נבחרת ישראל הפסידה אתמול (שלישי) 3:0 לשווייץ בחוץ. במקביל, נבחרת סקוטלנד, אותה ישראל פגשה לא מעט פעמים בשנים האחרונות, הייתה אחראית על סנסציה גדולה עם 0:2 על ספרד בגלאזגו.
מי שגנב את ההצגה וקיבל את רוב המחמאות הוא כמובן סקוט מקטומניי, הקשר האחורי של מנצ'סטר יונייטד, שכבש צמד (7 ו-51) והיה נהדר גם הגנתית. כעת יש לו כבר ארבעה שערים אחרי שכבש צמד גם ב-0:3 על קפריסין במשחק הפתיחה. נתון חריג מאוד בהתחשב בכך שטרם הקמפיין עמד מקטומניי על שער בודד ב-37 הופעות המדים הלאומיים, ובכך שממש לא מדובר בשחקן שהצד החזק במשחק שלו הוא ההתקפי.
3 צפייה בגלריה
טיירני (מימין) ומקטומניי חוגגים
טיירני (מימין) ומקטומניי חוגגים
הדהימו את ספרד. טיירני (מימין) ומקטומניי חוגגים
(צילום: רויטרס )
3 צפייה בגלריה
סקוט מקטומניי
סקוט מקטומניי
ארבעה שערים בשני משחקים. מקטומניי
(צילום: רויטרס )
אנדי רוברטסון, קפטן הנבחרת הסקוטית שבישל שלושה שערים בצמד המשחקים, החמיא לכובש השערים של נבחרתו: "סקוט הפך למכונת שערים, זה מגיע לו". ב-BBC בחרו כמובן את מקטומניי לאיש המשחק, וכתבו: "זה פשוט לא היה יכול להיות אף אחד אחר. בזמן שהוא מתקשה לקבל דקות משחק במנצ'סטר יונייטד, עבור הנבחרת שלו הוא טיטאן".
העונה, עם הגעתם של קאסמירו וכריסטיאן אריקסן למנצ'סטר יונייטד, מקטומניי בן ה-26 חווה פגיעה קשה במעמדו אצל שדים האדומים, וכעת הוא הקשר החמישי ברוטציה של אריק טן האח, כשגם פרד ומרצל סביצר - שהגיע בינואר - מועדפים על פניו. לפי הדיווחים הוא צפוי לעזוב את הקבוצה בקיץ, כשמי שהוזכרה כמתעניית הראשית היא ניוקאסל המתחמשת. אך ההצגה של מקטומניי בצמד המשחקים האחרונים של סקוטלנד לא הותירה את אוהדי יונייטד אדישים, ורבים מהם אף התלוצצו (או שלא) ברשתות החברתיות וקראו לטן האח להתחיל להשתמש בו כחלוץ על חשבון ואוט וחהורסט שלא מרבה למצוא את הרשת.
בצד המאוכזב, ההפסד לסקוטים היה הראשון של ספרד במסגרת מוקדמות היורו מאז 2014, והראשון בו היא מפסידה בהפרש שני שערים מאז יורו 2016, אז נכנעה 2:0 לאיטליה בשמינית הגמר. המאמן החדש דה לה פואנטה, שביצע מהפכה בהרכב, הפך לראשון שרשם הפסד במשחק חוץ מאז ויסנטה מיארה שהפסיד 2:0 לאיסלנד במוקדמות היורו בספטמבר 1991. "אני לוקח את האחריות על ההופעה הזאת", אמר המאמן בסיום. "לא שיניתי דבר מבחינת סגנון המשחק שלנו, החלפתי רק שחקנים. הייתי 'מהמר' על אותו הרכב גם עוד אלף פעמים".
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ספרד מאוכזבים
שחקני נבחרת ספרד מאוכזבים
מאוכזבים. שחקני נבחרת ספרד מודים לקהל שהגיע לסקוטלנד
(צילום: Ian MacNicol/Getty Images))
בחודש יוני (17.6) סקוטלנד תתארח אצל נורבגיה וכעבור שלושה ימים תארח את גאורגיה. השתיים האחרונות אגב סיימו אתמול ב-1:1. נבחרת ספרד תארח ביוני (15.6) את איטליה בחצי גמר פלייאוף ליגת האומות, ולכן היא תחזור למוקדמות היורו רק בספטמבר (8.9) עם משחק חוץ מול גאורגיה וכעבור ארבעה ימים תארח את קפריסין.