המחזורים בליגות הבכירות באירופה נערכים גם היום (ראשון). באנגליה, מלבד ניצחונה של ארסנל על טוטנהאם, נערכו עוד שני משחקים במסגרת המחזור ה-20 בפרמייר-ליג, כאשר צ'לסי חזרה למסלול הניצחונות לאחר שלושה מחזורים, ועל הדרך הציגה את הרכש החדש והנוצץ מיכאילו מודריק, שחתם מוקדם יותר ל-8.5 שנים.
במשחק נוסף שנערך באנגליה, ניוקאסל השיגה 0:1 יקר ודרמטי על פולהאם (מנור סולומון ישב 90 דקות על הספסל), כאשר פסילת פנדל חריגה בעקבות החלקה של אלכסנדר מיטרוביץ' עלתה לקוטג'רס בשער, ובסופו של דבר כאמור - במשחק. בספרד: אתלטיקו מדריד מעדה, בעוד חוסלו כבש לזכות את אספניול שער מהחצי, שיתמודד חזק על תואר שער העונה.
6 צפייה בגלריה
שחקן פולהאם אלכסנדר מיטרוביץ'
שחקן פולהאם אלכסנדר מיטרוביץ'
החליק ובכל זאת כבש - אך השער נפסל. אלכסנדר מיטרוביץ'
(Getty Images)
בצרפת, מונאקו רשמה את אחת מתוצאות היום כשמחצה את אז'קסיו האומללה 1:7. למה אחת מתוצאות היום? כי באיטליה, אטאלנטה התעללה בסלרנטינה עם 2:8 מוחץ (1:5 במחצית). במשחק נוסף בסרייה A - לאציו ניצחה בחוץ את ססואולו ושמרה על מרחק סביר מהרביעייה הראשונה.

אנגליה

ניוקאסל - פולהאם 0:1 | המאגפייז שבים למסלול הניצחונות בליגה, לאחר שתי תוצאות תיקו בשני המחזורים האחרונים. המארחת שלטה ללא עוררין בנעשה על כר הדשא אך הרבתה להחמיץ, ובדקה ה-69 נענשה על כך. ה-VAR אותת לשופט על הכשלה ברחבה, וזה פסק על פנדל לזכות הקוטג'רס. אקס ניוקאסל אלכסנדר מיטרוביץ' ניגש לביצוע הבעיטה, החליק - ובכל זאת הכדור נכנס. הסרבי החל לחגוג, אך מיד שמע את השריקה וגילה כי השער נפסל לאור העובדה ששתי רגליו של מיטרוביץ' פגעו בכדור ברגע הבעיטה - וזה אסור על פי החוקה.
השחקנים של אדי האו - מעודדים מהמתנה החריגה שקיבלו - המשיכו לתקוף בחמת זעם את השער של פולהאם, ובדקה ה-89 הצליחו סוף סוף לכבוש. הגבהה של קאלום וילסון מצאה את ראשו של המחליף אלכסנדר איסק - ששב מהיעדרות ארוכה בשל פציעה - וזה נגח מקרוב את שער הניצחון היקר לניוקאסל, שעלתה בחזרה למקום השלישי על חשבון מנצ'סטר יונייטד. בצד השני, מנור סולומון ישב 90 דקות על ספסל המפסידה, ויקווה להזדמנות במשחקה הבא.
6 צפייה בגלריה
שחקן פולהאם אלכסנדר מיטרוביץ'
שחקן פולהאם אלכסנדר מיטרוביץ'
חוסר מזל. אלכסנדר מיטרוביץ'
(Getty Images)
6 צפייה בגלריה
שחקן ניוקאסל אלכסנדר איסק
שחקן ניוקאסל אלכסנדר איסק
שב מפציעה וסידר לניוקאסל ניצחון חשוב. אלכסנדר איסק
(Getty Images)
צ'לסי - קריסטל פאלאס 0:1 | הבלוז הודיעו היום רשמית על החתמתו של היהלום האוקראיני מיכאילו מודריק, בעסקת ענק וחוזה ל-8.5 שנים. במקביל, הקבוצה של גרהאם פוטר ידעה שהיא חייבת לחזור למסלול הניצחונות לאחר שהשיגה נקודה בודדת בשלושת המחזורים האחרונים. זה לא הלך קל כלל וכלל לבלוז, שלא הצליחו לכבוש במחצית הראשונה. במחצית הוצג מודריק בפני הקהל המקומי, וזה אולי הזריק מעט מרץ בשחקני המארחת. קאי האברץ כבש בדקה ה-64, וצ'לסי - שהצליחה לשמור על היתרון עד הסיום - הצליחה לצמק את הפער מטוטנהאם החמישית ל-5 נקודות, לפחות זמנית.
6 צפייה בגלריה
שחקן צ'לסי קאי האברץ
שחקן צ'לסי קאי האברץ
צ'לסי חזרה לנצח. קאי האברץ
(רויטרס)
6 צפייה בגלריה
מיכאילו מודריק
מיכאילו מודריק
הוצג במחצית. מיכאילו מודריק
(צילום: גטי אימג'ס)

