התקציר באדיבות תאגיד כאן 11
לאחר הניצחון הסנסציוני וההיסטורי על ברזיל ברבע גמר המונדיאליטו, לנבחרת הנוער של ישראל יש ארבעה ימים כדי להירגע לפני שתעלה לחצי הגמר (חמישי, 20:30). הלילה (בין ראשון לשני) תדע החבורה של אופיר חיים את זהות יריבתה, כאשר נבחרות ארה"ב ואורוגוואי ייפגשו בחצות לקרב על הכרטיס לחצי הגמר נגד הכחולים-לבנים.
מסע הקסם של ישראל במונדיאליטו - כתבות נוספות
אליפות העולם לנוער סיפקה עד כה לא מעט תוצאות מפתיעות, כאשר אלופת אסיה (אוזבקיסטן), אירופה (אנגליה) ואפריקה (סנגל) כבר סיימו את דרכן בטורניר. גם המארחת ארגנטינה, שסיימה בראש בית 1, הודחה.
3 צפייה בגלריה
שחקני הנבחרת חוגגים
שחקני הנבחרת חוגגים
מי מחכה להם? שחקני הנבחרת חוגגים
(AP Photo/Natacha Pisarenko)
אז מה נכון לנו בהמשך הדרך של מונדיאליטו? מי הנבחרות שעוד נותרו במאבק על התואר אלופת העולם עד גיל 20? ננסה לעשות סדר.

קרב האמריקות

כאמור, יריבת ישראל בחצי הגמר תהיה המנצחת בין ארה"ב לבין אורוגוואי, שיתמודדו ברבע הגמר האחרון מבין הארבעה. האמריקאים סיימו בראש בית 2, עם מאזן מושלם, והביסו 0:4 בשמינית הגמר את ניו זילנד. אורוגוואי סיימה שנייה בבית 5 אחרי אנגליה, ובשמינית הגמר ניצחה 0:1 את גמביה.
כמובן שבשלב זה אין יריבות חלשות, וכל אחת מבין השתיים שתתמודד נגד ישראל תהיה משוכה גבוהה מאוד - אך בקרב הזה על טהרת יבשת אמריקה בהחלט יש פייבוריטית ברורה. מדובר בנבחרת ארה"ב, שניצחה בכל משחקיה עד כה באליפות, ואפילו לא ספגה שער. עם זאת, גם לסלסטה יש לא מעט קלפים בשרוול, ובוודאי שהדרום אמריקאים לא יעשו לה חיים קלים.
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ארה"ב עד גיל 20 קייד קאוול
שחקן נבחרת ארה"ב עד גיל 20 קייד קאוול
ארה"ב ניצחה בכל משחקיה. קייד קאוול
(EPA/Marcelo Ruiz)
מלך השערים של ארה"ב הוא שחקן הכנף קייד קאוול, המשחק בסן חוזה ארת'קווייקס מה-MLS (עלה לבוגרים כבר בגיל 16), שהבקיע עד כה שלושה שערים בטורניר. אורוגוואי מציגה חלוקת שערים שוויונית למדי, כאשר המבקיע המצטיין שלה הוא פרנקו גונסאלס - שכבש שני שערים.

איטליה מחכה לדרום קוריאה או ניגריה

הנבחרת השנייה שעלתה לחצי הגמר היא איטליה, שברבע הגמר ניצחה 1:3 את קולומביה. כן, אותה אחת שהנחילה לישראל את ההפסד הדרמטי במשחק הפתיחה הלכה הביתה, בעוד הכחולים-לבנים עוד חיים ובועטים. גם האיטלקים מחכים לדעת מול מי יתמודדו, כאשר יריבתם תהיה המנצחת מהמפגש בין דרום קוריאה לבין ניגריה (הערב, 20:30).
באיטליה משחק מלך שערי הטורניר עד כה, הלא הוא צ'זארה קסאדיי, שהבקיע שש פעמים בחמישה משחקים. הוא עלה השנה למחלקת הבוגרים של צ'לסי, שרכשה אותו ב-2022 מאינטר. במהלך העונה הוא הושאל לרדינג מליגת המשנה באנגליה, שם כבש שער אחד ב-15 הופעות.
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת איטליה עד גיל 20 צ'זארה קסאדיי
שחקן נבחרת איטליה עד גיל 20 צ'זארה קסאדיי
המבקיע המצטיין של הטורניר עד כה. צ'זארה קסאדיי מאיטליה
(EPA/Marcos Urisa)
דרום קוריאה עלתה מהמקום השני בבית 6 (אחרי גמביה) עם ניצחון אחד ושתי תוצאות תיקו, בעוד ניגריה עלתה מהמקום השלישי בבית 4 הקשה, שכלל את נבחרת ברזיל ואיטליה. הניגרים סיימו באותו מאזן כמו שתי הנבחרות הבכירות ואף ניצחו את איטליה - כך שאם יעלו לחצי הגמר מולם הם בהחלט מסוגלים לעשות זאת שוב.

התאריכים

חצי הגמר הראשון: ישראל - אורוגוואי/ארה"ב. יום חמישי, 8 ביוני, 20:30 חצי הגמר השני: איטליה - דרום קוריאה/ניגריה. בין חמישי לשישי, חצות.
המשחק על המקום השלישי: יום ראשון, 11 ביוני, 20:30.
הגמר: בין ראשון לשני, חצות.
כל משחקי חצי הגמר והגמר ייערכו באצטדיון דייגו מראדונה בעיר לה פלאטה, המרוחקת 60 ק"מ מבואנוס איירס. ישראל קיימה באצטדיון הזה את שני משחקיה הראשונים - הפסד דרמטי 2:1 לקולומביה ו-1:1 מול סנגל.