כבר יותר מחודש עבר מאז השוד האלים שעברה משפחתו של ערן זהבי וחקירת המקרה עדיין נמשכת. היום (חמישי) פורסם בהולנד כי השר האמון על החקירה, פרד גראפרהאוס, לא שולל אפשרות כי השוד בוצע על רקע אנטישמי. לשאלה האם יש לדרך בו בוצע השוד סממנים אנטי-יהודיים, ענה גראפרהאוס באופן ישיר: "כן".
כזכור, בתחילת החודש שעבר משפחתו של חלוץ פ.ס.וו עברה שוד אלים בביתם באמסטרדם, כששני רעולי פנים חמושים פרצו לדירה. בעקבות כך, זהבי שוחרר מהסגל ולא לקח באותו יום חלק במפגש של קבוצתו מול ווילם II (שהסתיים ב-0:2).
3 צפייה בגלריה
זהבי מחוץ לביתו אחרי השוד האלים שעברה משפחתו
זהבי מחוץ לביתו אחרי השוד האלים שעברה משפחתו
זהבי מחוץ לביתו אחרי השוד האלים שעברה משפחתו
(צילום: Inter Visual Studio)
3 צפייה בגלריה
מפגן התמיכה בערן זהבי
מפגן התמיכה בערן זהבי
מפגן התמיכה של אוהדי פ.ס.וו בערן זהבי אחרי השוד
(צילום: gettyimages)
בהולנד נטען כי השודדים סגרו בעזרת סלוטייפ את פיהם של הילדים. שי זהבי אף סיפרה אז כי "בשלב מסוים הם גזרו את השיער שלי משני צידיו, כנראה כדי להפחיד אותי, שאגיד להם בדיוק הכל. לא ניסיתי להתנגד, היה אכפת לי רק מהילדים שהיו המומים והם ניסו להלחיץ אותי. הם חיפשו דברים בכל הבית, לקחו שעונים, תכשיטים וכסף מזומן, תוך כדי שהם בועטים והופכים את כל הבית".
"אני רוצה להודות לכולם על התמיכה והכאב שהם מפגינים כלפי אשתי וילדיי", כתב לאחר אותו שוד זהבי בחשבון האינסטגרם שלו. "חשוב לנו להבהיר שאנחנו מעריכים את זה מאוד ומרגישים מאוד אהובים בהולנד. שי אשתי האהובה, כמה שחשבתי שאת חזקה, הבנתי אחרי המקרה הזה שאת אפילו יותר ממה שיכולתי לדמיין, ומי את בשבילנו. אז התודה הכי גדולה היא תודה לך, אוהב אותך".
3 צפייה בגלריה
שי זהבי דומעת ביציע
שי זהבי דומעת ביציע
שי זהבי דומעת ביציע אחרי השער שכבש בעלה במשחק שלאחר השוד
(צילום: gettyimages)
עוד מתברר כי בעקבות מעקב שערכו ברשתות החברתיות, השודדים סימנו את שעון היוקרה שענד זהבי, ריצ'רד מיל שמוערך בכ-200 אלף דולר. כשהם פרצו לבית הם חיפשו אותו, אולם לא ידעו כי הכדורגלן יצא עימו למשחקה של איינדהובן. המשטרה ליקטה סרטונים ממצלמות אבטחה של שכנים (בעיקר משפחות יהודיות אמידות) והפיצה פרופילים של שני החשודים: כבני 20, אחד מהם כהה לא מגולח והשני בהיר שהיה מכוסה בשמיכה כחולה וכובע.