ממש לא רק רוגבי וקריקט. נבחרת הנשים של ניו זילנד פתחה היום (חמישי) ברגל ימין את המונדיאל הביתי - אותו היא מארחת בצוותא עם אוסטרליה - כשרשמה 0:1 סנסציוני על נורבגיה החזקה במשחק הפתיחה, ובכך ציינה ניצחון ראשון אי פעם בגביע העולם, במשחק ה-16 שלה במסגרת הטורניר.
מלבד לשחקניות, מי שגנבו את ההצגה הם גם 42,137 האוהדים והאוהדות שנכחו באצטדיון אידן פארק באוקלנד - הכי הרבה במשחק כדורגל במדינה, גברים או נשים. זה גם קרה ביום שהתחיל בטרגדיה באוקלנד, העיר הגדולה ביותר בניו זילנד, כששני בני אדם נורו למוות ושישה נפצעו באתר בנייה במרכז העסקים בעיר.
2 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת ניו זילנד
אוהדי נבחרת ניו זילנד
"הקהל היה מדהים". אוהדי נבחרת ניו זילנד
(צילום: Marty MELVILLE / AFP)
שיא הקהל הקודם במדינה נקבע ב-2017, כש-37,034 אלף צופים הגיעו לראות את נבחרת הגברים במשחק פלייאוף העלייה למונדיאל מול פרו. השיא הקודם של כדורגל הנשים נקבע ב-2008, במסגרת מונדיאל הנשים עד גיל 17, כשנבחרת צפון קוריאה ניצחה בגמר את נבחרת ארה"ב לעיני 16,162 צופים. עד היום, שיא הצופים למשחק של נבחרת הנשים של ניו זילנד עמד על 12,721 צופים בלבד, גם באצטדיון אידן פארק, כשאלופת העולם ארה"ב הגיעה בינואר למשחק ידידות.
"הקהל היה מדהים. היה רעש במשך כל המשחק ואני חושבת שזה עזר לנו", שיתפה שחקנית ההתקפה באסטי האט, שגדלה באוקלנד, ורשמה כבר 146 הופעות במדי הנבחרת. "אני לא מאמינה. שיחקנו טוב ואני מקווה שנוכל להמשיך לשחק ככה. הניצחון נתן לנו המון ביטחון, אבל אנחנו חייבות להיות מרוכזות ולעבוד קשה".
2 צפייה בגלריה
האנה ווילקינסון
האנה ווילקינסון
האנה ווילקינסון
(צילום: Phil Walter/Getty Images)
את המשוכה הקשה ביותר בבית 1 - שכולל גם את נבחרות שווייץ (מקום 20 בדירוג פיפ"א) והפיליפינים (46) - ניו זילנד (26) כבר עברה בהצלחה. החלוצה האנה ווילקינסון הייתה הגיבורה הגדולה, כשהיא כבשה את השער היחיד במשחק בדקה ה-48 והעניקה לנברחתה ניצחון יקר על נורבגיה (12), אלופת העולם מ-1995. סוכנויות ההימורים העניקו יחס של פי 1.26 לניצחון נורבגי, ויחס של פי 10.50 לניצחון ניו זילנדי.
"זה היום הטוב בחיי, ללא ספק", סיפרה כובשת השער, שגם נבחרה למצטיינת המשחק. "זה היה יום מהחלומות. אפילו מעבר לחלומות למען האמת. האוהדים היו פנומנליים, זו הייתה האווירה הכי טובה שחוויתי. ראינו בעבר כמה גדול הוא יתרון הביתיות, אבל יתרון ביתיות בניו זילנד זה משהו אחר".
עלייה לשלב הנוקאאוט בפעם הראשונה היא כעת מטרה ריאלית עבור ניו זילנד. ביום שלישי (8:30) היא תארח את הפיליפינים, שעבורה מדובר בהופעת בכורה בטורניר, והיא נחשבת לאחת הנבחרות החלשות בו. המשחק ייערך באצטדיון סקיי בוולינגטון, המכיל 34,500 מקומות ישיבה, וצפוי להיות מלא עד אפס מקום.