באיירן מינכן היא מלכת אירופה ואף אחד לא יכול לערער על כך. הבווארים ניצחו אתמול (ראשון) 0:1 את פריז סן ז'רמן והוכתרו בצדק לאלופי אירופה בפעם השישית. המאמן האנזי פליק, שכלל לא התחיל את העונה בבאיירן, היה בעננים: "לכל כך הרבה אנשים מגיע קרדיט על הניצחון הזה. אפשר היה לראות בפגרת החורף כמה נחישות יש בקבוצה הזאת, לזה אתה הכי מייחל כמאמן". פליק גם הוסיף בחיוך: "לא קבעתי דד-ליין למסיבה. כשאתה זוכה בתואר כזה - אתה צריך לערוך מסיבה, ואני לא יודע מתי המסיבה תסתיים".
באיירן מינכן אלופת אירופה
רוברט לבנדובסקי, שלא כבש הפעם, חגג זכייה ראשונה בליגת האלופות לאחר שהפסיד בגמר במדי דורטמונד: "לא להפסיק להאמין, אף פעם לא להרים ידיים כשאתה נכשל. תעבוד קשה כדי להשיג את המטרה". ג'ושוע קימיך התמוגג: "זה היום השמח ביותר בקריירה שלי. כשאתה זוכה בתואר הזה עם שחקנים שהם כמו אחים שלך, זה המקסימום שבן אדם יכול לבקש".
6 צפייה בגלריה
פליק והגביע
פליק והגביע
האנזי פליק והגביע
(צילום: רויטרס)
הפוסט של לבנדובסקי
6 צפייה בגלריה
שחקני באיירן והגביע
שחקני באיירן והגביע
נוייר מניף את הגביע השישי של באיירן
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
בואטנג והגביע
בואטנג והגביע
בואטנג בתמונה למזכרת
(צילום: gettyimages)
6 צפייה בגלריה
שחקני באיירן והגביע
שחקני באיירן והגביע
שחקני באיירן והגביע
(צילום: AP)
אין אחד שלא הילל את קינגסלי קומאן, כובש שער הניצחון. קומאן, ששיחק בעבר בפ.ס.ז', לא היה בהרכב בחצי הגמר ואתמול האנזי פליק הימר עליו בצדק. קומאן עצמו אמר בסיום: "זה יוצא מן הכלל, האושר גדול. אני עצוב קצת עבור פריז שעשתה מסע נהדר. אנחנו חייבים לכבד אותה על כך. לא ספגנו, וזה הדבר החשוב ביותר. כל הכבוד לפ.ס.ז' על משחק מצוין, היה גמר נפלא".
"קוראים לקומאן המלך, כך לפחות מכנים אותו בבאיירן", אמר קשר באיירן בעבר, אואן הארגריבס. "היום הוא בהחלט היה המלך. זו אחת מהקבוצות הטובות בהיסטוריה של באיירן. פליק הפך את הסגל הזה למכונה. בשנה שעברה ליברפול העיפה אותם וחשבנו שזה סופה של תקופה. מסתבר שזו רק תחילתה של שושלת".
אגב, שימו לב כמה תארים יש לקומאן בן ה-24 בקריירה: שתי אליפויות בצרפת, שתי אליפויות וגביע באיטליה, חמש אליפות ושלושה גביעים בגרמניה, וכמובן זכייה בליגת האלופות עם שער ניצחון. מפחיד.
6 צפייה בגלריה
קינגסלי קומאן
קינגסלי קומאן
קינגסלי קומאן
(צילום: EPA)
אלפונסו דייויס בן ה-19 היה בשמיים: "מי חשב שבן אדם מקנדה יזכה בגביע האלופות? אם לפני שנתיים היו אומרים לי שזה יקרה - בחיים לא הייתי מאמין".
תומאס מולר, שהיה אחד השרידים מהקבוצה שזכתה בגביע האלופות הקודם שלה (2013), היה נרגש: "כולם יודעים מה עברנו העונה. סודות? לא היו לנו. התקדמנו קדימה. כמובן שיש פה פשוט סגל איכותי, אבל גם הרבה נשמה. השחקנים הללו היו מוכנים לסבול".
מושלמים. תומאס מולר
מייד אין מינכן. לאון גורצקה
תעזו לחלום. טיאגו חוגג
גם האקס רובן לא נשאר אדיש
גם אלכסנדר זברב היה מאושר
6 צפייה בגלריה
באיירן מינכן מניפה את הגביע
באיירן מינכן מניפה את הגביע
באיירן מינכן מניפה את הגביע
(צילום: EPA)
התקשורת הגרמנית כמובן היללה את שחקני באיירן מינכן. "למה זכינו? בגלל שמנואל נוייר עצר הכל ולקינגסלי קומאן זורם קרח בוורידים", נכתב ב"בילד". ב"קיקר" הוסיפו: "ההיסטוריה חזרה על עצמה, טרבל שני לבאיירן".
פורסם לראשונה: 00:52, 24.08.20