זהו, שלב המוקדמות הגיע הערב (שלישי) לסיומו עם העולה ה-21 שהבטיחה את מקומה ביורו 2024: קרואטיה. הנבחרת מהבלקן עשתה את העבודה עם 0:1 ביתי מול ארמניה, סיימה במקום השני בבית 4 ותהיה בקיץ הבא באליפות אירופה בגרמניה.
זהות רובן המוחלט של המשתתפות כבר ידועה: כרגע חסרות שלוש נבחרות, שיעפילו דרך שלושת מסלולי הפלייאוף בזכות הישגיהן בליגת האומות. אחת מהן שתנסה לעשות זאת היא, כידוע, ישראל.
4 צפייה בגלריה
גביע יורו
גביע יורו
מי תזכה בגביע הנכסף?
(צילום: Thomas Lohnes/Getty Images)
אז מי כבר נמצאות עם הכרטיס ליורו: האמת, אין הרבה הפתעות. מלבד גרמניה המארחת, אפשר למצוא גם מעצמות על כמו ספרד, אנגליה, צרפת, פורטוגל, איטליה והולנד. יתר המשתתפות הן קרואטיה, סקוטלנד, טורקיה, בלגיה, אוסטריה, הונגריה, סלובקיה, דנמרק, שווייץ, רומניה, סרביה ואלבניה, אולי הנבחרת המפתיעה ביותר שתשחק באליפות אירופה (הקדימה את צ'כיה ופולין).
גם הדרגים הסופיים לקראת הגרלת שלב הבתים בשבת הבאה (2 בדצמבר) נקבעו הערב: גרמניה, פורטוגל, צרפת, ספרד, בלגיה ואנגליה יהיו בדרג הראשון, אבל הסיפור הגדול היא אלופת אירופה המכהנת, איטליה, שעלתה לטורניר ברגע האחרון ושובצה בדרג הרביעי.
4 צפייה בגלריה
נבחרת איטליה
נבחרת איטליה
עלתה ברגע האחרון. נבחרת איטליה
(צילום: LEON KUEGELER / AFP)
4 צפייה בגלריה
ספרד
ספרד
גם היא תהיה בקיץ הבא בגרמניה. נבחרת ספרד
(צילום: AP Photo/Manu Fernandez)
4 צפייה בגלריה
ישראל רומניה מוקדמות יורו 2024
ישראל רומניה מוקדמות יורו 2024
גם ישראל תגיע ליורו?
(צילום: עוז מועלם)

גלגל ההצלה של נבחרת ישראל

ומה עם הנבחרת שלנו? אחרי ההדחה המאכזבת במוקדמות, לחבורה של אלון חזן, כאמור, עדיין נותר גלגל הצלה אחרון והיא תוכל לעלות ליורו דרך הפלייאוף. את זהות היריבה היא תדע רק ביום חמישי, אחרי ההגרלה בשעה 13:00. זאת תהיה אחת מהשתיים: איסלנד או אוקראינה. המשחק ייערך ב-21 במרץ בארץ (אם כמובן המצב יאפשר זאת) והמנצחת בו תעלה לקרב על הכרטיס ליורו אשר ייערך כעבור חמישה ימים. מארחת הגמר תיקבע בהגרלה.
חמש נבחרות עלו למסלול הפלייאוף של ישראל בדרג ב', ואחת מהן תצטרך לעבור למסלול של הדרג הראשון. זו תהיה פינלנד, אוקראינה או איסלנד שישתתפו בהגרלה משולשת. אם אוקראינה או פינלנד יוגרלו ויעלו לדרג א' - ישראל תפגוש את איסלנד. אם השם של איסלנד יעלה בהגרלה, הנבחרת תפגוש את אוקראינה ובוסניה תשחק מול פינלנד בחצי הגמר השני.
פורסם לראשונה: 23:52, 21.11.23