ליברפול נחשבת אמנם לפייבוריטית במשחק הגומלין הערב (22:00) נגד רד בול לייפציג בשמינית גמר ליגת האלופות אחרי שניצחה 0:2 במשחק הראשון, אבל תגיע למשחק כשהיא שקועה באחד המשברים הגדולים בתולדותיה ולבטח הגדול ביותר בשנים האחרונות.
אלופת אנגליה היוצאת איבדה מעשית את תוארה אחרי שנסוגה למקום השמיני בפרמייר-ליג, וגם השתתפותה בצ'מפיונס בעונה הבאה מוטלת בספק גדול. אחרי שישה הפסדי בית ברציפות ול"שמחתה", היא לא תארח את הגומלין בביתה, אלא תעשה זאת בפושקאש ארנה בבודפשט, האצטדיון אליו הועבר המפגש בעקבות אי כניסת זרים לאנגליה.
6 צפייה בגלריה
מוחמד סלאח מאוכזב כשהוא מוחלף
מוחמד סלאח מאוכזב כשהוא מוחלף
מוחמד סלאח וחבריו לא במצב רוח טוב
(צילום: רויטרס)

ההפסד האחרון לפולהאם (1:0) היה השישי ברציפות של ליברפול באנפילד כאמור, דבר שלא קרה לה מאז עונת 1953/54 בה סיימה אחרונה. חוץ מזה, היא צברה נקודה אחת בלבד בשבעה משחקים אותם קיימה במגרשה ב-2021, לא ניצחה בו מאז אמצע דצמבר וטרם כבשה שער שדה בשנה הנוכחית.
באתר This Is Anfield גם חקרו וגילו שמלבד פנדלים בעטה ליברפול 115 פעמים העונה לשער באנפילד מבלי שהצליחה להבקיע - המספר הגבוה ביותר מאז החלו לבדוק באנגליה את הסטטיסטיקה הזו.
6 צפייה בגלריה
יורגן קלופ עצבני
יורגן קלופ עצבני
לפתע מעמדו מעורער. קלופ
(צילום: רויטרס)
בשל כך, קשה לומר שהשחקנים של יורגן קלופ סומכים דווקא על האצטדיון הביתי שיסייע להם לצאת מהבוץ, בטח כשהקהל האדום עדיין אינו מורשה להיכנס אליו. להפך, הם כנראה מרוצים מכך שגם שני משחקי הליגה הבאים נגד וולבס (15 במרץ) וארסנל (3 באפריל, אחרי פגרת הנבחרות) יהיו בחוץ ושהם יחזרו לאנפילד רק בעוד חודש, בהתמודדות מול אסטון וילה ב-10 באפריל. הפסד במשחק הזה ישווה את השיא השלילי של המועדון, שבעה הפסדים ביתיים רצופים שנקבע ב-1937/38, עונה אותה סיימה ליברפול במקום ה-11.
המשבר הגיע בעיקר בשל פציעתו של וירג'יל ואן דייק, שגמר את העונה באוקטובר. אחריה הגיעה גם הפציעה של ג'ו גומז. למרות זאת, בתקשורת המקומית לא עושים לקבוצה הנחות ומתייחסים לסטטיסטיקות המביכות שהיא מציגה, כמו למשל ספיגת 36 שערים ב-28 משחקים. בעונה שעברה היא ספגה 20 בלבד בתקופה המקבילה, כלומר האפקטיביות של ההגנה ירדה ב-80 אחוז.
6 צפייה בגלריה
ליברפול
ליברפול
אצטדיון אנפילד כבר לא מבצר עבור ליברפול
(צילום: רויטרס)
לא פלא אם כן שליברפול איבדה כבר 41 נקודות העונה - המספר הגדול ביותר בהיסטוריה של הפרמייר-ליג של אלופה מכהנת, אחרי צ'לסי ולסטר שאיבדו 37 ב-2016 ו-2017.
הפציעות של קשרים כמו פאביניו וג'ורדן הנדרסון פגעה גם ביכולת של ליברפול לבצע לחץ רחוק מהשער שלה. גארי נוויל תיאר את ההופעה שלה "ביזארית" והתקשורת דיווחה אחרי ההפסד 1:0 לצ'לסי על קרע השורר בין קלופ למוחמד סלאח, אשר הוחלף במהלך המפלה מול הכחולים. בנוסף, לאחר מכן פורסמו ספקולציות לפיהן המנג'ר הגרמני עשוי להיפרד מתפקידו בסיום העונה.
6 צפייה בגלריה
קלופ וסלאח מאוכזבים
קלופ וסלאח מאוכזבים
קלופ וסלאח ידעו ימים טובים יותר ביחד
(צילום: AFP)
נכון שכבר שום דבר לא מפתיע בכדורגל, וגם קלאודיו ראניירי פוטר מלסטר חודשים ספורים אחרי שהוליך אותה לאליפות היסטורית ב-2016, ובכל זאת ברור שאם קלופ ייאלץ לעזוב את אנפילד יהווה הדבר שיא חדש מבחינת חוסר היציבות בכל הנוגע למעמדם של המאמנים בעולם.
הגרמני הוליך כזכור את ליברפול לזכייה בליגת האלופות ב-2019 ובעונה שעברה הוביל אותה לזכייה באליפות אחרי 30 שנות יובש בזירה המקומית.
6 צפייה בגלריה
וירג'יל ואן דייק
וירג'יל ואן דייק
וירג'יל ואן דייק חסר מאוד
(צילום: EPA)

