סופה של אגדה: דויד סילבה, מהשחקנים הספרדים הגדולים בכל הזמנים, הודיע היום (חמישי) על פרישה מכדורגל בגיל 37.
סילבה תיכנן להמשיך לשחק עונה נוספת במדי ריאל סוסיאדד, אותה הצליח להוביל בעונה שעברה למקום הרביעי בליגה הספרדית, ששווה כרטיס לליגת האלופות. אולם בשל פציעות טורדניות בברכו, הוא החליט לפרוש מכדורגל אחרי 19 עונות במגרשים. "זה יום עצוב בשבילי", כתב סילבה, "זה זמן להיפרד מהכדורגל, שהקדשתי לו את חיי. אני רוצה להגיד תודה לכל מי ששיחק איתי, הייתם כמו משפחה בשבילי. אני אתגעגע אליכם".
2 צפייה בגלריה
דויד סילבה חוגג
דויד סילבה חוגג
דויד סילבה. אגדה במנצ'סטר סיטי
(צילום: רויטרס)
"הייתה לך קריירה נהדרת, מאחלים לך המון בהצלחה בהמשך, קוסם", נכתב בטוויטר של מנצ'סטר סיטי עימה הוא מזוהה. סילבה שיחק בסיטי עשור (2010-2020) והפך לאחד השחקנים הגדולים בתולדות המועדון עם ארבע אליפויות, שתי זכיות בגביע האנגלי וחמש זכיות בגביע הליגה. הוא ערך 436 הופעות במדי סיטי וכבש 77 שערים. סיטי אף בנתה פסל בדמותו מחוץ לאצטדיונה הביתי לפני שנתיים, לצד סרחיו אגוארו ו-וינסנט קומפני.
לסילבה היה גם חלק בזכייה של ספרד במונדיאל 2010 ויורו 2012, והוא חלק מתור הזהב של הנבחרת. הוא אף כבש בגמר יורו 2012 מול איטליה (0:4). הוא ערך 125 הופעות בנבחרת (שביעי בכל הזמנים) בהן כבש 35 שערים (רביעי בכל הזמנים).

גם דייגו גודין החליט לפרוש

אחד השחקנים הכי גדולים בתולדות נבחרת אורוגוואי ואחד הבלמים הכי גדולים בדור האחרון, דייגו גודין (37), החליט גם הוא לתלות את הנעליים. גודין, שמשחק היום בוולס סארספילד הארגנטינאית יערוך את ההופעה האחרונה שלו ביום ראשון הקרוב מול הורקאן.
גודין הצטרף לאתלטיקו מדריד ב-2010 והפך לאחד השחקנים הכי מזוהים עם המועדון. בשנת 2018 קיבל את סרט הקפטן. ב-2019 עזב את הקבוצה לטובת אינטר ולאחר מכן שיחק בקליארי. הוא כבש 27 שערים ב-389 הופעות במדי אתלטיקו וזכה עימה באליפות ספרד, פעמיים בליגה האירופית ושלוש פעמים בסופרקאפ האירופי.
2 צפייה בגלריה
דייגו גודין עם השער שסידר לאתלטיקו מדריד אליפות
דייגו גודין עם השער שסידר לאתלטיקו מדריד אליפות
דייגו גודין עם השער שסידר לאתלטיקו מדריד אליפות ב-2014
(צילום: getty images)
ב-2014 כבש את השער שסידר לאתלטיקו אליפות במחזור האחרון מול ברצלונה בקאמפ נואו (השווה ל-1:1). הבלם כבש גם את שער היתרון בגמר ליגת האלופות של אותה עונה מול ריאל מדריד, אבל זה נגמר בצורה אכזרית עם שער שוויון של סרחיו ראמוס בדקה ה-93 ו-1:4 לריאל מדריד לאחר הארכה. ב-2016 הגמר שוחזר, ואתלטיקו הפסידה בפנדלים.
הבלם הוא שיאן ההופעות בנבחרת אורוגוואי עם 161. הוא שיחק עם הנבחרת בארבעה מונדיאלים, כאשר ב-2010 הגיע עימה לחצי הגמר וב-2018 לרבע הגמר. במונדיאל 2018 הוא אף נכלל בנבחרת הטורניר. ב-2011 זכה עם הנבחרת בקופה אמריקה.