אחרי שהעלה פוסט אנטישמי, הקורא "לגרום ליהודים יום שחור" - מינהלת הליגה הצרפתית השעתה אתמול (רביעי) את יוסף עטאל, מגנה האלג'יראי של ניס, לשבעה משחקים בפועל.
כבר במהלך השבוע האחרון הייתה זו ניס שהודיעה כי מבחינתה השחקן "מושעה עד להודעה חדשה" בעקבות הפוסט שהעלה. "אנחנו רוצים להדגיש את המוניטין של ניס, בנוגע להטפה למסרים של אחדות. אנחנו מצפים מכל השחקנים להתאים את עצמם לערכי המועדון", נאמר אז. עטאל מחק את הסרטון והתנצל על הדברים, אך כאמור - זה לא עזר לו להימנע מהשעיה.
1 צפייה בגלריה
עטאל
עטאל
נענש. עטאל
(צילום: AP Photo/Daniel Cole)
בניס ציינו כי למרות שעטאל התנצל באופן פומבי על דבריו, "החומרה של הדברים שנאמרו חייבו אותנו לנקוט בעונש משמעתי באופן מיידי". בניס חיכו עד שעטאל ישוב ממשחקיה של נבחרת אלג'יריה על מנת להעמידו לדין, והשבוע, כאמור, הודיעו על עונשו.
ביום ראשון שעבר פרסם עטאל סרטון בו נאמר: "הגיע זמננו לגרום ליהודים ליום שחור". הפוסט צבר אלפי צפיות לפני שנמחק כעבור כמה שעות. עטאל בן ה-27 הספיק לפרסם הבהרה: "אני מגנה כל צורה של אלימות, בכל מקום בעולם, ותומך בכל הקורבנות. לעולם לא אתמוך במסר של שנאה. אני מאמין נחרצות בשלום".
מההתאחדות הצרפתית נמסר: "הקריאות לאלימות שפרסם יוסף עטאל מנוגדות לכל אתיקה ולערכים שהכדורגל מגן עליהם ללא לאות. התאחדות הכדורגל הצרפתית מגנה זאת בתקיפות הכי קיצונית. אסור לאפשר דברי שטנה וטוב שהמועצה הלאומית לאתיקה התייחסה לעניין".
גם שחקן נוסף של הקבוצה, ז'אן-קלר טודיבו הסתבך, כאשר נתפס כשהוא צוחק במהלך דקה דומייה לכבוד מורה צרפתי שנרצח, שנערכה לפני הניצחון של צרפת על הולנד 1:2 ביום שישי שעבר במסגרת מוקדמות יורו 2024. גוף האתיקה פנה לשחקן כדי שיסביר את התגובה שלו.
עקבות ההתפתחויות, טודיבו סיפק הבהרה לתקשורת: "רציתי להסביר את עצמי. הפרשנות לסיטואציה די מטורפת, אני לא חושב שאני חסר כבוד כשזה נוגע לדברים כאלה. היינו קרובים ליציע, חלק מהאוהדים התבדחו והצחוק הזה יצא. אני רוצה להתנצל בפני כל מי שנפגע, זה נוגד את החינוך שאמי נתנה לי ולא משקף את מי שאני, לכן אני מוטרד מזה".