בעשר ותשע עשרה דקות שעון מינכן, לא נרשמה שום רעידת אדמה בסולם מולר. קינגסלי קומאן שם גול. היו כמה צעקות. אנשים השיקו כוסות בירה. זהו. הכל היה באיפוק. איפוק היתה גם מילת המפתח כשנשרקה השריקה האחרונה לסיום המשחק. עשרות מכוניות נסעו באיטיות וציפצפו, נוסעיהן מוציאים את גופם מהחלונות ומנופפים בצעיפים וחולצות של באיירן.
זוג הגברים שישבתי לידו בבר, אלו שהתפלספו כל המשחק והתחרו בינם לבין עצמם מי יותר פסימיסט, קמו, בסיום המשחק חיבקו אחד את השני חיבוק ארוך, מאוד ארוך. לפסימיסט יותר, זה ששלוש דקות לתוך תוספת הזמן אמר בקול, כדי שכולם ישמעו, "בדיוק עכשיו קרתה לנו מנצ'סטר יונייטד", ירדו דמעות. שאלתי אותו למה הוא בוכה. והוא אמר שהשמחה קצת קשה לו. שכולם פה במינכן חשבו שהכל נגמר, ויצאו לחופשות, והרבה מהם הביאו חזרה את המגיפה שמתפשטת עכשיו בבוואריה. "זה כאילו שאסור לנו עוד לשמוח, אפילו את אוקטוברפסט ביטלו לנו", הוא אמר. אז לא תחגגו, שאלתי. נחגוג, הם אמרו, בסופשבוע. מחר יש יום עבודה.
7 צפייה בגלריה
אוהדות באיירן מינכן
אוהדות באיירן מינכן
אוהדות באיירן מינכן. חגיגות מינוריות
(צילום: רויטרס)
7 צפייה בגלריה
אוהדי באיירן מינכן
אוהדי באיירן מינכן
חוגגים במכוניות
(צילום: AP)
במשך חודשים רבים הצעירים הגרמנים נמצאים בעימותים עם המשטרה. הם מחפשים מקום לחגוג, על אף הקורונה. העימותים הובילו למהומות גדולות בערים כמו פרנקפורט ושטוטגרט. גם במינכן הצעירים מתאספים מדי סופי שבוע ומארגנים מסיבות פיראטיות באגמים, בגנים, בפארקים. אתמול המשטרה לא התערבה, נתנה להם לחגוג, אבל אף אחד לא הלך לשום מקום. הברים נסגרו זמן קצר אחרי הסיום. שום הקרנות פומביות לא התקיימו.
מאות בודדות של ילדים נעו במדרחוב לכיוון מריאנפלאץ, הכיכר המרכזית בעיר. כולם לבושים טיפ טופ בכל מה שחנות המזכרות של באיירן יכולה להציע. כולם עם בירות בידיים. שלוש מאות גג. הם שרו "באיירן, באיירן, אולה אולה אולה" ו-"קמפיונה, קמפיונה", ובחור איטלקי שעמד לידי וצפה בחוגגים השיכורים פלט לחבר שלו ש"גם את זה הם גנבו מאיתנו".
7 צפייה בגלריה
אוהדי באיירן מינכן
אוהדי באיירן מינכן
חגגו בפאבים
(צילום: רויטרס)
7 צפייה בגלריה
אוהדי באיירן מינכן
אוהדי באיירן מינכן
וקצת ברחובות
(צילום: רויטרס)
7 צפייה בגלריה
אוהדות באיירן מינכן
אוהדות באיירן מינכן
(צילום: רויטרס)
ככל שהאלכוהול התגבר, נחשף גם הכיעור. שבעה צעירים, בנים ובנות, חלקם מנופפים בצעיפים ודגלים של אלופת אירופה 2020, פנו לרקוד מול חבורה של צעירים כהי עור וערבים. "באיירן זו אירופה, ואתם לא", הם שרו והקהל מחא כפיים ועודד. חמש דקות אחרי חצות הגיעו שש מכוניות משטרה עם כ-15 שוטרים לפזר את ההפגנה. היום באיירן היא אלופת אירופה, מחר זה יום עבודה רגיל. האיטלקי אמר לחבר שלו: "אצלנו זה לא היה קורה". קצת דיברנו. הוא דור שני למהגרים, נולד במינכן.
זה אולי היה מתאים. משחק בין שתי התקפות מרשימות שנגמר באחת אפס קטן, השחקן הכי טוב על המגרש עומד לעזוב את באיירן כמעט בוודאות, האוהדים של הקבוצה המנצחת לא חוגגים. בדרך למלון, על גשר קטן, שתי בחורות צרפתיות עם חולצות של פריז סן ז'רמן, חיבקו אחת את מותניה של השניה ובכו.