור בלינגהאם מדובר בשער שלישי רצוף שלו במדי ריאל בצ'מפיונס ו-11 ב-12 משחקיו העונה. בסיום האנגלי ירד בצליעה לחדר ההלבשה, אבל מאמנו קרלו אנצ'לוטי הרגיע: "הוא בסדר. זה שום דבר מיוחד. הוא קצת עייף, כמו כולם. אבל זה נורמלי". האילקי החמיא בעיקר לוויניסיוס: "הוא חזר לרמה הרגילה שלו. הוא בישל פעמיים וכבש שער שנפסל. לטעמי, הוא עשה היום את ההבדל".
2 צפייה בגלריה
ויניסיוס ג'וניור
ויניסיוס ג'וניור
ניצחון שלישי רצוף בצ'מפיונס. שחקני ריאל
(צילום: AP Photo/Luis Vieira)
אם כבר גזענות, כמה שעות לאחר המשחק מול בראגה, התפרסמו בספרד דיווחים לפיהם אנטוניו רודיגר ספג קללה גזענית מאחד משחקני הקבוצה הפורטוגלית, ממש לפני השריקה לסיום. הבלם הגרמני הכחיש את הדברים. "הכל טוב", הוא צייץ, "אני רגוע עכשיו. בואו נתרכז בשבת".
ואכן, בריאל מתרכזים בקלאסיקו הגדול, כשהם מקדימים אחרי 10 מחזורים את ברצלונה בנקודה. "יש לי רעיון ברור", חייך אנצ'לוטי במסיבת העיתונאים. "אחרי המשחק הזה, די ברור מה אנחנו רוצים לעשות. לנסות לנצח גם את בארסה. לעשות כל מה שאנחנו יכולים כדי לנצח. יש לנו זמן להתכונן".