התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן
בספרד התלהבו, כך גם בצרפת, אוסטריה, גרמניה ומדינות נוספות - ברחבי אירופה שיבחו את נבחרת ישראל הצעירה של גיא לוזון, ובעיקר את השוער דניאל פרץ, אחרי שהם עלו אתמול (שבת) לחצי גמר היורו עד גיל 21 בזכות ניצחון 3:4 בפנדלים (0:0 אחרי 120 דקות) על גאורגיה המארחת, לעיני 44 אלף צופים בטביליסי.
המסע של הנבחרת הצעירה ביורו - כתבות נוספות
דניאל פרץ, שעצר פנדל בדו-קרב מהנקודה הלבנה, נבחר לאיש המשחק על ידי אופ"א - בפעם השנייה בטורניר אחרי שעשה זאת גם במשחק הפתיחה מול גרמניה. הוא הוגדר כ"גיבור הניצחון" ובאתר הרשמי של אופ"א נכתב: "הוא ביצע כמה עצירות נהדרות במהלך המשחק וגם עצר פנדל בדו-קרב. הוא גם הראה ביטחון בהתמודדות עם כדורי הרוחב של גאורגיה". בחשבון האינסטגרם של אופ"א כתבו: "דניאל פרץ - מלך הפנדלים".
2 צפייה בגלריה
החגיגה בכחול-לבן
החגיגה בכחול-לבן
"גיבור הניצחון". פרץ חוגג
(צילום: EPA/YURI KOCHETKOV)
גם ב"ארץ ספורט", עמוד צרפתי שמסקר את הכדורגל הישראלי, החמיאו לפרץ, ואף טענו שהוא נמצא במעקב של קבוצות מהליגה הצרפתית הבכירה והבונדסליגה, בעוד הערך שלו רק ממשיך לעלות. ב"ל'אקיפ" כתבו: "הנבחרת של גיא לוזון שרדה בשיניים בזכות הכישרון של דניאל פרץ, ששוב הצטיין בין הקורות. לצערו של פרץ, הוא קיבל כרטיס צהוב מטופש ויחמיץ את חצי הגמר".
ב"בילד" הגרמני נכתב ש"בניגוד ליריבתה, ישראל ידעה לשמור על קור רוח ברגעי האמת, והשוער הנהדר שלה שוב הציל פנדלים שהביאו לישראל עלייה היסטורית".
2 צפייה בגלריה
החגיגה בכחול-לבן
החגיגה בכחול-לבן
"החלום של לוזון נמשך"
(צילום: EPA/YURI KOCHETKOV)
ב"מונדו דפורטיבו" הספרדי נכתב: "ישראל ריסקה את החלום של גאורגיה בדרך להיסטוריה לאומית. השחקנים הטובים ביותר אצל גיא לוזון היו פעם נוספת אוסקר גלוך ודור תורג'מן. בסוף, ישראל סיפקה קרב פנדלים מושלם והשיגה את הכרטיס לחצי הגמר".
גלוך כמובן היה במעקב גם מצד התקשורת האוסטרית. קשרה של רד בול לצבורג זכה לשבחים על משחקו על ידי האתר "לאולה": "גלוך בעט את ישראל לחצי הגמר".
גם בבלגיה דיברו על ההישג, משום שלוזון אימן בעברו את סטנדרד ליאז'. באתר "וולפוט" נכתב: "החלום של לוזון ממשיך, בזמן שהחלום של גאורגיה נגמר. לוזון לקח את הנבחרת שלו לחצי הגמר תחת אווירה מטורפת באצטדיון של המארחת".