לאו מסי, קארים בנזמה וקיליאן אמבאפה - אחד מהם יזכה בתואר שחקן השנה בעולם של טקס פרסי השנה של פיפ"א "THE BEST" שייערך מחר (שני) בפריז. פרסים נוספים יחולקו לשער השנה בעולם, שחקנית השנה, מאמן ומאמנת השנה, שוער ושוערת השנה, אוהדי השנה והרכב השנה.
המועמד המוביל לזכות בפרס שחקן השנה הוא מסי, שבגיל 35 הוביל בשנה החולפת את ארגנטינה לזכייה במונדיאל, ובנוסף גם חגג אליפות בצרפת עם פ.ס.ז' וזכייה בסופרקאפ הצרפתי שנערך בישראל. אם מסי אכן יזכה, זאת תהיה הפעם השנייה עבורו, בטקס שנערך בפעם השביעית, אחרי שעשה זאת ב-2019.
5 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה לאו מסי קארים בנזמה
קיליאן אמבאפה לאו מסי קארים בנזמה
רק אחד יזכה בתואר שחקן השנה. אמבאפה, מסי ובנזמה
(צילום: גטי אימג'ס )
מי שצפוי לסיים במקום השני הוא בנזמה, ש-2022 הייתה שנת השיא של הקריירה שלו והוא כבר זכה בפרסיים האישיים 'בלון ד'אור' ושחקן השנה של אופ"א, הודות לזכייתו עם ריאל מדריד בליגת האלופות - בה על הדרך הדיח את פ.ס.ז' של מסי ואמבאפה מליגת האלופות כבר בשמינית הגמר - באליפות ספרד ובסופר קאפ האירופי. אמבאפה, שכזכור כבש שלושער בגמר המונדיאל בו הפסיד עם נבחרת צרפת, זכה בעונה החולפת וסופרקאפ הצרפתי לצד מסי.
נבחרת ארגנטינה וריאל מדריד נמצאות במוקד גם בתחרות על פרס מאמן השנה, כשהמועמד המוביל הוא ליאונל סקאלוני שהוביל את נבחרתו לזכייה ראשונה מאז 1986. גם קרלו אנצ'לוטי מהבלאנקוס מועמד, לצד פפ גווארדיולה, שזכה באליפות אנגליה עם מנצ'סטר סיטי.
5 צפייה בגלריה
מסי וסקאלוני
מסי וסקאלוני
מסי נתן לו סיבה טובה לנשק אותו. סקאלוני
(צילום: AP)
המגמה נמשכת גם בפרס שוער השנה בעולם, שם התחרות היא כנראה הצמודה ביותר. מצד אחד, טיבו קורטואה מריאל מדריד, שכבר זכה בפרס שוער השנה של אופ"א ופרס יאשין של 'פראנס פוטבול' והיה איש המשחק בגמר ליגת האלופות אחרי שעצר את ליברפול שוב ושוב, וינסה להשלים זכייה שנייה בתואר אחרי שעשה זאת ב-2018. בצד השני, אמיליאנו מרטינס מנבחרת ארגנטינה (ואסטון וילה), שסיפק כמה הצגות ענק בדרך לזכייה בתואר הגדול מכולם, כולל עצירה גדולה מול רנדל קולו מואני בתוספת הזמן של ההארכה של הגמר. המועמד השלישי הוא יאסין בונו, שוערה המורקאי של סביליה, שהוא ונבחרתו הפתיעו את העולם כשהגיעו עד לחצי גמר המונדיאל.
5 צפייה בגלריה
רנדל קולו מואני שחקן איינטרכט פרנקפורט
רנדל קולו מואני שחקן איינטרכט פרנקפורט
עצירה ששוה תואר. מרטינס בולם את קולו מואני
(צילום: גטי אימג'ס)
המועמד הבכיר לזכייה בפרס שער השנה בעולם הוא מרצ'ין אולקסי, שמשחק כדורגל עם קביים בליגה הפולנית לנכים, עם מספרת מרהיבה. מועמד נוסף הוא רישרליסון, שכבש את שער המונדיאל האחרון בניצחון של ברזיל על סרביה - ויניסיוס מסר לו כדור שטוח וחלוץ טוטנהאם הקפיץ לעצמו וכבש בחצי מספרת. סוגר את הרשימה הוא דימיטרי פאייה ממארסיי, עם וולה אדיר מחוץ לרחבה במסגרת הקונפרנס-ליג.
השער הנפלא של אולקסי
התחרות על פרס האוהדים, כצפוי, היא כולה על טהרת המונדיאל בקטאר. המועמדים הם אוהדי נבחרת ארגנטינה שהרעידו כל אצטדיון בו ביקרו במהלך הטורניר, אוהדי נבחרת יפן שניקו אחריהם את היציעים, ואוהד סעודי בשם עבדוללה אלסולמי, שהלך לא פחות מ-1600 ק"מ של מדבר ממדינתו עד קטאר כדי לראות מקרוב את נבחרתו.
5 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת יפן
אוהדי נבחרת יפן
ניקו אחריהם את היציעים. אוהדי נבחרת יפן
(צילום: עוז מועלם)
אצל הנשים, אלכסייה פוטייאס, הקשרית הספרדית המצוינת של ברצלונה, תקווה לשמור על התואר בו זכתה ב-2021. מולה יתמודדו בת' מיד, שחקנית הכנף של ארסנל שהובילה את אנגליה לזכייה ביורו הביתי, ואלכס מורגן, החלוצה האמריקאית של סן דייגו וויב.
5 צפייה בגלריה
בת' מיד שחקנית נבחרת אנגליה
בת' מיד שחקנית נבחרת אנגליה
תקטוף עוד תואר? מיד
(צילום: גטי אימג'ס)
בתחרות על פרס השוערת יתמודדו אן כריסטיאן אנדלר הצרפתייה של ליון שזכתה בשנה שעברה, קאתרין ברגר הגרמנייה של צ'לסי ומארי אירפס האנגלייה של מנצ'סטר יונייטד.
בפרס מאמנת השנה צפויה לזכות סוניה בומפאסטור שעומדת על הקווים אצל ליון, ובעונת הבכורה שלו הובילה את קבוצה לדאבל של אליפות וזכייה בליגת האלופות. מולה יתמודדו סרינה וויגמן שהובילה את אנגליה לזכייה ביורו ופיאה סונדהאג' שהובילה את ברזיל לזכייה בקופה אמריקה.