זה נראה אבוד, הפך למותח ומורט עצבים, ובסוף הגיע גם מהפך שהשלים חגיגה קטאלנית בלתי נשכחת בגמר ליגת האלופות לנשים. ברצלונה הפיקה קאמבק מהסרטים (2:3) וקטפה גביע ליגת אלופות שני בהיסטוריה, אחרי גמר מאכזב בעונה שעברה נגד ליון. לשחקניות של וולפסבורג, שכבר ראו את עצמן כאלופות אירופה, לא נותר אלא לאסוף את השברים בדרך חזרה הביתה מהאצטדיון באיינדהובן.
זה התחיל עם שער מאוד מהיר של הגרמניות, כשאווה פייור, מלכת השערים של ליגת האליפות (שמונה שערים) כבשה שער נוסף וקבעה 0:1 לירוקות. בתוך כחצי שעה (37) אלכסנדרה פופו השלימה צמד לוולפסבורג, במה שהיה נראה כמו מסע קליל של המוליכות אל עבר תואר אירופי שלישי, אחרי שני גמרים אחרונים מאכזבים מול ליון (2016, 2018).
3 צפייה בגלריה
ברצלונה גמר ליגת האלופות נשים
ברצלונה גמר ליגת האלופות נשים
שחקניות ברצלונה והגביע
(צילום: REUTERS/Yves Herman)

3 צפייה בגלריה
רולפו חוגגת מהפך לברצלונה גמר ליגת האלופות נשים
רולפו חוגגת מהפך לברצלונה גמר ליגת האלופות נשים
רולפו חוגגת מהפך
(צילום: Kenzo TRIBOUILLARD / AFP)
אבל ההיסטוריה חזרה על עצמה, מבחינת השחקניות של וולפסברג. הפעם זאת פטריסיה גיג'ארו שהשוותה לברצלונה בתוך שתי דקות (48, 50), ופרידולינה רולפו שהשלימה עד הדקה ה-70 מהפך שגם קבע את תוצאת המשחק.
רק לפני שנה נפגשו שתי הקבוצות בחצי גמר הצ'מפיונס. בארסה אז חגגה עם 1:5 ביתי בקאמפ נואו והפסידה בגומלין 2:0, שלא ממש הפריע לה להעפיל לגמר. בארסה עשתה זאת ממש לאחרונה, כשניצחה בגמר ב-2021. וולפסבורג חגגה שנתיים ברציפות (2012 ו-2013) ומאז הפסידה גם פעמיים לליון בגמר (2016 ו-2018).
שחקנית ברצלונה וקפטנית נבחרת נורבגיה, קרוליין גהאם-האנסן, אמר לאחר הסיום הדרמטי: "במשחק הזה היה כל מה שאפשר. במחצית אפילו חוויתי פלאשבק מהגמר בשנה שעברה (בו היו בפיגור 2:0 לליון). אמרתי לעצמי – לא, אין סיכוי שזה קורה שוב. אבל הבקענו אחד ועוד אחד והכל התפוצץ".
3 צפייה בגלריה
ברצלונה גמר ליגת האלופות נשים שחקניות וולפסבורג מאוכזבות
ברצלונה גמר ליגת האלופות נשים שחקניות וולפסבורג מאוכזבות
שחקניות וולפסבורג מאוכזבות
(צילום: AP Photo/Martin Meissner)
רולפו, שכבשה את שער הניצחון הוסיפה: "לא האמנתי שזה יקרה אחרי שני השערים שחטפנו. אחרי שני השערים במחצית השנייה כבר חשבתי שאנחנו יכולות לעשות את זה. הראינו את המנטאליות שלנו ואני כל כך גאה בזה. היינו צריכות להמשיך ולהאמין במה שאנחנו עושות, ועשינו את זה בסוף".