נשיא התאחדות הכדורגל הצרפתית נואל לה גרט הושעה היום (רביעי) מתפקידו. זאת על רקע האשמות שעלו נגדו בנוגע לכך שהטריד מינית סוכנת שחקניות. לה גרט בן ה-81 גם חולל סערה ציבורית השבוע בצרפת כשהתבטא בגסות נגד זינדין זידאן.
סוניה סוויד, שנחשבת לאחת הסוכנות החזקות בצרפת, פירטה בריאיון השבוע כיצד ספגה מלה גרט הטרדות בין השנים 2013 ל-2017, ובייחוד בפגישה בביתו ב-2014, אז הייתה סוכנת צעירה בתחילת דרכה.
1 צפייה בגלריה
נואל לה גרט נשיא ההתאחדות הצרפתית
נואל לה גרט נשיא ההתאחדות הצרפתית
הוא בצרות. לה גרט
(צילום: גטי אימג'ס)
"הוא התקשר אליי ואמר לי שהוא עוקב אחריי תקופה ארוכה, שאני מבריקה בעבודה שלי. הוא הבטיח להפגיש אותי עם בריז'יט הנריקס (סוכנת שחקנים גדולה אחרת בצרפת), שהייתה בזמנו הסוכנת המובילה בתחום. הוא אמר ששלושתנו ניפגש בדירה שלו בפריז", סיפרה שלשום סוויד בריאיון קשה, בגרון חנוק. "הוא הסביר שהוא מארגן פגישות כאלה באופן קבוע, שיותר נוח לו לקיים פגישות מהסוג הזה בבית שלו כי זה מאפשר לשמור על סודיות. זו הסיבה שהסכמתי. הייתי אז בת 28, בתחילת דרכי בתחום, והוא היה נשיא ההתאחדות. האמנתי שאני צריכה לכבד אותו. אבל בפועל, הוא מעולם לא הסתכל עליי בתור סוכנת. הוא הסתכל עליי כמו על ממתק שהוא חייב לטעום ממנו".
לה גרט נמצא בתפקיד מאז 2011 ועכשיו צפוי לסיים את תפקידו באופן סופי בשל דו"ח של שר הספורט שאמור להתפרסם בנוגע למעלליו. הדו"ח צפוי להתפרסם בסוף ינואר. מי שיחליף את לה גרט בתפקיד הוא סגן הנשיא הנוכחי פיליפ דיאלו, שישמש בתפקיד באופן זמני.
פורסם לראשונה: 16:11, 11.01.23