"ישבתי עם שלושת הילדים בבית, חיכינו לקראת המשחק של ערן עם איינדהובן. פתאום צלצל פעמון הדלת, אחד השודדים התחפש לשליח עם התלבושת שלהם, יש אצלנו משלוחים רבים בבית ופתחתי את הדלת. הוא מיד הצמיד אותי לקיר, אחד מהם נתן לי שני אגרופים לפנים ולא הבנתי מה קורה איתי". שי זהבי, אשתו של חלוץ פ.ס.וו איינדהובן ערן זהבי, סיפרה לראשונה למקורביה את הסיוט שעברה יחד עם ילדיה בשוד האלים שהתרחש שלשום.
כשהיא חבולה בפניה, עדות למהלומות שספגה, סיפרה שי: "פחדתי בעיקר בגלל הילדים, לא הבנתי לאן זה הולך, לא הבנתי מה קורה פה. היה להם אקדח והם איימו להשתמש בו. הם קשרו אותי עם אזיקונים, לקחו את הילדים שלי לחדר הסמוך ואזקו אותם ברגליים וידיים".
3 צפייה בגלריה
ערן ושי זהבי. מותג חדש
ערן ושי זהבי. מותג חדש
ערן ושי זהבי
(צילום: ראובן שוורץ)

"הם גזרו לי את השיער כדי להפחיד, שאגיד להם הכל"

בהולנד נטען כי השודדים סגרו בעזרת סלוטייפ את פיהם של הילדים. שי המשיכה בסיפורה המצמרר: "בשלב מסוים הם גזרו את השיער שלי משני צידיו, כנראה כדי להפחיד אותי, שאגיד להם בדיוק הכל. לא ניסיתי להתנגד, היה אכפת לי רק מהילדים שהיו המומים והם ניסו להלחיץ אותי. הם חיפשו דברים בכל הבית, לקחו שעונים, תכשיטים וכסף מזומן, תוך כדי שהם בועטים והופכים את כל הבית.
"אחרי שהם שדדו את הבית, הם עזבו והשאירו אותנו אזוקים, מבוהלים ולא מבינים מה קורה. רצתי החוצה, התחלתי לזעוק לעזרה ומיד התקשרתי לערן. הוא היה בדרך למשחק, סיפרתי לו מה שעבר עלינו והוא היה נסער, לא הבין מה קורה והגיע כמה שיותר מהר. המזל הגדול שערן לא היה בבית, אחרת לא יודעת איך זה היה נגמר. אני אישה ואמא חזקה, אבל עברנו פה סיוט אחד גדול, טראומה, הכי מטורף, אכזרי ומלחיץ שעברנו. זה היה האירוע הכי מזעזע שאפשר, לא רק שוד, אלא תקיפה בבית שלנו, ולכן חשוב שנהיה חזקים בשביל הילדים. אנחנו צריכים לעכל ולהיות חזקים נפשית ביחד".
"אני רוצה להודות לכולם על התמיכה והכאב שהם מפגינים כלפי אשתי וילדיי", כתב היום זהבי בחשבון האינסטגרם שלו. "חשוב לנו להבהיר שאנחנו מעריכים את זה מאוד ומרגישים מאוד אהובים בהולנד. אתמול התקשרה ראש עיריית אמסטרדם ותמכה במשפחה, וזה לא מובן מאליו. מבקש להפסיק עם השמועות, אנחנו לא בורחים לשום מקום, אלא להפך, נישאר עד סוף העונה ונשלים את המשימות שלנו! מבקש להודות לכל הדואגים והאוהבים בישראל, שי תדבר על המקרה ותעשה סדר בדברים אם וכשהיא תרגיש בנוח לעשות זאת בקרוב. שי אשתי האהובה, כמה שחשבתי שאת חזקה, הבנתי אחרי המקרה הזה שאת אפילו יותר ממה שיכולתי לדמיין, ומי את בשבילנו. אז התודה הכי גדולה היא תודה לך, אוהב אותך".
למעשה, על פי הפוסט ניתן להבין שזהבי יישאר לפחות עד לסיום העונה בשבוע הבא, כשלפ.ס.וו נותרו שני משחקים לשחק כדי להבטיח את המקום השני בטבלה, ששווה כרטיס למוקדמות ליגת האלופות. ביום חמישי הוא צפוי להשתתף במשחק מול זוולה ובשני אחריו לסיים את העונה מול אוטרכרט.
ראש עיריית אמסטרדם פמקה האלסמה פירסמה בעצמה פוסט על השיחה שלה עם זהבי: "דיברתי עם משפחת זהבי. הם קורבנות של שוד ברוטאלי ומזעזע. העיר שלנו צריכה להיות בטוחה ובית נעים גם לתושבי חוץ כמו ערן וגברת זהבי והילדים שלהם. זה מפחיד כשפושעים שודדים את זה מהם. המשטרה חוקרת את המקרה. בשם העיר, אני רוצה להביע הזדהות עם המשפחה".

המטרה העיקרית: שעון היוקרה שזהבי ענד למשחק בטילבורג

עוד מתברר כי בעקבות מעקב שערכו ברשתות החברתיות, השודדים סימנו את שעון היוקרה שענד זהבי, ריצ'רד מיל שמוערך בכ-200 אלף דולר. כשהם פרצו לבית הם חיפשו אותו, אולם לא ידעו כי הכדורגלן יצא עימו למשחקה של איינדהובן. נכון לעכשיו ישנה התפתחות בחקירת השוד אחרי שהמשטרה גילתה טביעות אצבעות בזירת האירוע.
המשטרה ליקטה סרטונים ממצלמות אבטחה של שכנים (בעיקר משפחות יהודיות אמידות) והפיצה פרופילים של שני החשודים: כבני 20, אחד מהם כהה לא מגולח והשני בהיר שהיה מכוסה בשמיכה כחולה וכובע.
3 צפייה בגלריה
ערן ושי זהבי
ערן ושי זהבי
זהבי עם השעון שחיפשו השודדים
(מתוך האינסטגרם של זהבי)
משפחת זהבי הסתגרה אתמול ולא הייתה מוכנה לדבר עם התקשורת. היא הייתה עסוקה במתן עדויות למשטרת אמסטרדם, שהבהירה כי לא מדובר באירוע על רקע אנטישמי. מועדון הכדורגל של איינדהובן הקצה מאבטחים פרטיים ששומרים על בית המשפחה 24 שעות ביממה.
זהבי הגיע יחד עם בנו הבכור, רוי, לבית הכנסת של חב"ד באמסטרדם כדי לברך הגומל. הקהילה היהודית חיבקה את המשפחה בשליחת זר פרחים והודעות חמות. בליל השוד וגם אתמול אלי דסה, שחקנה של ויטסה ארנהיים, הגיע כדי לשהות לצד המשפחה.
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
קיבל את ההודעה הקשה באוטובוס. ערן זהבי
(צילום: EPA)


פורסם לראשונה: 07:08, 11.05.21