המצב הביטחוני הקשה והמלחמה בעזה משפיעים כמובן על הספורט הישראלי, ובארץ וברחבי העולם מגיבים לדיווחים. גם היום (רביעי) ynet מביא לכם את כל העדכונים השוטפים בעקבות האירועים האחרונים.
17:30: הקשר הישראלי של ר.ב זלצבורג, אוסקר גלוך, מספר בעמוד האינסטגרם שלו על הרגשות שחווה במהלך הגול שכבש אמש (שלישי) בהפסד 2:1 לאינטר, אותו הקדיש ל-30 ילדים המוחזקים בשבי חמאס. "רגע אחרי שהכדור נגע ברשת עברה בי תחושה שלא עברה בי מעולם", כתב השחקן. "חוויתי אושר ומצד שני עצב, תסכול וכאב בלתי נסבל. שער בליגת אלופות הוא חלום שהגשמתי ואני לא מצליח לחגוג בלב שלם.
6 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך
אוסקר גלוך
גלוך והמחווה לילדים בשבי החמאס
"המחשבות אחרי השער עם כל הטירוף והשמחה היו על מה שעוברת המדינה שלי שאני כל כך אוהב, על 220 שבויים זקנים, נשים, ילדים ותינוקות שנמצאים בשבי החמאס, ואף אחד לא יודע מה איתם ומה עובר עליהם.
"על אלפי נרצחים, חיילים ואזרחים, שבאו להנות ולרקוד ונטבחו בדם קר. אני רוצה להקדיש את השער הזה לכל החיילים ששומרים על המדינה שלנו עכשיו, על חיילים שבגיל שלי, שבעוד אני משחק ונהנה, הם עם נשק, נלחמים על המדינה שלנו. תודה לצבא ההגנה לישראל, הצבא החזק בעולם. אני אוהב אתכם".
11:30: קבוצות ליגת העל בכדורסל בשיתוף מינהלת הליגה פרסמו ברשתות החברתיות שלהן פוסט אחיד הקורא להשבת החטופים ובו כתוב: "BRING THEM HOME NOW", על רקע תמונות החטופים.
6 צפייה בגלריה
הקריאה של מינהלת הליגה והקבוצות
הקריאה של מינהלת הליגה והקבוצות
הקריאה של מינהלת הליגה והקבוצות
(צילום: מינהלת הליגה בכדורסל)
ממנהלת הליגה נמסר: "ליגה אחת, עם אחד, מטרה אחת! בימים קשים אלו אנו בוחרים לשים את היריבויות הספורטיביות בצד ולהושיט יד לאחדות אמיתית למען מטרה כל כך חשובה. אנחנו מחזקים את משפחות החטופים ומצפים לראותם שבים הביתה בריאים ושלמים".
10:10: ארגון אוהדי סלטיק, "הבריגדה הירוקה", ממשיך בעימות הישיר שלו מול ההנהלה. בעוד המועדון גינה לפני שבועיים את הנפת דגלי פלסטין ושלטים שהביעו תמיכה בחמאס - ארגון האוהדים הודיע כי במשחק הערב (22:00) מול אתלטיקו מדריד בליגת האלופות המגמה תימשך.
6 צפייה בגלריה
אוהדי סלטיק
אוהדי סלטיק
ממשיכים בשלהם. אוהדי סלטיק
(צילום: Tim N Ian MacNicol/Getty Images)
"נחלק מאות דגלי פלסטין מחוץ לאצטדיון", נאמר בהודעת הארגון. "אנחנו מכבדים את זכויותיהם של האוהדים שלא רוצים להשתתף בפעולה הזו, אבל מבקשים את אותו היחס לאוהדים שכן רוצים לעשות את זה".
"ב-2016 הופעל לחץ על אוהדי סלטיק שלא להניף דגלי פלסטין. אחרי המשחק קיבלנו איומים, אבל אנחנו גאים בקשר שלנו עם פלסטין שמייצג את האתוס של סלטיק", הוסיפו בארגון.
