ניימאר עקף פלה והפך למלך השערים של ברזיל בכל הזמנים: האירוע המגה היסטורי הזה התרחש לפנות בוקר (בין שישי לשבת), כאשר נבחרת הסלסאו ניצחה את בוליביה 1:5 במסגרת מוקדמות גביע העולם. חלוץ אל הילאל שכבש צמד שערים (61, 90+3) העלה את מספר הכיבושים שלו ל-79 ב-124 הופעות רשמיות לעומת פלה שכבש 77 שערים בין השנים 1957-1971.
את השער ההיסטורי חגג ניימר באותו אופן בו חגג פלה – עם אגרופים באוויר. מרתה, שחקנית החוד של נבחרת הנשים, שהודיעה על פרישה מהנבחרת בסיום מונדיאל אוסטרליה-ניו זילנד, מחזיקה בשיא כל הזמנים של המדינה עם 115 שערים ב-171 משחקים.
3 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
חגג את שבירת שיא עם חגיגת שמזוהה עם פלה. ניימאר
(צילום: CARL DE SOUZA / AFP)
ניימאר עוד הספיק להחמיץ פנדל בדקה ה-17, לאחר הדיפה של שוער בוליביה גיירמו ויסקארה כשעל השערים האחרים של ברזיל במשחק חתומים רודריגו (24, 53) וראפיניה (47).
יש לציין כי ההופעה האחרונה של ניימר במדים הלאומיים – בהפסד המאכזב ברבע גמר המונדיאל לקרואטיה – העלתה חשש לגבי עתידו בנבחרת. הוא עזב את קטאר כאשר דיווחים שונים רמזו שזאת ככל הנראה הייתה הופעתו האחרונה בברזיל, כשבהמשך שחקן אל-הילאל לא נטל חלק בשלושת המשחקים הראשונים של הנבחרת לשנת 2023.
3 צפייה בגלריה
ניימר חוגג שבירת שיא של פלה
ניימר חוגג שבירת שיא של פלה
כבר חשבו שהוא לא יחזור לאחר המונדיאל בקטאר. ניימאר נגד בוליביה
(צילום: Vilela/Getty Images)
השיא ההיסטורי גם תופס את ניימאר בתקופה שמאופיינת ברגשות מעורבים, ולאחר קיץ סוער בסופו ספק עזב או הועזב מפ.ס.ז'. בראיון שהעניק בתחילת השבוע לאתר "גולבו" שיתף הכוכב בן ה-30 בקשיים שאיתם חברו לאו מסי והוא התמודדו בקבוצה מעיר האורות".
"שמחתי מאוד עבור מסי על השנה שהוא עבר, אבל באותו זמן גם הייתי עצוב מאוד עבורו, כי הוא חי את שני צדי המטבע", אמר ניימאר. "הוא היה בגן עדן עם נבחרת ארגנטינה, זכה בכל התארים בשנים האחרונות, ובפריז הוא היה בגיהינום, שנינו עברנו גיהינום. זה הרגיז את שנינו, כי לא היינו שם סתם, שיחקנו שם כדי לתת את המיטב שלנו, כדי להיות אלופים, לנסות לעשות היסטוריה, בגלל זה התחלנו לשחק ביחד, התאחדנו בניסיון לעשות היסטוריה. לצערנו, זה לא קרה".
3 צפייה בגלריה
דה לה קרוס
דה לה קרוס
דה לה קרוס
(צילום: Ernesto Ryan/Getty Images)
אורוגוואי - צ'ילה 1:3 | במשחק נוסף בבית הדרום אמריקאי ניצחה ה"לה סלסטה" מצמד שערים של ניקולס דה לה קרוס, שכבש את הראשון בדקה ה-38 (מבישול של דרווין נונייס) ואת השני בדקה ה-71. בתווך פדריקו ואלוורדה קבע 0:2. ארתורו וידאל הסתפק בשער מצמק בדקה ה-74.