ג'רארד: "האוהדים רוצים את קלופ ולא אותי"

השם החם ביותר שהוזכר כמועמד להחליף את קלופ הוא כוכב העבר של ליברפול, סטיבן ג'רארד, שהוליך העונה את ריינג'רס לזכייה באליפות סקוטלנד והצליח לשים קץ לשליטה האבסולוטית של סלטיק.
ג'רארד מיהר להרגיע את הרוחות, לא הסתיר את העובדה שהמשרה בליברפול נחשקת מבחינתו, אבל אך ורק בעתיד: "אוהדי ליברפול לא רוצים שאהיה המנג'ר עכשיו, הם רוצים את יורגן קלופ, ובצדק מבחינתם. הלוואי שהייתם יודעים עד כמה אנחנו אוהבים אותו. יש לנו את אחד המנג'רים הטובים ביותר, אני אוהב אותו והלוואי שהוא ימשיך עוד הרבה שנים. יש לי עבודה עכשיו ואני לא רוצה לחשוב על זה".
ליברפול הוא המועדון שלי, הייתה לי תקופה נהדרת שם כשחקן, אבל אני במסלול שונה לגמרי עכשיו וטוב לי במקום בו אני נמצא", המשיך ג'רארד. "זה החלום שלי, אבל עדיין לא הגיע הרגע. וחוץ מזה, מי יכול להיות בטוח שהבעלים יבחר בי ושאהיה טוב מספיק? יש המון מנג'רים שמעוניינים במשרה הזו וצריך לכבד את האיש שנמצא שם עכשיו, כי הוא עשה עבודה יוצאת מהכלל, אז בואו נהיה כולנו מאחוריו".
6 צפייה בגלריה
סטיבן ג'רארד
סטיבן ג'רארד
לא ממהר להגיע לליברפול. סטיבן ג'רארד
(צילום: AP)
ג'רארד מצפה כאמור להגשים יום אחד את חלומו, אבל לא ממהר לעשות זאת עכשיו. הוא חושש להתרסק כמו פרנק למפארד, שהגיע עם ציפיות גדולות לצ'לסי ופוטר לאחרונה. לסטיבי ג'י ברור שעדיף לו להגיע לאנפילד כאשר יהיה מנוסה יותר ולאחר שעידן קלופ ימוצה עד תומו. אם ליברפול לא תפסיק לשבור שיאים שליליים - לא מן הנמנע שהרגע הזה יגיע מוקדם מהצפוי.