לאחר שפירסם ברשתות החברתיות סרטון עם מסרים אנטישמיים, יוסוף עטאל הושעה היום (רביעי) בידי ניס עד הודעה חדשה. בהודעה רשמית מטעם הקבוצה הצרפתית נמסר: "אנחנו רוצים להדגיש את המונטין של ניס, בנוגע להטפה למסרים של אחדות. אנחנו מצפים מכל השחקנים להתאים את עצמם לערכי המועדון". עטאל מחק את הסרטון והתנצל על הדברים, אך כאמור - זה לא עזר לו להימנע מהשעיה.
בניס ציינו כי למרות שעטאל התנצל באופן פומבי על דבריו, "החומרה של הדברים שנאמרו חייבו אותנו לנקוט בעונש משמעתי באופן מיידי". יש לציין כי עטאל עדיין צפוי לעמוד לדין על ידי ההתאחדות הצרפתית, כאשר גם התובע העירוני בניס פתח בחקירה נגדו. בניס חיכו עד שעטאל ישוב ממשחקיה של נבחרת אלג'יריה על מנת להעמידו לדין, והיום כאמור, הודיעו על עונשו.
1 צפייה בגלריה
עטאל
עטאל
"קריאות שמנוגדות לאתיקה והערכים שהכדורגל מגן עליהם". עטאל
(צילום: Lars Baron/Getty Images)
ביום ראשון פירסם עטאל סרטון בו נאמר: "הגיע זמננו לגרום ליהודים ליום שחור". הפוסט צבר אלפי צפיות לפני שנמחק כעבור כמה שעות. עטאל בן ה-27 הספיק לפרסם הבהרה: "אני מגנה כל צורה של אלימות, בכל מקום בעולם, ותומך בכל הקורבנות. לעולם לא אתמוך במסר של שנאה. אני מאמין נחרצות בשלום".
מההתאחדות הצרפתית נמסר: "הקריאות לאלימות שפרסם יוסף עטאל מנוגדות לאתיקה של הספורט שלנו ולערכים שהכדורגל מגן עליהם ללא לאות. התאחדות הכדורגל הצרפתית מגנה זאת בתקיפות הכי קיצונית. אסור לאפשר דברי שטנה וטוב שהמועצה הלאומית לאתיקה התייחסה לעניין".
גם שחקן נוסף של הקבוצה, ז'אן-קלר טודיבו הסתבך, כאשר נתפס כשהוא צוחק במהלך דקה דומייה לכבוד מורה צרפתי שנרצח, שנערכה לפני הניצחון של צרפת על הולנד 1:2 ביום שישי במסגרת מוקדמות יורו 2024. גוף האתיקה פנה לשחקן כדי שיסביר את התגובה שלו.
עקבות ההתפתחויות, טודיבו סיפק הבהרה לתקשורת: "רציתי להסביר את עצמי. הפרשנות לסיטואציה די מטורפת, אני לא חושב שאני חסר כבוד כשזה נוגע לדברים כאלה. היינו קרובים ליציע, חלק מהאוהדים התבדחו והצחוק הזה יצא. אני רוצה להתנצל בפני כל מי שנפגע, זה נוגד את החינוך שאמי נתנה לי ולא משקף את מי שאני, לכן אני מוטרד מזה".