בפעם השלישית בעידן הפרמייר ליג ארסנל פתחה את העונה עם ארבעה ניצחונות בארבעה משחקים. אחד האחראים לכך הוא הקשר מרטין אודגור. הנורבגי בן ה-23 היה טוב בכל המשחקים עד כה וכבש כבר שלושה שערים - שניים מול בורנמות' בחוץ במחזור השלישי ועוד אחד ב-1:2 הביתי נגד פולהאם. אחרי עונה וחצי לא רעות, נראה שאודגור עשה את קפיצת המדרגה וגדל לתוך התפקיד שניתן לו - קפטן ארסנל.
אודגור נחשב לילד פלא כבר כשהיה בן 14, סרטוני יוטיוב שלו כבשו את הרשת ובסופו של דבר ריאל מדריד רכשה אותו ב-4 מיליון אירו כשהיה בן 16 בלבד. הוא שיחק שתי עונות בריאל מדריד קסטייה, אז תחת זינדין זידאן, והחל לצאת להשאלות. הוא הושאל להירנביין, ויטסה וריאל סוסיאדד, שם הרשים, אבל לא מספיק כדי לזכות בדקות משחק בריאל מדריד.
3 צפייה בגלריה
מרטין אודגור שחקן ארסנל
מרטין אודגור שחקן ארסנל
גדל עם סרט הקפטן? אודגור
(צילום: רויטרס)
בינואר 2021 אודגור הושאל לארסנל ורשם שם חצי עונה סבירה עם כמה נקודות אור, כולל שער ב-1:2 על היריבה הגדולה טוטנהאם, מה שהוביל לבחירתו לשחקן החודש של הקבוצה. בתום אותה עונה אודגור שב מההשאלה לריאל מדריד, אבל היה ברור שאין לו עתיד שם ושהבלאנקוס רוצים למכור אותו כדי לגייס מזומנים. אחרי מו"מ לא קצר, ארסנל השלימה את רכישתו של הנורבגי תמורת 40 מיליון אירו. בעונה שעברה הוא כבש 7 שערי ליגה ובישל עוד 4 וכמובן היה שותף לכישלון להגיע לליגת האלופות. למרות זאת, מיקל ארטטה בחר להעניק לו את סרט הקפטן, שישה ימים לפני פתיחת הליגה.
פרדיננד: "הוא היה ילד פלא בגיל 15 ועכשיו הוא מתחיל להראות למה. סרט הקפטן יכול להיות כבד עליך או שהוא יכול לעזור לך לגדול ולהפוך לשחקן טוב יותר. כרגע זה נראה שהסרט הפך אותו לשחקן גדול יותר, לאישיות גדולה יותר ולדמות גדולה יותר"
"ממה שראיתי בשנה וחצי האלה שהוא איתנו, ראיתי שהוא מייצג את הערכים של המועדון הזה, של הקבוצה, של חבריו לקבוצה ושל הצוות בצורה הטובה ביותר", אמר עליו ארטטה, "הוא הראה שהוא רוצה לקחת את המועדון הזה לרמה אחרת, לדחוף אותה קדימה ולתרום מבפנים. הוא זוכה להרבה כבוד מכולם במועדון כי הוא אדם טוב". על תרומתו המקצועית אמר המאמן הספרדי: "הוא הופך את גבריאל ז'סוס לטוב יותר, הוא קשר שצריך חלוץ שמאיים על השער לפניו. הוא יכול למצוא את הפס האחרון בכל רגע, גם בשטח פתוח וגם בשטח סגור".
הצעד של ארטטה נתקל בלא מעט ביקורת. נאמר שההתלבטות שלו הייתה בין אודגור, רוב הולדינג וקירן טירני, שהם שלושת המנהיגים של הקבוצה, ושהנורבגי נבחר רק כי הוא משחק בעוד השני לא מקבל דקות והאחרון נוטה לפציעות. בלם העבר של מנצ'סטר יונייטד ריו פרדיננד אפילו אמר שיכול להיות שסרט הקפטן יכביד על הקשר ונראה שחקן אחר העונה. הרבה אוהדים של ארסנל דאגו מהעובדה שאודגור יהיה הקפטן והרבה פרשנים טענו שהמנהיג האמיתי על כר הדשא הוא גרניט ג'אקה, שתמיד צועק ומתדרך את שאר השחקנים.
