החל מהעונה הבאה ייאסר על כדורגלנים באיטליה ללבוש חולצה עם המספר 88 על הגב. מדובר בסעיף מתוך יוזמה של ממשלת איטליה שמטרתה למגר את האנטישמיות מאצטדיוני כדורגל ברחבי המדינה, והוכרזה על ידי שר הפנים מתאו פיאנטדוסי. זאת מכיוון שהמספר 88 - HH בגלל המיקום של האות באלפבית הלועזי - מזוהה עם הקריאה הנאצית "הייל היטלר" ונעשה בו שימוש בתנועות ניאו נאציות ברחבי אירופה.
בסרייה A שני שחקנים לבשו חולצה עם המספר 88 בעונה שחלפה, ושניהם קרואטים. מדובר במריו פשאליץ' - שיצטרך לבחור במספר חדש אחרי ששיחק עם 88 מאז שהגיע לקבוצה ב-2018 - ובטומה באשיץ' מלאציו.
1 צפייה בגלריה
מריו פשאליץ'
מריו פשאליץ'
צריך למצוא מספר חדש. פשאליץ'
(צילום: Marco Luzzani/Getty Images)
מקרים של גזענות ואנטישמיות הם דבר שבשגרה באצטדיונים באיטליה, כאשר אוהדים משמיעים בוז או צועקים באופן קבוע על שחקנים שחורים, משתמשים במילה "יהודי" כעלבון ומציגים סמלים נאציים או פשיסטים.
הקהילה היהודית קראה בעבר לרשויות הספורט האיטלקיות לעשות יותר כדי לעקור את תופעת האנטישמיות מהאצטדיונים. במרץ האחרון, במהלך הניצחון 0:1 של לאציו על רומא בדרבי, אוהד לבש חולצה של לאציו עם השם 'היטלרסון' והמספר 88, בעוד שני אוהדים נוספים הצדיעו במועל יד.
"האם זה אפשרי שכולם ממשיכים להתעלם מזה?", צייצה אז נשיאת הקהילה היהודית ברומא רות דורגהלו, בתגובה לתמונות והסרטונים שהופצו מהמשחק ברשתות החברתיות. מאוחר יותר הודיעה לאציו ששלושת האוהדים הורחקו לכל החיים ממשחקי הבית של הקבוצה.