על מנת לנצח את סאות'המפטון העונה, כל שירבותיה בפרמייר-ליג היו צריכות לעשות, או יותר נכון לא לעשות, זה לא לבצע עבירות באזורים מסוכנים. זאת מכיוון שנקודת האור הכמעט היחידה בעונה הנוראית של הקבוצה, ששקועה במקום האחרון בפרמייר-ליג עם 18 נקודות בלבד אחרי 24 מחזורים, היא קפטן הקבוצה ג'יימס וורד פראוס, שמשאיר אותה בחיים במו רגליו, כשהיא רחוקה ארבע נקודות מלידס שנמצאת מעל הקו האדום.
עוד כתבות במדור "יורוטריפ":
הקשר האנגלי עושה זאת בזכות הדבר אותו הוא עושה טוב יותר מכל אחד לא רק בפרמייר-ליג, אלא בעולם - בעיטות חופשית. סאות'המפטון ניצחה בשניים מתוך 13 משחקיה האחרונים בליגה, 1:2 על אברטון ו-0:1 על צ'לסי. כל שלושת השערים שלה בשני המשחקים האלה נכבשו על ידי וורד פראוס, כששני שערי הניצחון היו בבעיטות חופשיות מדהימות. הוא כבש כבר חמש פעמים ממצבים נייחים העונה (ארבעה בליגה ואחד בגביע), כשבסך הכל יש לו שבעה שערים בכל המסגרות - הכי הרבה מבין שחקני סאות'המפטון – להם הוסיף גם שלושה בישולים, שניים ממצבים נייחים ואחד מהגבהה במשחק שוטף.
היכולת המיוחדת הזו של וורד פראוס הפכה אותו לשחקן הכי טוב של קבוצתו בשנים האחרונות. כשלוקחים בחשבון את העובדה שהוא גם המנהיג הבלתי מעורער שלה, משחק במועדון מאז שהיה בן 8 ונשאר בו בשנים האחרונות למרות ההתעניינות הרבה לה הוא זוכה מצד הקבוצות הגדולות בממלכה - קל להבין מדוע הוא זוכה למעמד של גיבור בקרב האוהדים. כל חובב כדורגל היה משווע לשחקן כזה בקבוצתו - גם נאמן לסמל, וגם אחד שכל בעיטה חופשית שלו יוצרת התרגשות ששמורה בדרך כלל לבעיטות מהנקודה הלבנה.
17 שערי פרמיירליג יש לוורד פראוס בן ה-28 בכדורים חופשיים, שמציבים אותו במקום השני בתולדות הליגה בנתון זה. רק דייויד בקהאם - אותו העריץ וניסה לחקות וורד פראוס בילדותו בחצר ביתו - מקדים אותו עם 18. מאוד יכול להיות שהשיא יישבר כבר העונה, משום שוורד פראוס רק הולך ומשתפר במיומנות. יש לו לא פחות משבעה שערי פרמייר-ליג בבעיטות חופשיות מאז שהחלה העונה הקודמת – יותר מכפול מכל שחקן אחר בליגה.
הבעיטות שלו חזקות, ברוב המקרים מסובבות החוצה, והוא תמיד נוחת על רגל ימין איתה הוא בועט. את האומנות שלו מבצע וורד פראוס גם באחוזים הטובים ביותר בחמש הליגות הבכירות באירופה, כשמאז נובמבר 2013, 15.2 אחוז מהבעיטות החופשיות שלו בליגה מצאו את הרשת (17 מ-112). לאו מסי לדוגמה, אחד מבועטי החופשיות הטובים בהיסטוריה, עומד על 9.3 אחוז בטווח הזמן הזה, עם 31 שערים מ-333 בעיטות חופשיות.
4 צפייה בגלריה
ג'יימס וורד פראוס
ג'יימס וורד פראוס
15.2 אחוז מהבעיטות החופשיות שלו מצאו את הרשת. וורד פראוס
(צילום: AP)
"זאת הרגשה מדהימה", סיפר וורד פראוס כשנשאל על היכולת הפלאית שלו אחרי הניצחון על צ'לסי. "זה טוב עבורי לדעת שאם אתה עובד קשה, אתה יכול להפוך יכולת מסוימת למושלמת. כשהייתי ילד ועשיתי את זה בחצר של הבית של ההורים, זה מה שחלמתי לעשות". כמובן שהוא ממש לא היחיד שמתלהב. "וורד פראוס ברמת עלית. אנחנו צופים באחד הגדולים אי פעם. בלתי ניתן לעצירה", צייץ אז שחקן העבר האגדי איאן רייט. רובן סייס - מאמנה השלישי של סאות'המפטון העונה, שהניצחון על צ'לסי היה במשחק הבכורה שלו על הקווים - כבר מבין היטב את החשיבות של וורד פראוס עבור המועדון. "כל מילה שאני אגיד עליו לא תצליח לתאר את הערך שהוא מביא לקבוצה, הוא בלתי ייאמן", אמר הספרדי בסיום ההתמודדות עם הבלוז על שחקנו שהשלים 90 דקות בכל משחקיה של סאות'המפטון העונה בליגה.
