התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן
בישראל עדיין מתמוגגים מההישג הגדול של הנבחרת הצעירה לאחר עלייה לחצי גמר אליפות אירופה עד גיל 21 בתום דו קרב דרמטי מהנקודה הלבנה שהסתיים ב-3:4 לחבורה של גיא לוזון, זאת לאחר 0:0 בתום 120 דקות. בעוד בצד הכחול-לבן החגיגה גדולה, אצל המפסידה, אחת ממאחרות הטורניר גאורגיה, שברון הלב הוא גדול. בתקשורת הגאורגית כותבים לא מעט על "יום עצוב", כאשר תגובות אנשי הנבחרת מלמדת על האכזבה העצומה בעקבות ההפסד.
לצד כל אלה, בלט דיווח על אוהד ישראלי שהתגרה בקהל המקומי. 45 אלף אוהדים הגיעו אמש (שבת) לתמוך בנבחרת המקומית, שיא למשחק יורו צעירות, שנשבר על ידי הגאורגים בפעם השלישית במהלך הטורניר. לאחר ההצלחה הגדולה בשלב הבתים, הציפיות מהגאורגים היו גבוהות, ובהתאם לכך היה גם גודל האכזבה בסיום. מה שהרגיז עוד יותר את האוהדים המקומיים, היה אוהד ישראלי, שלטענת התקשורת הגאורגית הסתנן ליציע העיתונאים ללא אישור, ולאחר שגאורגיה החטיאה את הפנדל המכריע החל לחגוג בהפגנתיות והשפריץ מים מתוך בקבוק שהיה בידו לעבר האוהדים הגאורגים המאוכזבים.
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת גאורגיה הצעירה מאוכזבים לאחר ההפסד לישראל
שחקני נבחרת גאורגיה הצעירה מאוכזבים לאחר ההפסד לישראל
שחקני נבחרת גאורגיה הצעירה מאוכזבים לאחר ההפסד לישראל
( EPA/YURI KOCHETKOV)
"ההתנהגות הזו גרמה לאפקט המקסימלי, והתגובה הזועמת של האוהדים הגיעה בהתאם", נכתב בדיווח באתר sportall.ge. "הישראלים ניסו לגרום לכל זה להראות כאילו אנחנו לא ידענו לקבל את ההפסד. העיתונאים הישראלים הודו שאין אף נציג מטעם התקשורת הישראלית שמעורב בתקרית ושההתנהגות של אותו אוהד אינה ראויה. בסופו של דבר אותו אוהד התנצל, אבל חלק מהעיתונאים הציגו את הזעם של הגאורגים כאילו שהוא נובע מכך שהם לא ידעו לקבל את ההפסד. בסופו של דבר, מדובר ביום עצוב. כך או כך, יחסי הידידות בין שתי האומות נמשכים כבר מאות שנים".
כאמור, בנבחרת הגאורגית היו שבורים לאחר ההדחה. סאבה קבדיאני, שהחמיץ את הפנדל המכריע, אמר: "אני רוצה להתנצל בפני חבריי לנבחרת והעם הגאורגי. זה היום הכי קשה בחיי ואני מרגיש נורא. אין לי מילים. אני רוצה להודות לשחקנים ולצוות, הם עשו מעל ומעבר. אני רוצה גם להודות לאוהדים, שהעניקו לי חוויה מדהימה. לא היינו מצליחים בטורניר הזה בלעדיהם".
מאמן הנבחרת רמאז סבנאדזה: "קשה לי לדבר. להפסיד זה חלק מהמשחק, אבל הגיע לנו יותר. השחקנים שלנו הם העתיד של הכדורגל הגאורגי. האולי שלהם הוא נפלא. היה חסר לנו יותר אומץ בחלק הקדמי. השחקנים היו מאוד עייפים ואני רוצה להודות להם על כל מה שנתנו. זו רק ההתחלה בשביל הדור הזה".
גיורגי גגואה, שהחמיץ גם הוא במהלך דו קרב הפנדלים, אותו הדף דניאל פרץ: "ראשית, אני רוצה להודות לאוהדים שתמכו בנו ביציעים וגם לאלה שצפו בנו בטלוויזיה. עשינו ביחד היסטוריה, שלצערי לא יכולנו להמשיך אבל אני מאמין שנשמח את האוהדים הגאורגים עוד הרבה פעמים בעתיד. תודה לצוות ולשחקנים על התמיכה ועל העבודה הקשה. אתם נותנים לי מוטיבציה לתקן את הטעויות שעשיתי ולחזור חזק יותר".
2 צפייה בגלריה
חביצ'ה קבראצחליה שחקן נאפולי
חביצ'ה קבראצחליה שחקן נאפולי
ספק אם ישראל הייתה עוצרת גם אותו. קבראצחליה
(צילום: AFP)
ההצלחה הגדולה של גאורגיה הצעירה היא מפתיעה, אך לא מקרית. הכדורגל במדינה התפתח בשנים האחרונות, והנבחרת הבוגרת אף תשחק בפלייאוף העלייה ליורו 2024 אחרי שסיימה במקום הראשון בבית שלה בדרג ג' של ליגת האומות. זאת בזכות המון כישרונות מבטיחים שמשחקים בליגות חזקות ברחבי אירופה, בראשם כמובן חביצ'ה קברצחליה, שנבחר לשחקן העונה באיטליה אחרי שהוביל את נאפולי לאליפות ראשונה מאז ימי דייגו ארמנדו מראדונה, לו הוא מושווה לעיתים תכופות כמעט מהרגע הראשון שלו בדרום איטליה. הוא בן 22 והיה יכול להגיע לטורניר ולהיות הכוכב הגדול, אך כמו בכל מדינת כדורגל רצינית, יש בגאורגיה שחקנים שיכולים להיכלל בנבחרת הצעירה מבחינת גילם – אבל אינם משחקים בה משום שהוקפצו לבוגרת.