הסאגה הגדולה הסתייימה עם עוד רכישה שוברת שיאים: אחרי שכבר היה נראה שיצטרף לליברפול, הקשר האחורי מויסס קאייסדו חתם היום (שני) בצ'לסי, שתשלם עבורו לברייטון 115 מיליון פאונד - 100 מיליון פאונד בתלשום ישיר ו-15 נוספים בבונוסים - הרכישה היקרה ביותר בתולדות הכדורגל הבריטי. קאייסדו חתם לשמונה עונות (!) עם אופציה לעונה תשיעית.
"אני שמח להצטרף", אמר הקשר האקוודורי בן ה-21. "אני כל כך נרגש להגיע למועדון הגדול הזה, לא חשבתי פעמיים כשצ'לסי צלצלה, פשוט רציתי לחתום. זה חלום שהתגשם, ואני כבר לא יכול לחכות להצטרף לקבוצה". קאייסדו עוזב את ברייטון אחרי 45 הופעות, במהלכן רשם שני שערים ושני בישולים. במדי נבחרת אוקוודור יש לו 32 הופעות ושלושה שערים.
ליברפול סיכמה עם ברייטון עוד ביום שישי האחרון על רכישתו תמורת 110 מיליון פאונד וחגגה את מעברו, אך השחקן סירב בטענה כי סיכם מראש בתחילת הקיץ עם הבלוז כי יגיע לסטמפורד ברידג'. ואכן, קאייסדו חוזר במרץ לאורך כל הקיץ על-ידי צ'לסי, שהציעה בשלב מסוים אף 100 מיליון פאונד. רק שברייטון המשיכה לנסות ולהגיע לסכום גדול יותר עבור מי שהיה ברור עוד בסיום העונה שעברה שיעזוב למרבה במחיר. מסתבר כעת שגם סכום שובר שיאים לא הספיק לליברפול, שכמה שעות אחרי שסיימה ב-1:1 בסטמפורד ברידג' במחזור הפתיחה בפרמייר-ליג, נכנעה לקבוצה הלונדונית על שולחן המו"מ.
ההעברה הזו, כאמור, שברה את השיא שרק נקבע לאחרונה, כשדקלן רייס עבר מווסטהאם לארסנל תמורת 105 מיליון פאונד. אגב, הרכישה הגדולה ביותר של צ'לסי עד קאייסדו הייתה של אנסו פרננדס - 100 מיליון פאונד בשנה שעברה. קאייסדו כלל לא היה בסגל ברייטון במשחק בשבת מול לוטון (1:4) ומאמן "השחפים", רוברטו דה זרבי, אמר: "מועדונים גדולים יותר יכולים לקנות את השחקנים שלנו, אבל לא את הנשמה שלנו".
1 צפייה בגלריה
מוייס קאייסדו
מוייס קאייסדו
לא ישתפו העונה פעולה. סלאח וקאייסדו
(צילום: Clive Brunskill/Getty Images)
הסיפור של קאייסדו, הקשר האקוואדורי בן ה-21, הוא מדהים. ב-2021 הצטרף לברייטון, אך לא הרשים והושאל עוד באותו קיץ לבירשחוט הבלגית. הוא ערך 12 הופעות וכבש שער לפני שמצוקת קשרים אילצה את ברייטון להחזירו אליה בינואר 2022. מאז הוא לא הפסיק לפרוח. בתחילת מאי 2022 כבש שער בכורה בפרמייר-ליג ב-0:4 על מנצ'סטר יונייטד והעונה הוליך את "השחפים" למקומם הטוב ביותר אי פעם בליגה האנגלית - שישי, שהבטיח גם כרטיס לאירופה.
פורסם לראשונה: 06:00, 14.08.23