באקר כמאל קלבונה דאג לרשום את שמו בספר השיאים של הכדורגל העולמי. לצערו של הבלם הירדני האלמוני בן ה-19, הנסיבות לא היו חיוביות כל כך. קלבונה הורחק ביום חמישי האחרון כבר אחרי חמש שניות במשחק נבחרתו מול טג'יקיסטן במסגרת אליפות אסיה עד גיל 20.
האמת, הכרטיס האדום הגיע לירדני בצדק. קלבונה ניסה להגיע לכדור, אבל משום מה קפץ בפראות ושלח את שתי רגליו היישר לראשו של מכרובון קרימוב, שנפל ישר על כר הדשא. הילוכים חוזרים הראו את המכה החזקה והחתכים שנגרמו בעקבות כך לשחקן טג'יקיסטן.
2 צפייה בגלריה
העבירה הקשה של קלבונה
העבירה הקשה של קלבונה
העבירה הקשה של קלבונה
(צילום מסך)
2 צפייה בגלריה
העבירה הקשה של קלבונה
העבירה הקשה של קלבונה
קלבונה המתוסכל וההמום על הספסל
(צילום מסך)
צפו בהרחקה המהירה
למרות שירדן נאלצה לשחק 89 דקות ו-55 שניות עם 10 שחקנים, היא לבסוף ניצחה איכשהו 0:2 משערים של אחמד עזיזה וסיף אדין דרוויש. זה היה המשחק הראשון בשלב הבתים של שתי הנבחרות, ירדן תפגוש ביום ראשון את דרום קוריאה - ללא קלבונה המורחק כמובן.
האדום שספג קלבונה, מסתבר, הוא המהיר ביותר שנשלף במסגרת טורניר או אליפות רשמית של פיפ"א. אבל האם מדובר בהרחקה המהירה בכל הזמנים? פה הדעות קצת חלוקות. באנגליה, שסיקרו את הרחקתו של קלבונה בהרחבה יתרה יש לציין, "מתגאים" בכך שלא מדובר בשיא גינס.
מי מחזיק בשיא? שחקן אנגלי מסתבר. שלוש שניות בדיוק מפתיחת המשחק, זה הזמן שהספיק ב-2008 לדייויד פראט מצ'יפנהאם טאון כדי להיכנס בברוטאליות בשחקן יריב ולראות את הכרטיס האדום במפגש מול באשלי, בליגת החובבים 'סאות'רן פרמייר-ליג'.