לאחר ההודעה של ריאל מדריד כי זוכה כדור הזהב קארים בנזמה עוזב את המועדון בתום 14 שנים, אלופת סעודיה אל-איתיחד הודיעה הערב (שלישי) על החתמתו של החלוץ הצרפתי בן ה-35 לשלוש עונות. הדיווח על החתימה של בנזמה הגיע לאחר שבוע בו דובר לא מעט על כוונתו לגמור את הקריירה בסעודיה, בה הוא צפוי להרוויח 200 מיליון אירו לעונה.
"זה אתגר חדש עבורי, חיים חדשים ואני לא יכול לחכות להתחיל להתאמן", אמר בנזמה לאחר החתימה. "אעשה כל שביכולתי לזכות בעוד תארים, לכבוש עוד שערים, להפגין את הכישרון שלי ולשמח את האוהדים, המועדון, הנשיא וכולם כאן. זו ליגה נהדרת ויש כאן הרבה שחקנים טובים. כריסטיאנו רונאלדו כאן, והוא חבר שמראה שערב הסעודית מתחילה להתקדם. מחכה לפגוש את האוהדים בג'דה".
את אל-איתיחד מאמן אקס וולבס וטוטנהאם נונו אספיריטו והזרים הבולטים שלה הם הלדר קוסטה ורומאריניו, שכבש 13 שערי ליגה. בנזמה הוא שחקן-העל השני שהצטרף לליגה הסעודית, לאחר שחברו לשעבר בריאל כריסטיאנו רונאלדו עשה זאת במהלך העונה שעברה, כשחתם באל-נאסר. על פי הדיווחים, בסעודיה - שמעוניינת מאוד לארח את מונדיאל 2030 - עושים מאמצים כבירים כדי להנחית לפחות עשרה כוכבים מהטופ של הכדורגל העולמי בליגה המקומית, ומוכנים לשפוך סכומי עתק כדי להגשים את המטרה. דוגמה טובה לכך היא הדיווח לפיו אל-הילאל הציעה ללאו מסי כ-1.2 מיליארד אירו לשנתיים.
בנזמה ייזכר כאחד השחקנים הגדולים שלבשו את החולצה של ריאל אי פעם. הוא זכה איתה ב-25 תארים לאורך הקדנציה שלו בסנטיאגו ברנבאו, כולל חמישה גביעי אלופות, ארבע אליפויות ושלושה גביעי מלך. בתקופתו בריאל מדריד, שהחלה ב-2009 הוא צבר 647 הופעות, במהלכן כבש 353 שערים (רק רונאלדו מקדים אותו ברשימת מבקיעי כל הזמנים של המועדון) וסיפק 165 בישולים. לשיאו הוא הגיע בעונת 2021/22, שבזכותה זכה בכדור הזהב האחרון. בעונה החולפת כבש 30 שערים ובישל עוד שישה ב-42 הופעות בכל המסגרות.
בריאל נפרדו ממנו אתמול: "ריאל מדריד רוצה להודות לקארים בנזמה, שכבר עכשיו נחשב כאגדת מועדון", נכתב בהודעה הרשמית מטעם המועדון. "הוא מהווה דוגמא למצוינות, ייצג נאמנה את ערכי המועדון והרוויח את הזכות להחליט על עתידו. אוהדי הקבוצה בכל רחבי העולם נהנו מהקסם והכדורגל הייחודי שהציג, זה שהפך אותו למיתוס עבור המועדון ואחד השחקנים הגדולים בתולדות הכדורגל. ריאל מדריד תמיד תהיה בית עבורו, ואנו מאחלים לו ולמשפחתו את כל ההצלחה שבעולם בשלב החדש בחייו".
1 צפייה בגלריה
בנזמה ואנצ'לוטי
בנזמה ואנצ'לוטי
אגדה. אנצ'לוטי נפרד מבנזמה
(צילום: EPA/Mariscal)

בריאל ימצאו תחליף?

עזיבתו של החלוץ הפורה ללא ספק תורגש היטב בריאל, שאיבדה העונה את האליפות ואת תואר אלופת אירופה. כרגע, אין לה מחליף ברור עבור הצרפתי. השבוע דווח בספרד כי ריאל מדריד פתחה במשא ומתן עם הסמל הבלתי מעורער של טוטנהאם, הארי קיין, שאחרי עשור עשוי לעזוב בקיץ הנוכחי את הקבוצה מצפון לונדון. על פי דיווחים, הבלאנקוס סימנו את החלוץ בן ה-29 כאחד היעדים המרכזיים שלהם, כשעלות העסקה צפויה להגיע לכדי 100 מיליון פאונד.
פורסם לראשונה: 11:36, 06.06.23