וורד פראוס - שאת שעריו חוגג עם תנועות של גולף כמחווה לבנו הקטן אוסקר שאוהב מאוד את המשחק - הוא אנדרייטד ענק. אם היה עובר לאחת הקבוצות הגדולות שהביעו בו עניין, דוגמת מנצ'סטר סיטי ומנצ'סטר יונייטד של אלילו בקהאם, כנראה ששמו היה מופיע בכותרות לעיתים תכופות בהרבה, והוא גם היה צובר יותר מ-12 הופעות בנבחרת אנגליה. אבל בניגוד לאלכס אוקסלייד צ'מברליין שעזב לארסנל ולוק שואו שעבר ליונייטד, וורד פראוס - ששיחק עם השניים באקדמיה של סאות'המפטון - נשאר בדרום אנגליה והפך לאגדת מועדון. כעת, הבעיטות החופשיות שלו הן הסיכוי הטוב ביותר של קבוצתו להישאר בליגה הבכירה, בה היא נמצאת מאז עונת 2012/13, עונת הבכורה של וורד פראוס בבוגרים.
4 צפייה בגלריה
אנדרייטד ענק. וורד פראוס במדי נבחרת אנגליה
אנדרייטד ענק. וורד פראוס במדי נבחרת אנגליה
אנדרייטד ענק. וורד פראוס במדי נבחרת אנגליה
(צילום: AP)
הקבוצה היחידה בחמש הליגות הבכירות שעדיין מושלמת מאז החזרה מפגרת המונדיאל היא בורוסיה דורטמונד, שניצחה בכל תשעת משחקיה ב-2023. מי שבולט מאוד בהצלחה של הצהובים-שחורים - שרק הפרש שערים מפריד ביניהם לבין באיירן מינכן שבפסגה - הוא הקשר ההתקפי יוליאן בראנדט, שבגיל 26 מציג לאחרונה את הכדורגל הטוב בחייו עם ארבעה שערים ושני בישולים ברצף המשחקים הזה. הוא גם זכה בתואר שחקן החודש של הבונדסליגה בינואר.
הערב ינסה בראנדט להמשיך את הרצף הנפלא שלו ושל קבוצתו, הפעם מול יריבה ישירה על האליפות שמרוחקת ממנה רק ארבע נקודות. לייפציג מגיעה אחרי שני ניצחונות רצופים בליגה, והיא ניצחה בכל שלושת המשחקים האחרונים בין הקבוצות, כולל 0:3 בסיבוב הראשון.
4 צפייה בגלריה
יוליאן בראנדט שחקן בורוסיה דורטמונד חוגג עם ג'וד בלינגהאם
יוליאן בראנדט שחקן בורוסיה דורטמונד חוגג עם ג'וד בלינגהאם
בכושר הטוב בחייו. בראנדט (במרכז) חוגג עם החברים
(צילום: AP)
ויקטור אוסימן, האיש במסכה, הוא הגיבור המרכזי של האליפות המתקרבת של נאפולי. החלוץ הניגרי כבש 21 שערים ב-24 הופעות בכל המסגרות העונה, ולאחרונה הוא בכושר אדיר, עם 11 שערים ובישול בעשרת המשחקים האחרונים בכל המסגרות, כשעל הדרך הוא גם הפך לשחקן נאפולי הראשון אי פעם שכובש בשבעה משחקי ליגה ברציפות.
לאור ההצלחה, קונדיטוריה מקומית בנאפולי בשם פרסקו פורנו החלה להכין "עוגת אוסימן" - עוגה מצופה בשוקולד המעוטרת במסכה האייקונית ובבוטנים שמדמים את שיערו הצבוע - ומיד הוצפה בהזמנות ורשמה שיא מכירות. נראה טעים.
אוסימן והעוגה
העונה של ג'ירונה מזכירה מאוד את זו של בית"ר ירושלים. התקפה מעולה (כבשה 36 שערים העונה – הנתון השלישי בטיבו בליגה הספרדית) לצד הגנה רעה (ספגה 35 שערים – הנתון השני הכי גרוע בליגה יחד עם קאדיס), משחקים עמוסי שערים (ממוצע של שלושה שערים במשחק – הכי הרבה בליגה) ומקום במרכז הטבלה (11). למעשה המגמה רק הולכת ומתעצמת, כשבשני משחקיה האחרונים היא ניצחה 2:6 את אלמריה ו-2:3 את אתלטיקו בילבאו.
4 צפייה בגלריה
שחקני ג'ירונה חוגגים עם דויד לופס
שחקני ג'ירונה חוגגים עם דויד לופס
קבוצה שהיא רכבת הרים. שחקני ג'ירונה חוגגים
(Getty Images)
חטאפה מנגד, היא ההפך המוחלט. דומה יותר להפועל חדרה. מדובר בקבוצה שמשחקת את הכדורגל הכי הגנתי בספרד, ולא בהצלחה מרובה, כשכעת היא במקום ה-19. היא אמנם ספגה 30 שערים שזה לא רע (מקום 12 בליגה), אך כבשה רק 20 (הכי גרוע בליגה מלבד אלצ'ה האיומה), וב-23 משחקיה נכבשו רק 2.3 שערים בממוצע (הכי מעט מלבד לריאל ויאדוליד).
בקרב בין הקבוצה שהיא רכבת הרים עם נעלי פקקים לקבוצה שהיא הגרסה החיוורת של הצבע אפור, הבחירה עבור האוהד הניטרלי היא פשוטה.
פורסם לראשונה: 09:12, 03.03.23