"יום שני יהיה יהיה יום מנור סולומון בטוטנהאם - כשהוא יגיע ללונדון מאוחר יותר הלילה", כתב אתמול (ראשון) פבריציו רומאנו, מומחה ההעברות העולמי. לפי הדיווח שלו, סולומון יעבור בדיקות רפואיות היום ויחתום על חוזה היום או מחר. כפי שנחשף בפברואר ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet, טוטנהאם עקבה אחר שחקן הכנף הישראלי (שיחגוג החודש 24) וניהלה עימו מגעים עוד במהלך העונה שעברה.
לפני כחודש הודיעה פיפ"א כי החוק שאיפשר בעונה החולפת לשחקני הליגות ברוסיה ובאוקראינה לעזוב את קבוצותיהם גם ללא אישור של המועדונים, יוחל גם על עונת 2023/24. עבור סולומון, שמחזיק בחוזה בשחטאר עד דצמבר 2023, המשמעות הייתה ברורה: הוא למעשה שחקן חופשי, והאיומים של קבוצתו כלפי מועדונים אחרים שמבקשים להחתימו חסרי משמעות. ואכן, בשבוע שעבר נודע שהוא סיכם את תנאיו בטוטנהאם וצפוי לחתום לחמש שנים, במהלכן ירוויח 2.5 מיליון פאונד לעונה.
1 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
יעבור בדיקות רפואיות מחר. סולומון
(צילום: Kirsty Wigglesworth / AP)
עם או בלי קשר, ב-6 באוגוסט תארח טוטנהאם את שחטאר למשחק ראווה, כאשר כל ההכנסות מיועדות לטובת קרן הצדקה של אלופת אוקראינה, המסייעת לקורבנות המלחמה במדינה.
את העונה שעברה, בפולהאם, פתח סולומון עם פציעה שהשביתה אותו לחודשים ארוכים. כשחזר, הדהים בביצועיו עם חמישה שערים רצופים – ארבעה בליגה ואחד בגביע - ואף היה מועמד לתואר שחקן חודש פברואר. לאחר מכן, בהחלטה שקשה להבין, איבד את מקומו בהרכב, וההנחה מאחורי הקלעים הייתה שמדובר באסטרטגיה של פולהאם למנוע ממחירו להאמיר למחוזות שהיא לא תוכל לעמוד בהם.
טוטנהאם היא הקבוצה הגדולה ביותר שהביעה עניין רציני ביהלום הישראלי, אך הוא מגיע אליה כשהיא בשפל, אחרי עונה שסיימה במקום השמיני בלבד, ולא תופיע במפעל אירופי לראשונה מאז 2009. היא גם הודחה מהגביע בסיבוב החמישי אחרי הפסד לשפילד יונייטד מליגת המשנה, ובליגת האלופות שרדה רק עד שמינית הגמר.
פורסם לראשונה: 21:47, 09.07.23