לפני עשרה ימים שוחרר אנואר אל גאזי ממיינץ הגרמנית, לאחר שהעלה פוסט אנטי-ישראלי בו כתב, בין השאר: "זה לא קונפליקט ולא מלחמה. זה רצח עם והרס המוני, ואנחנו עדים לו בצורה חיה. מהנהר ועד הים, פלסטין תהיה חופשית". היום (שישי) חזר בו החלוץ המרוקאי מדבריו בפוסט שהעלה לסטורי בחשבון האינסטגרם שלו.
"אני מגנה את הרצח של אזרחים חפים מפשע בפלסטין וישראל", כתב אל גאזי. "אני מזדהה עם כל הקורבנות החפים מפשע בסכסוך הזה, לא משנה מה המוצא שלהם. אני מחויב לשקט ושלום במזרח התיכון. דבריי הקודמים ברשתות החברתיות לא הובנו נכון. אני רוצה להבהיר שאני דוגל בשלום לכולם".
1 צפייה בגלריה
אל גאזי
אל גאזי
חזר בו מדבריו נגד ישראל. אל גאזי
(צילום: Christian Kaspar-Bartke/Getty Images)
כאמור, מיינץ החליטה לשחרר את אל גאזי, שלושה שבועות בלבד לאחר שהחתימה אותו. בקבוצה, שנמצאת כרגע במקום האחרון בבונדסליגה, טענו כי העמדה שהציג הדברים שכתב מקדמת חוסר סובלנות.
מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", שהחלה בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס באותה שבת שחורה ב-7 באוקטובר, מספר כדורגלנים - רובם ממדינות ערביות - נקטו עמדות נגד ישראל, על גבול האנטשימיות, וחלקם שילמו על כך מחיר. שחקנה האלג'יראי של ניס, יוסף עטאל, שיתף סרטון בו נאמר שצריך "לגרום ליהודים יום שחור", ואתמול הושעה לשבעה משחקים על ידי מינהלת הליגה הצרפתית.
לצד זאת, המגן הימני של באיירן מינכן, נוסייר מזראווי, יצא נגד ישראל בצורה דומה, אך באלופת גרמניה נמנעו מלנקוט נגדו צעדים כלשהם. המרוקאי העלה לחשבון האינסטגרם שלו סטורי עם פסוק מהקוראן שבו נכתב: "אל תחשבו שאלוהים לא רואה את עושי העוולה. יום יבוא והוא יתחשבן איתם".
ב"בילד" פירסמו אתמול על "פגישה סודית" בין שוער באיירן מינכן דניאל פרץ לבין מזראווי, בה נערכה סולחה בין השניים. על-פי הפרסום, השניים ישבו יחד באותו שולחן בבית המלון של הקבוצה באיסטנבול, לאחר ה-1:3 אתמול על גלאטסראיי בליגת האלופות. באותו דיווח מזראווי הבטיח לפרץ ש"אין לו עמדה שלילית כלפי ישראל או יהודים". המרוקאי אף ציין בשיחה כי מאמן הכושר האישי שלו מגיע מישראל והוא יהודי.