רפא סילבה, 29, שחקן הכנף של בנפיקה ליסבון, הוא אחד השחקנים הטובים בפורטוגל. בעונה הקודמת הוא כבש שמונה שערים ובישל 15 נוספים, ואת העונה הנוכחית הוא פתח בקצב דומה, כשכבש ארבעה שערים ובישל שניים נוספים בשבעה משחקים במסגרת הליגה. רפא מוביל את קבוצתו לפתיחת עונה מושלמת ולראשות הטבלה. בין היתר, הוא הצטיין גם בניצחון 0:2 של קבוצתו על מכבי חיפה בליגת האלופות.
כעת, כשהוא בשיאו, זומן רפא לסגל הנבחרת הפורטוגלית לצמד המשחקים הקרובים מול צ'כיה וספרד במסגרת ליגת האמות – אלא שאתמול (שני) הודיע במפתיע על פרישה מהמדים הלאומיים. "אני חושב שזאת הבחירה הכי נכונה וכנה בנקודה הזאת בקריירה שלי", כתב רפא. "הסיבות לפרישה הן אישיות ואני מבקש שיכובדו על ידי כולם".
2 צפייה בגלריה
רפא סילבה
רפא סילבה
אחד השחקנים הטובים בליגה הפורטוגלית. סילבה מול ברמר בניצחון על יובנטוס
(צילום: גטי אימג'ס)
בנובמבר 2021, זומן רפא לסגל הנבחרת לצמד המשחקים שלה מול אירלנד וסרביה במסגרת מוקדמות המונדיאל, אך נופה ברגע האחרון. מאמן המבחרת פרננדו סנטוס הסביר אז כי הסיבה לניפוי קשורה למצבו הפיזי. על פניו, לא הייתה סיבה לא להאמין לו, משום שאחרי שהשחקן השלים 90 דקות במשחק של קבוצתו מול בראגה, הודה מאמנה של בנפיקה שהכוכב שלו סיים את המשחק "עם תלונות".
עם זאת, לפי “Record”, הסיבה האמיתית לניפוי של רפא קשורה הייתה בכך שסנטוס לא היה מרוצה ממידת ההשקעה שהראה השחקן באימונים. ההרגשה שהנבחרת לא חשובה מספיק עבור שחקני בנפיקה היא כבר מזמן קונצנזוס בקרב פרשני הספורט במדינה, ולאחרונה נראה שהיא חלחלה עמוק מספיק כדי לעורר אי נוחות גם בקרב מקבלי ההחלטות בכדורגל הפורטוגלי.
2 צפייה בגלריה
רפא סילבה
רפא סילבה
לא מתאמץ במדי הנבחרת? סילבה
(צילום: AP)
לפי "sports daily", התאחדות הכדורגל בפורטוגל החשיבה את אופיו של השחקן כ"בעייתי". המקרה של סילבה עלול לגרום לתקדים בנוגע לזימונם של שחקני בנפיקה נוספים, דווח ב-“Record”, שמטיל ספק במחויבות הלאומית של שחקני מוליכת הטבלה.
רפא היה בסגל הנבחרת שזכתה ביורו 2016 וגם בזאת של יורו 2020. יש לו 25 הופעות במדי הנבחרת, במהלכן לא כבש ולא בישל.