ערב של הפתעות בכדורגל האירופי: ארסנל איבדה נקודות מול ברנטפורד, טוטנהאם הובסה על-ידי לסטר מהתחתית ופ.ס.ז' ספגה שני ברציפות בכל המסגרות, שלושה ימים לפני המפגש מול באיירן מינכן בשמינית גמר ליגת האלופות.

צרפת

מונאקו - פ.ס.ז' 3:1 | מאז החזרה מהפגרה מונאקו היא אחת הקבוצות הכי טובות באירופה, והיום היא הייתה עדיפה בהרבה על האלופה, שללא לאו מסי וקיליאן אמבאפה נחלה הפסד שני ברציפות בכל המסגרות. וויסאם בן יידר בן ה-32 בישל לאלכסנדר גולובין בדקה הרביעית ואז השלים צמד משל עצמו (18 ו-45), והוא כבר עם 14 שערים העונה. וורן זאיר-אמרי בן ה-16 צימק זמנית עם שערו השני בקריירת הבוגרים (39). מונאקו, שהשלימה משחק שמיני ברציפות ללא הפסד (שישה ניצחונות ושני תוצאות תיקו), עלתה זמנית למקום השני וצימקה את הפער מפ.ס.ז' לשבע נקודות.
10 צפייה בגלריה
וויסאם בן יידר
וויסאם בן יידר
14 שערים העונה. בן יידר
(צילום: רויטרס )
10 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
לא הצליח לבדו. ניימאר
(צילום: AFP)

אנגליה

ארסנל - ברנטפורד 1:1 | המוליכה במשבר? אחרי שני הפסדים רצופים בכל המסגרות, היא שוב לא ניצחה. האורחת מנגד המשיכה את התקופה המצוינת שלה והיא לא הפסידה כבר עשרה משחקי ליגה בצריפות. לאנדרו טרוסארד עלה מהספסל בדקה ה-62 וכבש לאחר ארבע דקות שער בכורה במדי התותחנים, אך איבן טוני המצוין איזה בדקה ה-74 עם שערו ה-14 העונה. מנצ'סטר סיטי תארח מחר (18:30) את אסטון וילה ותוכל לצמק את הפער מארסנל לשלוש נקודות.
10 צפייה בגלריה
שחקני ארסנל מאוכזבים
שחקני ארסנל מאוכזבים
שחקני ארסנל מאוכזבים
(צילום: רויטרס )
לסטר - טוטנהאם 1:4 | דווקא אחרי הניצחון על מנצ'סטר סיטי במחזור החולף, התנרגולים הובסו על ידי השועלים שנמצאים בעונה בינונית. פרייזר פורסט פתח בין הקורות של טוטנהאם בהיעדר הוגו לוריס הפצוע והציג יכולת חלשה, ומי שנהנו מזה יותר מכולם הם ג'יימס מדיסון (25) וקלצ'י איהנאצ'ו (45+4) שסיימו כל אחד עם שער ובישול. נמפליס מנדי (23) והארווי בארנס (81) כבשו גם הם. רודריגו בנטנקור העלה את האורחת ליתרון זמני (14).
10 צפייה בגלריה
ג'יימס מדיסון וקלצ'י איהנאצ'ו
ג'יימס מדיסון וקלצ'י איהנאצ'ו
שער ובישול לכל אחד. ג'יימס מדיסון וקלצ'י איהנאצ'ו
(צילום: רויטרס )
ווסטהאם - צ'לסי 1:1 | הבלוז עדיין ללא ניצחון בפרמייר-ליג מאז הרכישות של מיכאילו מודריק ואנסו פרננדס, כשאחרי שתי תוצאות 0:0 מול ליברפול ופולהאם, הפעם היא סיימה בחלוקת נקודות עם ווסטהאם. הבלוז פתחו עם כל שחקני הרכש - כולל נוני מדואקה שעורך הופעת בכורה בהרכב, מודריק, ז'ואאו פליקס שחזר ל-11 אחרי ההשעייה ואנסו. בדקה ה-16 עלתה צ'לסי - שפתחה את המשחק בסערה - ליתרון בזכות ביצוע יפה של שניים מהמצטרפים החדשים, כאשר אנסו הרים כדור טוב מעל כל הגנת ווסטהאם, ופליקס סיים. אך אמרסון, אקס צ'לסי, השווה בדקה ה-28.
10 צפייה בגלריה
פרננדס
פרננדס
סיפק בישול יפה. פרננדס
(צילום: gettyimages)
האורחת הייתה עדיפה בהמשך ההתמודדות, אך לא הצליחה להמיר את השליטה שלה לשער ניצחון. בדקה ה-89 דרשה צ'לסי פנדל בטענה לנגיעת יד של תומאס סוצ'ק, שחסם בעיטה של קונור גלאגר בעזרת ידו, אבל השופט הורה להמשיך. נקודת האור עבר הקבוצה של גרהאם פוטר: השער שהיא ספגה היום הוא היחיד לחובתה בארבעת משחקיה האחרונים, כשבכולם פתח בלם הרכש בנואה בדיאשיל.
בורנמות' - ניוקאסל 1:1 | הקבוצה של אדי האו מהמקום הרביעי רשמה תיקו שלישי ברציפות במסגרת הליגה, בעוד האורחת רשמה משחק תשיעי ברציפות ללא ניצחון והיא במקום ה-19. מרקוס סנסי קבע יתרון מפתיע (30) ומיגל אלמירון איזן (45+2) עם שערו העשירי העונה בליגה.
במשחקים נוספים: פולהאם - נוטינגהאם פורסט 0:2 (מנור סולומון כבש שער בכורה בפרמייר-ליג) סאות'המפטון - וולבס 2:1 קריסטל פאלאס - ברייטון 1:1

