ההצעה האסטרונומית שהגישה אל-הילאל הסעודית לפ.ס.ז' טילטלה את עולם הכדורגל, אבל מסתבר שלא את קיליאן אמבאפה. על-פי דיווח הערב (רביעי) ב"ל'אקיפ", הסופרסטאר הצרפתי הודיע לראשי הקבוצה כי אין בכוונתו לעבור לסעודיה.
כן, זאת למרות שמחזיקת הגביע הסעודי רצתה לשלם 300 מיליון אירו דמי העברה לאלופה הצרפתית, שכמובן הייתה בעד המהלך, כדי להנחית במדינה את אחד הכדורגלנים הכי טובים על הגלובוס. ועל הדרך לשלם לו שכר שנתי בלתי נתפס של 700 מיליון אירו.
3 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
צוחק על כולם. אמבאפה
(צילום: Julian Finney/Getty Images)
הייתה לבסוף רק בעיה אחת: אמבאפה עצמו פשוט אינו רצה לעבור לסעודיה, אפילו אם יצטרך לשבת שנה ביציע ולהיעדר מהמגרשים. בספרד דיווחו כבר שלשום כי החלוץ הצרפתי הטיל וטו על מעבר לסעודיה או לטוטנהאם, שגם כן פנתה לפ.ס.ז' עבורו, והוא נחוש להגיע אך ורק לריאל מדריד. באתר "רלבו", למשל, טוענים כי אמבאפה סבור שהשמועות הללו והפרטים שדולפים החוצה נועדו "להעלות את הלחץ כלפיו ולצייר אותו כנבל של אוהדי פ.ס.ז', בהתחשב בכך שהוא מעדיף לא לשחק מאשר לעזור לקבוצה לקבל סכום יפה עליו".
הסאגה הגדולה הזו שמעסיקה את הכדורגל העולמי בשבוע האחרון תפסה לאחרונה כותרות גם ב-NBA. דמיאן לילארד, שעסוק במציאת קבוצה אחרי רצונו להיפרד מפורטלנד, צייץ: "776 מיליון לעונה? מה זה צריך להיות?". יאניס אנדטוקומבו היווני, כוכבה של מילווקי, היה יצירתי יותר, כשפרסם תמונה שלו וציץ: "אל-הילאל, את יכולה לקחת אותי. אני דומה לאמבאפה". החלוץ הצרפתי אף הגיב באימוג'ים מחייכים לכך.
3 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
סאגה גדולה. אמבאפה
(צילום: Alex Grimm/Getty Image)
בעיתונים כמו "מארקה" ו"אס", המקורבים לריאל מדריד, פורסם כי הבלאנקוס כלל לא החלו לנהל מו"מ עם פ.ס.ז', למרות ההצעות הגדולות שנזרקו לחלל האוויר. "ריאל ממתינה להתפתחויות ויודעת שרוב הסיכויים שהוא בכלל יעבור אליה בקיץ הבא בחינם", נכתב באחד הדיווחים.
מי שבינתיים מצא זמן לעקוץ את אמבאפה הוא מרקו אסנסיו, אקס ריאל ושחקנה החדש של פ.ס.ז'. "המועדון תמיד צריך להיות מעל כל שחקן. צריך לתת הרבה כבוד למועדון, אני חושב שלכל מי שפה, במסע המשחקים ביפן, יש את הכבוד הזה", אמר אסנסיו.

החוזה שלא הוארך והאולטימטום מפריז

כזכור, אמבאפה הודיע לקבוצתו כבר בחודש שעבר כי הוא לא מתכוון לממש את האופציה ולחתום על הארכת החוזה, מה שכנראה יוביל לעזיבתו את המועדון אחרי חמש שנים. בשישי האחרון פ.ס.ז' אף "הענישה אותו" כשהותירה אותו מחוץ לסגל של למחנה האימונים ביפן.
נשיא פ.ס.ז', נאסר אל-חלאיפי, נשאל על כך שוב ושוב לאחרונה ואמר בתקיפות: "העמדה שלי מאוד ברורה. אני לא רוצה לחזור על זה בכל פעם: אם קיליאן רוצה להישאר, אנחנו רוצים שהוא יישאר פה, אבל לשם כך הוא צריך לחתום על חוזה חדש".
3 צפייה בגלריה
אל-חלאיפי ואמבאפה בימים אחרים
אל-חלאיפי ואמבאפה בימים אחרים
אל-חלאיפי ואמבאפה בימים אחרים
(צילום: רויטרס)
יש לציין כי לאחרונה אוהדי הבלאנקוס דרשו מנשיא ריאל, פלורנטינו פרס, שיחתים את אמבאפה ובתגובה לכך השיב: "כן, אבל לא השנה".
אמבאפה עבר לפריז סן ז'רמן ממונאקו בקיץ 2017 ובמשך שש שנים במועדון כבש 212 שערים ב-260 הופעות. הוא הוביל את הקבוצה לחמש אליפויות צרפת, שלושה גביעים והופעה אחת בגמר ליגת האלופות (אז הפסידה לבאיירן מינכן ב-2020).