ככל שהתדמית והפופולריות של ענף כדורגל הנשים ממשיכים במגמת הנסיקה, כך גם דמי ההעברה הולכים וגדלים. צ'לסי הודיעה שלשום (שישי) על החתמתה של חלוצת נבחרת קולומביה מיירה רמירס, שהגיעה מלבאנטה תמורת 426 אלף פאונד (כולל בונוסים), מה שהפך אותה לשחקנית היקרה בתולדות הענף (שברה את השיא של קיירה וולש שעברה בספטמבר 2022 ממנצ'סטר סיטי לברצלונה תמורת 400 אלף פאונד).
מדובר רק ב-1/270 מהסכום אותו שילמה הקיץ קבוצת הגברים של צ'לסי על מויסס קאייסדו. עליו שברו הבלוז את שיא ההעברות הבריטי תמורת 115 מיליון פאונד לברייטון - אך התקדמות זו התקדמות.
2 צפייה בגלריה
מאיירה רמירס
מאיירה רמירס
כבר הספיקה לערוך בכורה. רמירס
(צילום: Reuters/John Sibley)
הקולומביאנית בת ה-24, לה 30 הופעות במדי הנבחרת, חתמה באלופת אנגליה לארבע שנים וחצי, והיא צורפה כדי להחליף כוכבת הקבוצה סם קר שנפצעה וסיימה את העונה, ולחזק את הסגל של המאמנת אמה הייז בעונתה האחרונה לפני שהיא עוזבת כדי לעמוד על הקווים של נבחרת ארה"ב.
רמירס כבשה 32 שערים ב-95 משחקים בארבע השנים האחרונות בליגה הספרדית הבכירה. "אני גאה מאוד להיות חלק מצ'לסי. להיות חלק ממועדון ענק כזה זה חלום ילדות שהתגשם", היא סיפרה לאחר החתימה. אתמול רמירס כבר הספיקה לערוך הופעת בכורה במדי מוליכת הטבלה - שמחפשת אליפות חמישית ברציפות - כשעלתה מהספסל בדקה ה-67 ב-0:3 על ברייטון.
ההעברה היקרה ביותר אי פעם בכדורגל הגברים, למי ששכח, היא זו בה נחת ניימאר בפ.ס.ז', ששילמה לברצלונה 222 מיליון אירו (188 מיליון פאונד). יחיד ההבדל הגדול לעומת רמירס. הגולשים ברשת בעיקר הביעו תמיהה להבדלים הכל-כך אסטרונומיים וטענו כי "הסכום מגוחך ומשפיל, כדורגל הנשים צריך לעשות קפיצת מדרגה גדולה גם בהשקעה הכספית".
המאמנת הייז אמרה: "אני חושבת שכולם מכירים את האיכויות שלה. היא כל כך מתרגשת להיות כאן ואנחנו ממש ממש מתרגשות לקבל אותה. הפיזיות שלה לא אמיתית. יש לה כל כך הרבה גודל אבל עם נוכחות ועוצמה והיא מהירה עם הכדור. היא איום ברחבה, היא כובשת שערים. היא לא מדברת אנגלית, אז שתיים או שלוש מאיתנו עוזרות לה עם זה. ייקח לה קצת זמן להסתגל, אבל אני בטוחה שהיא תביא הרבה איכות לליגה שלנו".