יושקו גבארדיול חתם היום (שבת) לחמש עונות אצל הטרבליסטית מנצ'סטר סיטי, ששילמה עליו לר.ב לייפציג 90 מיליון אירו. הקרואטי הפך בכך לבלם היקר בהיסטוריה, כשהוא עוקף את הארי מגווייר שעבר למנצ'סטר יונייטד תמורת 87 מיליון אירו.
גבארדיול בן ה-21 רשם עונת פריצה נהדרת במדי הקבוצה הגרמנית, אבל הוא הטביע חותם בעיקר בעקבות הופעתו הבינלאומית, באליפות העולם בקטאר, כשסיים עם נבחרת קרואטיה במקום השלישי. הוא הקרואטי השני שמצטרף הקיץ לאלופת אנגליה, אחרי מתאו קובאצ'יץ שעבר מצ'לסי. זאת לאחר שבעונה הקודמת הפכה סיטי לקבוצה הראשונה זה 11 שנים שזוכה בליגת האלופות בלי שחקן קרואטי בסגל.
2 צפייה בגלריה
יושקו גברדיול
יושקו גברדיול
הציג עונה נהדרת בלייפציג. גבארדיול
(צילום: Martin Rose/Getty Images)
"תמיד חלמתי לשחק יום אחד באנגליה ולעשות זאת עכשיו עם מנצ'סטר סיטי - אחרי העונה שהיתה לה זה עתה - זה כבוד אמיתי עבורי", אמר גבארדיול אחרי החתימה. "לקבל את ההזדמנות לעבוד עם פפ גווארדיולה, זה יהיה מדהים. אני יודע שעדיין לא סיימתי להתעצב ואני בטוח שהמשחק שלי ישתפר תחת המאמן הטוב ביותר. לשחקן עם קובאצ'יץ' זה יהיה גם דבר מיוחד. הוא כדורגלן מוביל ואני מקווה ששנינו נוכל לעזור לסיטי להשיג עוד עונה מוצלחת ב-2023/24 ואחר כך".
יש לציין כי עוד ב-1:1 של ר.ב לייפציג מול סיטי במשחק הראשון בשמינית גמר ליגת האלופות אשתקד, גווארדיולה השתכנע כי הוא רוצה להחתים את השחקן. גבארדיול כבש בנגיחה והשווה את התוצאה (לפני ה-0:7 של סיטי בגומלין).
גבארדיול, שהחל לשחק בדינמו זאגרב ב-2010, עלה לבוגרים ב-2019 כשהוא בן 17 בלבד וסומן מוקדם מאוד על ידי מועדונים רבים ברחבי אירופה. לייפציג הייתה נחושה מאוד לרכוש אותו ועשתה את זה בתמורה ל-16 מיליון אירו בספטמבר 2020, היא השאילה אותו בחזרה לזאגרב לעונה נוספת. את 2021/22 הוא כבר התחיל בלייפציג והגיע אחרי ששני בלמים נהדרים עזבו אותה - דאיו אופמקאנו שהלך לבאיירן מינכן ואיברהימה קונאטה שנמכר לליברפול.
2 צפייה בגלריה
יושקו גבארדיול שחקן נבחרת קרואטיה
יושקו גבארדיול שחקן נבחרת קרואטיה
גבארדיול במדי קרואטיה במונדיאל האחרון
(צילום: רויטרס)
גבארדיול מכונה גם "פפ הקטן", על שם מאמן מנצ'סטר סיטי, בשל הדימיון בשמות המשפחה שלהם. "גבארדיול, איזה שם משפחה יפה יש לו!", התבדח גם גווארדיולה במהלך מסיבת העיתונאים אתמול. מה שנכון, נכון.
לפני שנה סיפר הבלשן הקרואטי, דומאגוי וידוביץ', שחוקר שמות ושמות משפחה במשך יותר מ-20 שנה, כי "שם המשפחה גבארדיול מגיע מנוביגראד ליד זדאר והוא קשור לפועל הרומאי 'לשמור'. הוא גם קשור לשם המשפחה הקטאלני גווארדיולה. זה מתאים בצורה מושלמת לבלם שלנו כי הוא בלתי ניתן למעבר ומצוין בשמירה על שחקני התקפה יריבים".

התשובה להולנאד?

למנצ'סטר סיטי יש הולאנד, וכעת למנצ'סטר יונייטד יש הוילונד. הקבוצה של אריק טן האח הציגה היום רשמית את רסמוס הוילונד, החלוץ הדני בן ה-20, שחתם על חוזה לחמש שנים עם אופציה לעונה נוספת. לפי הדיווחים, אטאלטנה תקבל עבורו 75 מיליון אירו לצד בונוסים נוספים בסך 10 מיליון אירו.
שם המשפחה הוא לא קו הדמיון היחיד בינו לבין הולאנד, מאחר שגם הוילונד משחק בתפקיד החלוץ המרכזי, סקנדינבי, גבוה (1.91 מטר) ובלונדיני. אך בניגוד להולאנד, שהגיע לסיטי בקיץ שעבר כאחד השחקנים הטובים בעולם, הוילונד נחשב להימור גדול מבחינת טן האח. בעונתו היחידה באטאלנטה, אליה הגיע בקיץ שעבר תמורת 17.2 מיליון אירו משטורם גראץ האוסטרית, הוא כבש תשעה שערי ליגה ב-32 הופעות בסרייה א'. במדי נבחרת דנמרק יש לו שש הופעות ושישה שערים.
"זה לא סוד שאני אוהד של הקבוצה מגיל קטן", אמר הוילונד לאחר החתימה. "חלמתי לצעוד באולד טראפורד כשחקן מנצ'סטר יונייטד. אני נרגש מההזדמנות להפוך חלום למציאות, ואני נחוש להחזיר על האמון שקיבלתי מהמועדון. זה עדיין שלב מוקדם בקריירה, אבל אני יודע שאני מוכן לעשות את הצעד קדימה ולשחק עם שחקנים ברמה עולמית. זו הזדמנות לעבוד עם אחד המאמנים הטובים בעולם. תחת הדרכתו ועם תמיכתו אני יודע שאני מסוגל להשיג דברים גדולים יחד עם החברים החדשים שלי לקבוצה במועדון המיוחד הזה".
פבריציו רומאנו דיווח כי הוילונד סובל מפציעה קלה שספג במחנה האימונים של אטאלנטה. הוא מתאמן כרגיל, אך ככל הנראה יצטרך מספר שבועות כדי להגיע לכושר משחק.

צ'לסי החתימה שוער

רוברט סאנצ'ס הוצג כשוערה החדש של צ'לסי, ששילמה תמורתו כ-20 מיליון פאונד לברייטון. הספרדי בן ה-25 חתם לשבע שנים ולספק תחרות על אפודת השוער הראשון עם חברו למולדת, קפה.
פורסם לראשונה: 18:06, 04.08.23