עידן ניימאר בכדורגל הסעודי יוצא לדרך. הכוכב הברזילאי, שחתם לשנתיים באל הילאל תמורת 260 מיליון אירו למשך כל התקופה, נחת הערב (שישי) בעיר הבירה של הממלכה ריאד וזכה לקבלת פנים חגיגית. אנשי הקבוצה חיכו לו והעניקו לו זר פרחים, כאשר מחר הוא צפוי להיות מוצג באופן רשמי במדיו החדשים בפני הקהל.
בנוסף לאנשי הקבוצה שחיכו לשחקן ההתקפה בן ה-31, המתינו לו גם מספר רב של אנשי תקשורת וצלמים. ניימאר, עם צעיף של אל הילאל כרוך סביב צווארו, כבר הספיק לחלק חתימות לאוהדים שהגיעו, והעניקו לו קבלת פנים כיאה לאחד השמות הגדולים בכדורגל העולמי.
3 צפייה בגלריה
ניימאר נוחת בסעודיה
ניימאר נוחת בסעודיה
ניימאר נוחת בסעודיה
(REUTERS/Ahmed Yosri)
3 צפייה בגלריה
ניימאר נוחת בסעודיה
ניימאר נוחת בסעודיה
קבלת פנים חגיגית
(AFP)
3 צפייה בגלריה
ניימאר נוחת בסעודיה
ניימאר נוחת בסעודיה
ההצגה הרשמית - ביום שבת
(REUTERS/Ahmed Yosri)
אחרי החתימה הרשמית אמר ניימאר: "השגתי הרבה באירופה ונהניתי מתקופות מיוחדות, אבל תמיד רציתי להיות שחקן גלובלי ולבחון את עצמי עם אתגרים והזדמנויות במקומות חדשים".
כשנשאל על סיבת המעבר לסעודיה אמר: "אני רוצה לרשום היסטוריה ספורטיבית חדשה, ולליגה הסעודית יש אנרגיה אדירה ושחקנים איכותיים כרגע. שמעתי הרבה וראיתי שאני ממשיך רשימה של לא מעט שחקנים ברזילאים ששיחקו בסעודיה לאורך השנים. אני מאמין שזה המקום הרצוי גם עבורי".
ניימאר הוסיף: "אל-הילאל הוא מועדון ענק, עם אוהדים פנטסטיים, והוא הטוב ביותר באסיה. זה נותן לי הרגשה שזו ההחלטה הנכונה עבורי. בזמן הנכון עם המועדון הנכון. אני אוהב לנצח ולהבקיע שערים, ומתכנן להמשיך לעשות זאת בסעודיה עם אל-הילאל".
הכוכב הברזילאי, ששבר לפני שש שנים שיא ונקנה על-ידי פ.ס.ז' ב-222 מיליון אירו בדרך להפיכתו לשחקן היקר בעולם, עזב את האימפריה הצרפתית ונחת דווקא בסעודיה. הכסף שהיו באל-הילאל מוכנים לשפוך הוא מה שעשה את ההבדל. ניימאר ירוויח, על-פי שלל דיווחים, 260 מיליון אירו בשנתיים ופ.ס.ז' צפויה לקבל עבורו כ-90 מיליון אירו.
על פי הדיווחים עומד הברזילאי לקבל הטבות ובונוסים עצומים הכוללים מטוסים פרטיים לסידורי נסיעה, בית מפואר עם צוות עובדים, ובונוס של 80 אלף אירו על כל ניצחון.
אבל חבילת הבונוסים לא מסתיימת עם היכולות שיציג ניימאר על המגרש. אל-הילאל אף הבטיחה לכוכב מענק כבד בסך חצי מיליון אירו עבור כל כתבה או פוסט שיפרסם ברשתות החברתיות, שיסייע לקידום המועדון. וכמובן משכורת של 130 מיליון אירו לעונה.