גרמניה

ר.ב לייפציג - אוניון ברלין 2:1 | השוורים הגיעו להתמודדות אחרי 17 משחקים רצופים בכל המסגרות ללא הפסד, אך נעצרו על הפתעת העונה באירופה שרשמה ניצחון שישי ברציפות בכל המסגרות והיא מושלמת מאז החזרה מהפגרה. בנג'מין הנריקס עוד העלה את המארחת ליתרון (24), אבל וולה נפלא של יאניק האברר (61) ופנדל של רובין נוש (72) קבעו מהפך. אוניון שנייה, רחוקה רק נקודה מבאיירן מינכן.
10 צפייה בגלריה
שחקני אוניון ברלין חוגגים
שחקני אוניון ברלין חוגגים
שחקני אוניון ברלין חוגגים
(צילום: רויטרס )
באיירן מינכן - בוכום 0:3 | כשחמש קבוצות דולקות אחריה בצמרת הבונדסליגה, האלופה השלימה ניצחון קליל, שהיה השני שלה ברציפות לאחר שלוש תוצאות תיקו רצופות. אחרי שהשלים צמד במחזור הקודם ב-2:4 על וולפסבורג, קינגסלי קומאן עלה היום מהספסל בדקה ה-60 ומצא את הרשת ארבע דקות לאחר מכן. תומאס מולר כבש את הראשון עוד במחצית הראשונה (40), וסרג' גנאברי קבע את השלישי בפנדל (73).
10 צפייה בגלריה
קינגסלי קומאן
קינגסלי קומאן
שלושה שערים בשני משחקים. קומאן
(צילום: רויטרס )
ורדר ברמן - בורוסיה דורטמונד 2:0 | זה היה קשה, אבל האורחת רשמה ניצחון שישי ברציפות ונותרה מושלמת מאז החזרה מהפגרה. האנגלי בן ה-18 ג'יימי בינה-גיטנס עלה מהספסל בדקה ה-66 וכבש שער נהדר בנגיעה הראשונה שלו בכדור. שחקן הכנף הכישרוני כבר עם שלושה שערי ליגה בתשע הופעות העונה. ג'וליאן ברנט סגר את הסיפור (84). דורטמונד רחוקה שלוש נקודות מבאיירן.
10 צפייה בגלריה
ג'יימי בינה-גיטנס
ג'יימי בינה-גיטנס
כבש בנגיעה הראשונה בכדור. בינה-גיטנס
(צילום: גטי אימג'ס )
במשחקים נוספים: הופנהיים - באייר לברקוזן 3:1 (מונאס דאבור לא שותף) מיינץ - אוגסבורג 1:3 פרייבורג - שטוטגרט 1:2

איטליה

לאציו - אטאלנטה 2:0 | אחרי שנתיים וחצי בהן אטאלנטה לא ניצחה את לאציו במסגרת הליגה, היא סוף-סוף עשתה זאת ועלתה למקום השלישי. דוידה זאפאקוסטה (23) וראסמוס הוילנד כבשו (65). החלוץ הדני בן ה-20 מצא את שערו החמישי העונה בליגה. המארחת של מאוריציו סארי רשמה משחק רביעי ברציפות ללא ניצחון בכל המסגרות, וירדה למקום השישי.
10 צפייה בגלריה
ראסמוס הוילנד
ראסמוס הוילנד
ילד פלא. הוילנד
(צילום: רויטרס )
לצ'ה - רומא 1:1 | חמישה ימים לפני המפגש עם רד בול צלבורג ואוסקר גלוך בליגה האירופית, הקבוצה של ז'וזה מוריניו לא הצליחה לייצר ניצחון שני ברציפות ולעלות זמנית למקום השני. האורחת עלתה ליתרון מפתיע משער עצמי של רוג'ר איבנז דה סילבה (7), ופאולו דיבאליה השווה בפנדל (17) עם שערו השמיני העונה ב-16 משחקים.
10 צפייה בגלריה
ז'וזה מוריניו רומא
ז'וזה מוריניו רומא
לא מרוצה. מוריניו
(צילום: EPA)
במשחק נוסף: אמפולי - ספציה 2:2
בליגה הספרדית: ולנסיה - אתלטיק בילבאו 2:1 אלמריה - ריאל בטיס 3:2 סביליה - מאיורקה 0:2
פורסם לראשונה: 16:31, 11.02.23