הליגה הצרפתית חוזרת היום (רביעי) מפגרת המונדיאל עם המחזור ה-16. במוקד עמד ה-1:2 הדרמטי של פריז סן ז'רמן מול שטרסבורג, אבל עוד לפני כן נערכו מספר משחקים מסקרנים.
3 צפייה בגלריה
ניימאר שחקן פריז סן ז'רמן
ניימאר שחקן פריז סן ז'רמן
עוד העז לתקוף את השופט אחרי הצהוב השני. ניימאר
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה שחקן פריז סן ז'רמן
קיליאן אמבאפה שחקן פריז סן ז'רמן
הציל את פ.ס.ז' ואת ניימאר. אמבאפה
(צילום: AFP)

פריז סן ז'רמן - שטרסבורג 1:2

עדיין ללא לאו מסי, שעוד מתאושש מהזכייה במונדיאל והחגיגות, אבל עם קיליאן אמבאפה וניימאר (עד שהורחק) חזרה הקבוצה מבירת צרפת לעניינים אחרי הפגרה והצליחה לגרד ניצחון בשניות הסיום. עוד לפני המשחק הודיעה פריז סן ז'רמן על הארכת חוזהו של קשרה האיטלקי מרקו וראטי במסכים שבאצטדיון.
השער הראשון של המארחת הגיע בדקה ה-14 והיה כולו תוצרת ברזיל. ניימאר הגביה כדור חופשי משמאל ומרקיניוס השתחל לרחבה כמו שהוא אוהב ויודע ונגח מקרוב בקלות פנימה את ה-0:1. אנחנו עוד נחזור אל ניימאר ומרקיניוס בקרוב.
הקבוצה מאלזס איזנה בדקה ה-51. וראטי איבד את הכדור באזור מסוכן לאדריאן תומאסון, שניסה למסור כדור רוחב, זה פגע במרקיניוס, שינה כיוון והלך פנימה. זה נרשם כשער עצמי של הברזילאי והתוצאה היא 1:1. מרקיניוס הוא שחקן פריז סן ז'רמן הראשון שכובש שער לזכות הקבוצה מבירת צרפת ועצמי באותו משחק מאז דני אלבס מול נאנט ב-17 באפריל 2019. בדקה ה-63 ניימאר הפקיר את חבריו בעשרה שחקנים אחרי שספג שני כרטיסים צהובים בתוך שתי דקות כשהשני על צלילה מכוערת ברחבה. פריז סן ז'רמן קיבלה פנדל עמוק בתוספת הזמן וקיליאן אמבאפה, שדייק שלוש פעמים מהנקודה הלבנה בגמר המונדיאל, בעט חזק וחד אל הפינה וקבע 1:2 בדקה ה-96. מזה כבר לא הייתה דרך חזרה עבור שטרסבורג.
3 צפייה בגלריה
אליאס בן סגיר שחקן מונאקו
אליאס בן סגיר שחקן מונאקו
הכוכב הגדול הבא? בן סגיר
(צילום: AFP)

אוקזר - מונאקו 3:2

נא להכיר: אליאס בן סגיר. הקשר ההתקפי של מונאקו רק בן 17 ו-315 ימים, אבל כבש צמד בבכורה שלו. בן סגיר נכנס בתחילת המחצית השנייה במקום וויסאם בן יידר וב-1:1, למרות זאת הוא סיים את המשחק עם צמד, כולל שער ניצחון בדקה ה-85. הראשון שלו קבע 1:2 בדקה ה-58 לפני ששער עצמי של יוסוף פופאנה קבע שוויון בדקה ה-68. בן סגיר הפך לשחקן הצעיר ביותר שכובש צמד בעשר הליגות הבכירות באירופה העונה. בזכות הניצחון, שיפרה מונאקו את מאזנה ל-30 נקודות מ-48 אפשריות וממשיכה להיאבק על מקום בליגת האלופות. אוקזר במקום ה-18 עם 13 נקודות בלבד.
פורסם לראשונה: 20:27, 28.12.22