כלי התקשורת בספרד מפרסמים היום (חמישי) כי כתב אישום פלילי יוגש נגד ברצלונה. כל זאת בפרשת תשלומים שהועברו, על-פי החשד, לחברה בבעלותו של אנריקס נגריירה, בכיר לשעבר באיגוד השופטים בספרד.
לפי הדיווחים השונים, חואקין אגירה, ראש צוות השופטים בפרשה, טוען כי 7.5 מיליון האירו שהועברו לכאורה לנגריירה הם עבירה פלילית. מעבר לכך, ישנם גם אישומים נגד נשיאי המועדון לשעבר, ג'וזפ מריה ברתומיאו וסנדרו רוסיי. כמו גם נגרייה ובנו.
2 צפייה בגלריה
יואשמו בפלילים? רוסיי וברתומיאו
יואשמו בפלילים? רוסיי וברתומיאו
יואשמו בפלילים? רוסיי וברתומיאו
(צילום: AFP)
בנוסף, משטרת ספרד פשטה הבוקר על משרדי התאחדות הכדורגל הספרדית, כחלק מהחקירה המשפטית של הפרשה. סוכנות הידיעות AP מפרסמת כי המשטרה ערכה חיפוש במשרדי איגוד השופטים במדריד. מהמשטרה נמסר כי לא בוצעו מעצרים והם פועלים בהוראת אגירה, השופט החוקר את המקרה.
צ'אבי התייחס לפרשה היום במסיבת העיתונאים של ברצלונה לקראת המשחק נגד סביליה (שישי, 22:00). "אתם יודעים מה דעתי, משתמשים בזה כדי למכור עיתונים", הצהיר המאמן. "מעולם לא חשתי שהשופטים עוזרים לנו, אף פעם. בעוד שבוע יהיו כותרות חדשות וגם בעוד חודש. יש לי מעט זמן להרהר בדברים שלא קשורים לכדורגל".
על-פי החשדות, בין השנים 2001-2018 בארסה שילמה כ-7.5 מיליון אירו לסגן נשיא איגוד השופטים לשעבר חוסה נגרירה. "היא השיגה ושמרה הסכם בעל פה חסוי עם נגרייה, כך שבתפקידו כסגן נשיא ועדת הבוררות ובתמורה לכסף הוא יקבל החלטות הנוטות לטובת מועדון הכדורגל ברצלונה", נכתב בכתב אישום שפורסם בחודש מרץ האחרון.
2 צפייה בגלריה
אוהדי ברצלונה
אוהדי ברצלונה
איך הפרשה תשפיע על ברצלונה?
(צילום: AFP)
הפרשה התפוצצה חודש לפני כן ברדיו 'סר קטלוניה' בעקבות חקירה של רשויות המס כנגד החברה של נגריירה - דסניל 95. בעקבות הפרסום הוציאו אז קבוצות ה'לה ליגה' הודעה ובה הביעו "דאגה עמוקה" מהממצאים. בבארסה הבטיחו לחקור, אך הבהירו כי נגריירה מסר לקבוצה דוחות שיפוט - דבר נהוג בספרד - וכי יתבעו כל גוף תקשורת שיעליל עליה "עלילה נוספת", לדבריהם.