3 צפייה בגלריה
מרטין אודגור שחקן ארסנל עם מיקל ארטטה
מרטין אודגור שחקן ארסנל עם מיקל ארטטה
חיבור מיוחד. אודגור עם ארטטה
(צילום: AFP)
לזכותו של פרדיננד ייאמר שאחרי ה-0:3 מול בורנמות', הוא גם ידע לחזור בו כשאמר: "אמרתי שסרט הקפטן עלול להיות כבד מדי עבורו. אמרתי שיש סיכוי. יש אנשים שמשתנים אחרי שהם מקבלים את סרט הקפטן. אני אוהב אותו מאוד כשחקן, בעונה שעברה הוא היה נהדר. הוא היה ילד פלא בגיל 15 ועכשיו הוא מתחיל להראות למה. סרט הקפטן יכול להיות כבד עליך או שהוא יכול לעזור לך לגדול ולהפוך לשחקן טוב יותר. כרגע זה נראה שהסרט הפך אותו לשחקן גדול יותר, לאישיות גדולה יותר ולדמות גדולה יותר".
כשנשאל בעצמו האם הוא חושב שהוא הפייבוריט של ארטטה, אמר אודגור: "אני לא רואה את זה בצורה הזו ואני לא יודע אם אנשים צוחקים או לא. אני חושב שאנחנו רואים את הכדורגל בצורה דומה, אני מבין הרבה מהדברים שהוא רוצה שאעשה וזה דבר טבעי. יש בינינו חיבור טוב ואני מנסה לעשות הכול בשביל הקבוצה".
אודגור הוא לא הקפטן הקולני מסוגם של טוני אדאמס או פטריק ויירה, אבל גם איאן רייט התלהב ממנו כשאמר אחרי ה-1:2 מול פולהאם: "הקפטן היווה דוגמה היום. הוא עשה את זה בעזרת המסירות שלו, הלחץ והרוגע שלו במציאת שטחים". גם ארטטה החמיא לקפטן שלו ואמר: "יכולתם לראות את ההשפעה שלו ואת זה שהוא בא לקבל את הכדור ברגעים הקשים. זה מה שהוא עשה".
3 צפייה בגלריה
מרטין אודגור
מרטין אודגור
את המונדיאל הקרוב הוא יראה מהבית, אבל קחו אותו ואת חבריו בחשבון לקראת הבא. אודגור
(צילום: AFP)
גם גארי לינקר התלהב מאודגור ואמר: "זה מפתיע שריאל מדריד נתנה לו ללכת ככה כשיש לה את לוקה מודריץ' וטוני קרוס, שנמצאים בסוף הקריירה שלהם. זו החלטה די מוזרה כי הוא כישרוני מאוד".
גם אודגור עצמו נשמע מבסוט מכך שהוא מתחיל סוף סוף לממש את הפוטנציאל ואמר: "אני מרגיש בבית. עברתי קצת יותר מדי עד עכשיו, אבל גם למדתי מזה הרבה. עברתי לריאל מדריד בגיל צעיר מאוד ולא שיחקתי שם אז הייתי צריך לעבור ונדדתי בין קבוצות. זו לא הייתה הסיטואציה הכי טובה בשבילי, רציתי למצוא יציבות ומצאתי אותה כאן, אני שמח על זה ומרגיש כמו בבית. אפילו לפני שעברתי לפה תמיד אהבתי את ארסנל והצורה שבה היא שיחקה. תמיד דמיינתי את עצמי משחק שם". על סרט הקפטן אמר הנורבגי: "לא דיברנו על זה יותר מדי, המנהיגות שלי קרתה מעצמה. זה משהו שמתפתח עם הזמן. אני אמנם צעיר, אבל צברתי כבר הרבה ניסיון".
אודגור, לצערו הרב ואולי לשמחתה הקטנה של ארסנל, לא ישחק במונדיאל אחרי שהוא, ארלינג הולאנד וחבריהם לא הצליחו לעלות לקטאר. אבל נראה שאם שני הנורבגים ימשיכו ביכולת הנוכחית, אז גם הנבחרת שלהם תדבר חזק כבר בקמפיינים הקרובים.