הקהל של סלטיק ידוע ככזה שלא מהסס להתערב בעניינים פוליטיים ובסכסוך הישראלי-פלסטיני. דגלי פלסטין מונפים לא מעט לאורך השנים במגרשה הביתי, בעיקר אחרי תקריות פוליטיות. וזאת למרות ששיחקו בשורותיה כדורגלנים ישראלים לאורך השנים, כולל ליאל עבדה שמשתייך לסגל הקבוצה.
9:00: מאוויס צ'יבוטה, שחקנה של הפועל ת"א, ביקר בחריפות את מי ששיתף איתו פעולה בעבר בלודוגורץ הבולגרית - יקוב שבירצ'וק. צ'יבוטה פרסם התכתבות עם החלוץ הפולני בן ה-30, שמשחק כיום באומייה ארדיג'ה מהליגה השנייה ביפן, שבה נשאל אם הוא תומך בפלסטינים, והאחרון ענה: "ברור, אני לא טיפש".
6 צפייה בגלריה
הפועל ת"א הפועל פ"ת מאוויס צ'יבואה
הפועל ת"א הפועל פ"ת מאוויס צ'יבואה
כועס. צ'יבוטה
(צילום: עוז מועלם)
החלוץ זעם ופרסם סטורי בו תקף בחריפות את שבירצ'וק: "אני לא מופתע שזה מגיע ממכור לסמים וגזען כמוך, יש לך מזל שפיפ"א השעתה אותך רק לשנה במקום לחמש שנים. תתבייש לך". דבריו של צ'יבוטה נאמרו על כך שב-2021 שבירצ'וק הושעה בגין שימוש בחמורים אסורים.
6:00: החגיגה המרגשת של אוסקר גלוך כמובן עמדה במוקד ההפסד אתמול של זלצבורג - 2:1 בסן סירו לאינטר, לא רק בישראל, אלא גם באוסטריה. אחרי השער, הכדורגלן הישראלי סימן עם האצבעות את המספר 30 - לציין ולהזכיר את 30 הילדים והנערים שחטופים עכשיו בעזה, לבקשת מטה המשפחות שפנו אליו.
6 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך
אוסקר גלוך
שער מרגש. גלוך
(צילום: Marco Luzzani/Getty Images)
"הייתה לנו הופעה טובה כקבוצה", אמר גלוך בסיום. "התחושה לכבוש מדהימה, זה רגע מיוחד עבורי ועבור המדינה שלי. אחד השערים הכי מרגשים בקריירה. אני רוצה להמשיך ככה ושיגיעו שערים נוספים. בכדורגל הכל אפשרי. אנחנו רוצים להיות בליגת האלופות זמן רב ולהמשיך כך". לידיעה המלאה
2:30: מחווה מרגשת לפני המשחק שפתח את עונת ה-NBA הלילה בין דנבר ללוס אנג'לס לייקרס: 10 דגלי ארה"ב הוצגו בבול ארנה, עבור 10 החטופים האמריקאים שנמצאים בשבי החמאס בעזה. בשידור של רשת TNT ציינו כי "בעוד הקונפליקט נכנס לשבוע השלישי שלו, אלפים נהרגו, עשרות אלפים נפצעו וכמיליון איש נעקרו מביתם. כל האנשים שהושפעו נמצאים במחשבותינו ואנחנו מקווים שההרס יסתיים במהרה ובשלום".
6 צפייה בגלריה
המחווה של דנבר: 10 דגלי ארה"ב הוצגו באולם, בשביל 10 האמריקאים שנמצאים בשבי החמאס
המחווה של דנבר: 10 דגלי ארה"ב הוצגו באולם, בשביל 10 האמריקאים שנמצאים בשבי החמאס
המחווה של דנבר: 10 דגלי ארה"ב הוצגו באולם, בשביל 10 האמריקאים שנמצאים בשבי החמאס
(צילום מסך)
בהודעה הרשמית של ה-NBA נאמר: "אנו מניפים 10 דגלים אמריקאים לכבוד האמריקאים שמוחזקים כעת כבני ערובה כתוצאה מהתקפות הטרור בישראל. מחשבותינו עם האנשים הללו, ועם משפחותיהם, ואנו מקווים לפתרון של שלום לכל באזור".
פורסם לראשונה: 09:23, 25.10.23