נבחרת שווייץ תתארח מחר (רביעי, 21:45) באצטדיון פאנצ'ו בהונגריה למשחק הדחוי מול ישראל - והתקשורת המקומית עוסקת בעיקר באיש אחד לקראת המפגש: המאמן מוראט יאקין.
החוזה של המאמן צפוי להיות מוארך אוטומטית אם שווייץ תעפיל ליורו הקרוב, אך בינתיים היא רחוקה מלהבטיח את הכרטיס והפסד לישראל יסבך אותה עוד יותר בבית. לשווייץ 15 נקודות מ-7 משחקים, ארבע יותר מישראל ואחת פחות מהמוליכה רומניה (לה יש משחק עודף). במחזור הנעילה, יש לציין, תתארח שווייץ אצל רומניה במשחק שיכול להיות קריטי לשתי הנבחרות.
1 צפייה בגלריה
יאקין
יאקין
הלחץ מדבר. יאקין
(צילום: AP Photo/Natacha Pisarenko)
האיש על הקווים סופג, כאמור, את כל האש. "מעולם לא היו כל-כך הרבה ביקורות כלפיו כמו עתה", נכתב בתקשורת השווייצרית, שם לא פוסלים כי מעידה מול ישראל עוד עשויה לגרום לזעזוע - שני מחזורים לסיום הקמפיין.
האמת, הביקורות כלפי יאקין החלו כבר בדצמבר 2022, אחרי ה-6:1 המשפיל מפורטוגל בשמינית גמר המונדיאל. "יש לנו נבחרת חלשה, והמאמן אשם בכך", נכתב אז בתקשורת השווייצרית. אז וגם כעת הוא קיבל גיבוי מבית, אבל לא מן הנמנע שזה עשוי להסתיים. דומיניק בלאן, נשיא התאחדות הכדורגל השוויצרית, הביע תמיכה פומבית לאחרונה ביאקין. הבוקר גם המנהל הטכני של הנבחרת, פיירלואיג'י טאמי, ניסה להרגיע את הרוחות.
"אמרתי למוראט יאקין שהוא צריך להמשיך עם הביטחון העצמי ולא לפחד. יש לנו נבחרת שיכולה לנצח כל נבחרת בעולם", אמר טאמי. "המטרה כעת היא שלושה ניצחונות בשלושה משחקים. לאחר מכן נדון בעתידו של המאמן".
"תמיד אמרנו שנשב יחד בדצמבר וננתח את עשרת משחקי המוקדמות - הטובים וגם השליליים", הוסיף טאמי. "לא צריך להשחיר אף אחד. אמרנו בתחילת המוקדמות שאנחנו רוצים להעפיל לאליפות אירופה ולהראות כדורגל טוב. מנקודת המבט שלי, שלטנו בכל המשחקים עד כה, אבל גם עשינו טעויות".