כש"אנגימה" עולה על המגרש, הוא עוטה מסכת היאבקות מקסיקנית וזרועותיו מכוסות "כדי שלא יזהו את הקעקועים שלו". כך סיפר ג'רארד פיקה, שעד לפני שלושה חודשים עוד היה הבלם של ברצלונה, וכיום מנהל ליגת קטרגל שנקראת "ליגת המלכים" בשותפות עם אושיית רשת ספרדית בשם איבאי לאנוס. פיקה אף הוסיף למסתורין שהצהיר כי מדובר ב"שחקן לה ליגה שלא רוצה לחשוף את זהותו".
רגע, ליגת המלכים? מדובר בליגת קטרגל בה משחקות 12 קבוצות, כאשר כל אחת משחקת 11 משחקים לפני הפלייאוף. המשחקים משודרים בטוויץ', ועל פי המארגנים כ-800 אלף איש צפו במחזור הפתיחה. הסגלים כוללים שילוב של שחקנים לשעבר ומשפיעים ספרדים. המשחקים נמשכים 40 דקות והם מתחילים כששני הצדדים מסודרים על קו השער, בדומה לכדור מים, לפני שהם מסתערים קדימה.
2 צפייה בגלריה
פיקה
פיקה
לא בזבז זמן מאז הפרישה. פיקה בפרידה מברצלונה
(צילום: גטי אימג'ס)
יש גם חילופים ללא הגבלה, ו-VAR, אבל לכל קבוצה מותר לבקש את התערבותו רק פעם אחת במשחק - אלא אם כן הערעור על החלטת השופט התקבל, ואז יש אפשרות לבקשה נוספת. חידוש מרענן נוסף הוא "כרטיס הזהב", שכל מאמן בוחר לפני המשחק, מבלי לראות. יש חמישה כרטיסים לבחירה: פנדל מיידי, לקיחת כרטיס הזהב של היריבה, הוצאת שחקן יריב ל-2 דקות, שער שיובקע בדקה הקרובה יהיה שווה שני שערים – וכרטיס ג'וקר - שמי שמוציא אותו יכול לבחור באחת מארבע האפשרויות הקודמות.
המשחקים מתקיימים בכל יום ראשון והחלו ב-1 בינואר. מלך השערים של מנצ'סטר סיטי בכל הזמנים, סרחיו אגוארו, הוא הנשיא של קבוצת קוינספורטס, שקבוצתו של אניגמה, אקסבאייר, הפסידה לה 1:0. איקר קסיאס, שוער נבחרת ספרד וריאל מדריד לשעבר, הוא הנשיא של קיי אחד פוטבול קלאב.
לכל קבוצה יש סגל של 10 שחקנים שנבחרו בדראפט ששודר בטוויץ' בנובמבר. לאחר מכן כל קבוצה רשאית להוסיף שני שחקנים, בדרך כלל מקצוענים לשעבר, אבל הם יכולים להיות גם שחקנים פעילים. השחקן ה-11 צריך להיות אותו אחד במשך כל העונה, אבל השחקן ה-12 יכול להיות מישהו אחר בכל שבוע.
החוק הזה הביא לליגה שחקנים בעלי פרופיל גבוה, כשבין היתר ניתן למצוא את חאבייר הרננדס, הידוע בתור 'צ'יצ'אריטו', חלוץ מנצ'סטר יונייטד לשעבר ולוס אנג'לס גלקסי כיום. "מורגש שכל מה שקורה בליגה הזו, בטוויץ', נעשה אחרי עבודת הכנה רצינית. המוצר הוא פנטסטי", אמר המקסיקני ששיחק במחזור הפתיחה (ה-MLS נמצאת כעת בפגרה). "אני חושב שאנחנו עדיין לא מבינים את האימפקט של הדבר". בינתיים המשחקים מתקיימים ללא קהל, באולם שנמצא לא הרחק מנמל התעופה של ברצלונה, אבל בקרוב יותקנו מושבים לכמה מאות צופים.
2 צפייה בגלריה
"המוצר הוא פנטסטי". צ'יצ'ריטו במדי יונייטד
"המוצר הוא פנטסטי". צ'יצ'ריטו במדי יונייטד
"המוצר הוא פנטסטי". צ'יצ'ריטו במדי יונייטד
(צילום: gettyimages)
בנוסף לצ'יצ'ריטו, גם הבלם ז'ואן קפדבילה שזכה במונדיאל עם נבחרת ספרד, חאבייר סביולה, חלוצה לשעבר של ברצלונה ונבחרת ארגנטינה, אלברטו בואנו ששיחק בעבר בריאל מדריד וג'ונתן סוריאנו, שכבש 172 שערים ב-202 משחקים עבור רד בול זלצבורג - משחקים בליגה.
אז מי זה אניגמה? היו שטענו שמדובר באיסקו, ששוחרר לאחרונה מסיבליה, אבל האמת היא שלא באמת ניתן לדעת. השאלה הזו מעסיקה את התקשורת הספרדית בתקופה האחרונה, וכתבת הכדורגל מינה רזוקי אפילו הצהירה כי מדובר ב"גרסת הכדורגל של הזמר במסכה". בשורה התחתונה, לא משנה של מי הפנים שנמצאות מאחורי המסכה, מדובר בתרגיל שיווקי מבריק של פיקה.