ספרד

אלמריה - אתלטיקו מדריד 1:1 | הקולצ'ונרוס קיוו לחזור למסלול הניצחונות לאחר ההפסד הביתי לברצלונה, אך שוב מעדו ויצאו רק עם נקודה ממשחק החוץ באנדלוסיה. אנחל קוראה כבש ראשון לזכות אתלטיקו בדקה ה-18, אך אל בילאל טורה השווה כעבור 19 דקות. האורחת לא הצליחה להשיג שער נוסף במחצית השנייה ואף איבדה את סרחיו רגילון, שהורחק לאחר שראה כרטיס צהוב שני בדקה ה-89.
חטאפה - אספניול 2:1 | הקטלאנים עלו מעל הקו האדום עם ניצחון חשוב מאוד מבחינתם, והשתוו למאזן הנקודות של המארחת. אמנם מדובר במשחק בין שתי קבוצות תחתית, אך כל שער שנכבש במשחק הזה, כאילו הגיע מהרמות הגבוהות ביותר. בדקה ה-6, חוסלו זיהה את שוער חטאפה דויד סוריה מחוץ לשערו וכבש שער מדהים כמעט מקו מחצית המגרש. לאורחת לא היה הרבה זמן כדי לחגוג את השער המדהים שכבשה, כי דקה לאחר מכן אנס אונאי הטורקי כבש שער מדהים בטיל מסובב לחיבורים. חאבי פואדו השיב לאספניול את היתרון בדקה ה-62 בתום מבצע סלאלום מסחרר, והחבורה של דייגו מרטינס עם ניצחון ליגה ראשון מאז אוקטובר.

איטליה

אטאלנטה - סלרנטינה 2:8 | הצגת תכלית מצד הקבוצה של ג'אן פיירו גאספריני, שניצחה בפעם השנייה ברציפות בליגה ונצמדה ללאציו שבמקום הרביעי. מה זה ניצחה? בדקה ה-30 כבר צעדה אטאלנטה ביתרון 0:3, במחצית היא הוליכה 1:5 ובסיום כאמור סגרה שמינייה מהדהדת. סלרנטינה האומללה עם הפסד שישי בשבעת המחזורים האחרונים - וללא ספק המשפיל מכולם.
תוצאה נוספת: ססואולו - לאציו 2:0

צרפת

ראן - פריז סן ז'רמן 0:1 | משבר בפריז? האלופה רשמה הפסד ליגה שני בשלושה משחקים, הפעם לראן. המארי טראורה כבש את השער היחיד במשחק בדקה ה-65. קיליאן אמבאפה עלה כמחליף במחצית השנייה, וגם זה לא עזר לפריזאים, שרשמו משחק מאוד חלש ובקושי הגיעו למצבים מסוכנים. הפער מלאנס השנייה הוא רק שלוש נקודות.
6 צפייה בגלריה
מסי בפעולה
מסי בפעולה
מסי בפעולה
(צילום: AFP)
מונאקו - אז'קסיו 1:7 | כאמור, אטאלנטה לא לבד. האדומים הכו ללא רחם בקבוצת התחתית האומללה, כאשר תוצאת המחצית הייתה 1:5. וויסאם בניידר כבש שלושער תוך רבע שעה (21, 28 ו-35) כאשר בריל אמבולו הוסיף את שני השערים האחרונים, ומונאקו חוזרת בענק למסלול הניצחונות.
תוצאה נוספת: ליל - טרואה 1:5
פורסם לראשונה: 18:14, 15.01.23