בזמן שהכדורגל העולמי לא מביע תמיכה חד-משמעית בישראל, בכדורגל הגרמני המצב שונה לגמרי. קבוצות בונדסליגה רבות, ובהן באיירן מינכן, הוציאו גינוי לחמאס כבר בתחילת השבוע. היום (שבת) התקיים משחק בליגה הנשים בין ורדר ברמן לקלן, כאשר גם ביציעים וגם על הדשא נראו מחוות למען ישראל.
שחקניות שתי הקבוצות עלו עם סרטים שחורים, ולפני פתיחת המשחק נערכה דקת דומייה לזכר הנרצחים בישראל. האוהדים ביציע הניפו שלטים: "תחזירו את חברים שלנו", "תחזירו את כל השבויים" ו"לעולם לא עוד זה עכשיו" כדי לתמוך בישראל. האוהדים הניפו גם שלטים כדי לתמוך באוהדי הפועל ירושלים: "בריגדה מלחה (ארגון אוהדי הפועל ירושלים), הפועל ירושלים, חברים, משפחה, אנחנו אתכם לכל אורך הדרך", נכתב.
2 צפייה בגלריה
השלטים ביציע ורדר ברמו
השלטים ביציע ורדר ברמו
השלטים ביציע ורדר ברמן
(צילום: IMAGO/Beautiful Sports via Reuters Connect)
בחשבון הטוויטר של ורדר ברמן נכתב: "לפני המשחק, נכבד את קורבנות הטרור הברוטלי בישראל עם דקת דומייה. המחשבות שלנו עם האנשים במזרח התיכון שאיבדו את חייהם ואנשים שאיבדו את קרוביהם". זאת לא המחווה הראשונה שראינו מהכדורגל הגרמני. השבוע התקיים גם משחק בין שאלקה להרטה ברלין בליגה השנייה ובו השחקנים עלו עם סרטים שחורים, והתקיימה דקת דומייה לזכרם של הקורבנות בישראל.
כאמור, בניגוד לכדורגל העולמי - בכדורגל הגרמני ניתן לראות עמידה חד משמעית לצד ישראל. ר.ב לייפציג צייצה כבר ביום שני: "אנחנו בהלם מהאירועים האחורנים בישראל. המחשבות שלנו עם הקורבנות, בני משפחתם וחבריהם". בפוסט של באיירן מינכן, בה משחק דניאל פרץ, נכתב: "אין הצדקה לאלימות האכזרית נגד האוכלוסיה האזרחית. אנו מודאגים ממה שקרה לחברים שלנו בישראל ומקווים לדו קיום של כל האנשים במזרח התיכון". בוולפסבורג כתבו: "אנחנו מגנים את התקפת הטרור בישראל. אנחנו עומדים בסולדיריות עם הנפגעים החפים מפשע".
מחווה מרגשת נוספת נרשמה הערב על ידי שוערה של הפועל ת"א ונבחרת ליטא, אמיליוס זובאס, שעלה למשחק נגד נבחרת בולגריה, במסגרת מוקדמות יורו 2024, עם סרט שחור. זאת, כאות הזדהות עם ישראל וחבריו לקבוצה.
2 צפייה בגלריה
זובאס
זובאס
זובאס עם הסרט השחור
(צילום: REUTERS/Stoyan Nenov)
זובאס אמר לתקשורת הליטאית השבוע: "יש מלחמה וכולנו מקווים שהניצחון על חמאס יגיע כמה שיותר מהר. האימונים עם הנבחרת עוזרים לי לשכוח ממה שקורה, אבל הלב שלי עדיין בישראל. יש לי הרבה חברים בארץ, כשליגת העל תחזור לפעילות, אני מתכוון לחזור לישראל".