סוער בצרפת אחרי הארכת חוזהו של מאמן הנבחרת דידייה דשאן, שימשיך עם הטריקולור גם ליורו 2024 ולמונדיאל 2026. מי שגרם לסערה הוא יו"ר ההתאחדות הצרפתית, נואל לה-גריט, שתקף את זינדין זידאן - אחד מגדולי השחקנים בצרפת בכל הזמנים, אם לא הגדול ביותר - שבעיני רבים צריך היה לרשת את דשאן בתפקידו.
לה-גריט נשאל (ראשון) אמש על האפשרות של זידאן כמאמן הנבחרת וענה בגסות: "הוא לא התקשר אליי, ובכל מקרה לא הייתי מרים את הטלפון. לא אכפת לי שיאמן את ברזיל, הוא יכול ללכת לאן שהוא רוצה, תעשו תוכנית למציאת מועדון או נבחרת אחרת עבורו".
2 צפייה בגלריה
זינדין זידאן
זינדין זידאן
סירב להגיב. זידאן
(צילום: AFP)
הבוקר, לה-גריט התנצל על דבריו: "הדברים השגויים שלי גרמו לאי הבנה. ברצוני להביע את התנצלותי האישית על האמירות הללו, שאינן משקפות כלל את דעתי וההערכה לשחקן שהיה ולמאמן שהפך להיות". ההתנצלות הגיעה לאחר לחץ כבד שהופעל על לה-גריט, בין היתר מצד שרת הספורט בצרפת, אמלי אודא-קסטרה: "חוסר כבוד מביש שפוגע בכולנו, כלפי אגדת כדורגל וספורט. יו"ר של ההתאחדות בצרפת לא יכול לדבר ככה. תתנצל בפני זידאן על המילים שלך, בבקשה".
אחד הראשונים שיצאו להגנתו של זידאן הוא הכוכב הגדול ביותר של נבחרת צרפת כיום, קיליאן אמבאפה, שצייץ: "זידאן זה צרפת, אנחנו לא מזלזלים ככה באגדה כמוהו".
כמובן שדבריו של לה-גריט תפסו היום את הכותרות בתקשורת הצרפתית. "לא מקובל!" נכתב בכותרת הראשית של העיתון "לאקיפ" לצד תמונתו של יו"ר ההתאחדות. בעיתון אף ביקשו את תגובתו של זידאן, אך הוא סירב להתייחס לדברים.
2 צפייה בגלריה
 שער ה'לאקיפ' היום
 שער ה'לאקיפ' היום
"לא מקובל!". בעיתון "ל'אקיפ" תקפו את יו"ר ההתאחדות לה-גריט
לפני ההתנצלות, ריאל מדריד פרסמה הודעה רשמית נגד לה-גריט: "מילים שמרמזות לחוסר כבוד כלפי אחת הדמויות הנערצות ביותר על ידי אוהדי כדורגל ברחבי העולם והמועדון שלנו מצפה להתנצלות מיידית. זינדין זידאן, אלוף העולם ואלוף אירופה בחולצת הנבחרת של ארצו, מייצג את ערכי הספורט והוכיח זאת לאורך הקריירה המקצועית שלו כשחקן וכמאמן".
פורסם לראשונה: 10:16, 09.01.23