רעידת האדמה שעברה אתמול (שישי) על הכדורגל האיטלקי - עם הפחתת 15 הנקודות ממאזנה של יובנטוס בעקבות מעורבותה בפרת רווחי ההון - כנראה שלא תרד מסדר היום הספורטיבי בקרוב.
יובה הודיעה כי היא תערער על העונש הכבד למינהל הספורט האיטלקי, רק אחרי שההתאחדות תפרסם את הדו"ח המלא בעוד 10 ימים. "אנו רואים בכך עוול משווע גם עבור מיליוני אוהדים, אבל מאמינים כי הוא יתוקן בקרוב בבית המשפט", אמרו עורכי הדין של המועדון בהצהרה לתקשורת.
5 צפייה בגלריה
שחקני יובנטוס
שחקני יובנטוס
התדרדרו למקום ה-10. שחקני יובנטוס
(צילום: gettyimages)
5 צפייה בגלריה
גאזטה דלו ספורט
גאזטה דלו ספורט
"העוקץ של יובה": גאזטה דלו ספורט בבוקר שאחרי רעידת האדמה
"ההחלטה שניתנה על-ידי בית המשפט הפדרלי לערעורים נראית לנו כיחס בלתי שוויוני ברור לרעת יובנטוס ומנהליה, בהשוואה לכל מועדון אחר", הוסיפו פרקליטי יובנטוס. "קראנו בעיון את הנימוקים ורק ליובנטוס ולמנהליה מיוחסת הפרות חוקים, אשר השופט עצמו הכיר שוב ושוב כדבר שלא ממש קיים".

אלגרי לא מתכוון להתפטר

כזכור, לפני כשלושה חודשים התפטרה ההנהלה בראשות אנדראה אניילי באופן מפתיע, ולאחר מכן התבררו הסיבות. זו העיקרית: פיצוץ של פרשה הקשורה ל"ניפוח" של סכומי העברות כדי לשמור על חשבונות מאוזנים. בין היתר נטען בין השנים 2018-2020 היא הקטינה את החובות שלה בצורה מלאכותית באמצעות דיווחים כוזבים על סכומי העברות של שחקנים, היא גם הודיעה על קיצוץ בשכר בתקופת הקורונה בעוד בפועל התשלומים נדחו.
5 צפייה בגלריה
אלגרי
אלגרי
לא ינטוש את הספינה. אלגרי
(צילום: AFP)
העונשים, כאמור, שניתנו אתמול היו גם לאנשי אותה הנהלה שהתפטרה: הנשיא לשעבר אניילי הורחק לשנתיים מעיסוק בכדורגל, סגנו פאבל נדבד לשמונה חודשים, כך שנראה שההתפטרות שלהם הייתה כדי להקדים תרופה למכה. המנהל המקצועי לשעבר פאביו פארטיסי, שכיום עובד בטוטנהאם, הורחק לשנתיים וחצי.
שחקני עבר והווה של יובנטוס כמובן הגיבו לדרמה הגדולה ברשתות החברתיות. מתיאה פרין העלה תמונה של שחקני הקבוצה מחובקים מבלי לציין שום דבר לצידה.
פרין שומר על "שתיקה"
בונוצ'י נשאר מאוחד
לאונרדו בונוצ'י, הבלם האגדי של הגברת הזקנה שהעונה ממעט לשחק בקבוצה, העלה אף הוא פוסט: "אנחנו איתך. היום זה אפילו יותר חשוב להיות צוות. נמשיך בדרכנו". גם לאנדרו פארדס ודנילו העלו תמונות לרשתות החברתיות כדי לחזק את המועדון.

גם אופ"א תחקור

יש לציין כי יובה לא הייתה היחידה שעמדה לדין, מועדונים נוספים מעורבים בפרשייה, ביניהם גנואה, סמפדוריה, אמפולי, פסקארה ופיזה, אך להם - על-פי כל הדיווחים האחרונים - צפויים עונשים קלים יותר של קנסות והרחקות בלבד. הפחתת נקודות נובעת מכיוון שההתנהלות הלא חוקית של יובנטוס השפיעה על מאבק האליפות שהקבוצה זכתה בה ב-2019/20.
5 צפייה בגלריה
אניילי
אניילי
ידע למה הוא התפטר? אניילי
(צילום: רויטרס)
ואם זה לא מספיק, יובנטוס גם עומדת בפני חקירה של אופ"א על הפרות אפשריות של רישוי המועדון שלה ותקנות הפייר-פליי הפיננסי. "אנחנו בעיצומו של משבר גדול, אבל נעבור אותו ביחד", הסבירו באימפריה האיטלקית.
בעקבות הורדת הנקודות, יובנטוס התדרדרה עד למקום ה-10 בליגה האיטלקית וסיכוייה להגיע בעונה הבאה לליגת האלופות, אם העונש יישאר על כנו, כמובן די אפסיים. על-פי דיווח ב"טוטוספורט", המאמן מסימיליאנו אלגרי לא מתכוון להתפטר מתפקידו. "הוא לא מתכוון לנטוש את הספינה, בטח לא במצב כזה", נכתב.
5 צפייה בגלריה
ארקדיוש מיליק
ארקדיוש מיליק
יובנטוס בצרה צרורה. מיליק
(צילום: gettyimages)
זאת לא הפעם הראשונה שיובנטוס מסתבכת. בשנת 2006 נחשפה באיטליה פרשת ה"קאלצ'ופולי", אחת החמורות בתולדות הכדורגל. נחשף כי יובנטוס ומועדונים נוספים היו מעורבים בשיבוצי שופטים והטיית משחקים. בעקבות הפרשה, שני תארי אליפות נשללו מיובנטוס והיא גם הורדה לליגה השנייה. המנהל המקצועי דאז לוצ'יאנו מוג'י הורחק לכל החיים מעיסוק בכדורגל. איך תסתיים הפרשה הזו? גם באיטליה עוד לא ממש יודעים.