מכה קשה לברצלונה ונבחרת ספרד: הראשונה הודיעה היום (שלישי) כי גאבי סובל מקרע מלא ברצועה הצלובת בברכו וייעדר בין שבעה לתשעה חודשים, זאת לאחר שאתמול הוא פתח בהרכב נבחרתו מול גאורגיה (1:3 לספרד) במוקדמות היורו ונפצע בברכו הימנית ללא כל מגע עם שחקן יריב.
בימים הקרובים יעבור גאבי בן ה-19 ניתוח, שייאלץ אותו לעבור תקופת שיקום ארוכה וצפוי למנוע ממנו לשחק גם ביורו הקיץ וגם באולימפיאדה בפריז. הוא הספיק לרשום כבר 27 הופעות במדי נבחרת ספרד, 23 מתוכן כפותח. אתמול הוא היה היחיד פרט לבלם רובין לה נורמן ששמר על מקומו מההרכב שפתח מול קפריסין (1:3 לספרד). המאמן לואיס דה לה פואנטה הסביר לפני המשחק: "שחקנים טובים אף פעם לא נחים, וגאבי מוכשר גם פיזית. הוא היפראקטיבי וכל הזמן רוצה לשחק. אנחנו רק בנובמבר, השחקנים עדיין רעננם".
1 צפייה בגלריה
גאבי
גאבי
פציעה קשה. גאבי
(צילום: CESAR MANSO / AFP)
דה לה פואנטה ספג המון ביקורת על כך בספרד, ומיהר להגן על עצמו. "זה היה יכול לקרות לכל אחד אחר, בכל רגע נתון", הצהיר המאמן. "חוסר מזל, אבל גאבי היה כשיר ב-100 אחוז. זה הניצחון המריר ביותר שחוויתי בחי".
מאז שערך את הופעת הבכורה שלו בברצלונה בגיל 17 באוגוסט 2021 מול חטאפה, רשם גאבי 111 הופעות, 89 מתוכן כפותח, כבש שבעה שערים וסיפק 12 בישולים. עם הקבוצה הוא זכה באליפות ובסופר קאפ הספרדי. ברמה האישית, גבי זכה גם בפרס ה"גולדן בוי" ב-2022, המוענק מדי שנה לשחקן הטוב בעולם מתחת לגיל 21.